Publiqueu a continuació les respostes a les preguntes sobre els 2 anuncis publicitaris. POSEU-HI EL NOM I VIGILEU DE NO ESBORRAR ELS COMENTARIS DELS COMPANYS!
Martí Vila Pérez:
1-
-Anunci Marcilla: aquest anunci està completament fora de context ja que prefereix la venda d’un producte a deixar en ridícul la figura de l’home. S’han aprofitat del típic tòpic que es fa servir i que diu que els homes no podem fer dues coses al mateix temps, a partir d’aquí se’ns ridiculitza i ens deixa com a uns ineptes totalment.
-Anunci Doble Whopper: aquest spot també fa referència als homes però aquest cop fa l’ús de l’estereotip que es té del perfil masculí de que els homes han de ser carnívors, maldestres, famolencs… En la societat actual no es pot generitzar, i encara menys fent l’ús d’un estereotip que reflecteix coses que sabem de sobres mque no són aplicables a la vida real. O a cas una dona no pot menjar molt, o pel contrari, un home no pot cuidar-se pel que fa al menjar i en altres àmbits? No es pot seguir pensant això en una societat tant plural com la nostra.
2-
-El primer motiu que es tracta és el fet que es diu que els homes no podem fer més d’una cosa a la vegada, frase la qual és totalment feminista.
-El segon motiu és referent als estereotips creats als perfils de les dones i els homes. Ens vol fer creure que les dones són molt més fines que no pas els homes, tenen més cura del seu propi cos…
Com he dit en la pregunta anterior, no es poden fer afirmacions, com les que es fan en els anuncis, només basan-te en tòpics masclistes i feministes que no tenen cap raó de ser.
3- La veritat és que el perfil que volen transmetre els anuncis, tant el de l’home com el de la dona, no correspon a la majoria de gent d’un sexe determinat. En la nostra societat, on hi ha tanta diversitat, és impossible generalitzar grans masses. Cada persona és un món i no ens podem permetre el luxe d’englobar tothom en un mateix sac. El que em sembla totalment malament, és que apart de generalitzar la nostra societat, els anuncis ataquen directament a les persones del sexe contrari, mitjantçant l’ús de tòpics. Per exemple, sempre s’ha fet la gràcia de dir que els homes no podem fer dues coses al mateix temps, a partir d’aquí es burlen de la figura masculina i ens tracten de simples i ineptes. En el segon anunci, les dones també tenen el seu tros de pastís, les tracten de fines, i de tenir una excessiva preocupació pel seu físic, veient-se obligades a vigilar la seva dieta. Als homes, per altra banda, ens tracten de barroers, com si només una bona hamburguesa ens complagués i el nostre instint es limités a obtenir una bona dosi de menjar. Torno a repetir que és del tot impossible generalitzar homes i dones, ningú segueix un esquema determinat, cadascú és un món i realment no hi ha tantes diferències entre homes i dones, som més semblants del que a nosaltres ens sembla.
Bona reflexió, aprofundeixes en la utilització d’un estereotips gairebé “clàssics” utilitzats en el màrqueting. Nota: 9
Cristina Vidal:
1) NO m’agradat gens aquest anuncis, per què els punts de vista que utilitzen són ridícils, els homes poden fer dues coses alhora tranquilament i que les dones diem aixó, algunes no ho pensen, i espen els publicitaris que totes les dones pensem iguals!!!!!!
2)Pensó que és una ruqueria total, no tindrien que a fre aquest tipos de anuncis, són fastigosos , sincerament.
3)Dons no atribueixo,que recordi, a ningú aquestos “topics” i diferencies entre el home i la dona.
Tot i que els teus comentaris segueixen una línia crítica amb els estereotips, et falta aprofundir. Nota: 6
Mònica Orasan:
1) Bueno, al anunci de marcilla, no negaré que he rigut molt i que em sembla bonissim, tot i que no els hi dono la raó, perqué clarisimament és un anunci feminista. Al segon anunci, tot i que no inclouen a les dones, en certa manera les ridiculutza, pel fet de que som més fines.
2) · Que els homes no poden fer més d’una cosa a la vegada
· Que els homes, son més homes menjant una hamburguer i no qualsevol finura com fan les dones per tal de no engordar-se.
3) Del primer anunci, doncs em sugereix poqueta cosa, més que res per als típics tòpics, però tampoc cap home m’ha demostrat que no pot fer més d’una cosa a la vegada.
Del segon anunci em sugereix que els homes menjen més que les dones, i sí, em sento indentificada, perquè les dones ens cuidem molt i massa pel físic en canvi els homes no tant, i mengen més, tot i que, jo en el meu cas, i en cas de moltes conegudes, mengem un bocata, i ja estem ”plenes” en canvi ells, els nens, mengen moltisim més.
Bé, reflexiones sobre els estereotips, tot i que no et mostres indignada com altres companys teus. De vegades no som prou crítics amb aquest tipus d’anuncis perquè hi estem massa “acostumats”. Nota: 7
Gisela Maguillo:
1) Tant un anunci com l’altre són sexistes, i s’encarreguen de deixar malament al sexe oposat del que defensen.
a) En el primer deixen malament als homes, ja que afirmen que no són capaços de fer dues coses a la vegada. Penso que no és veritat, tot i que és le que sempre es diu, els homes SÍ poden fer dues coses a la vegada.
b) Al segon parlen dels homes i ridiculitzen a les dones, en l’aspecte que mengen menys quantitat i més finament. Penso que això no té perquè ser així, cada persona és un món, i si que és veritat que les dones ens preocupem més pel que menjem que els homes, però obviament, això no sempre és així, perquè et pots trobar amb casos que siguin tot el contrari.
2) És clar que fan missatges sexistes, perquè es ridiculitza al sexe contrari. Jo penso que la publicitat no s’ha de basar amb això, no has de “destriuir” alguna cosa, per aconseguir una altra. Penso que poden treure recursos millors, i fer anuncis de més categoria moral.
3) No té perquè. Com ja he dit abans cada persona és un món, i et pots trobar amb una noia del prototip que s’ensenya a l’anunci 2 (el de l’hamburguesa), i també amb tot el contrari.
Personalment no m’identifico amb cap dels tòpics dels anuncis, ja que no sóc partidària d’aquest tipus de publicitat.
Introdueixes un concepte nou: la moralitat. Sovint estem tan acostumats a aquests estereotips que ja no ens plantegem si èticament es poden utilitzar o no. Nota: 9
Joan Casas
1-Anunci Marcilla: presenten una imatge de l’home molt rebaixada, com si fòssim uns éssers menyspreables, barroers, tontos i limitats, basant-se tan sols en un tòpic que es queda en això, un tòpic, res que tingui una base real i sòlida, que els homes no podem fer dues coses alhora, m’ofèn.
– Anunci Doble Whopper: el mateix, presenten un estereotip de la dona que vigila molt amb el menjar per no engreixar-se que no correspon ni representa a tota població femenina, com si totes fossin iguals, i això també ofèn, perquè menysprea a qui no s’hi sent identificada, és com si et diguessin (no a jo) tu no ets una dona perquè no ets així.
2- Hi ha dos missatges sexistes clars:
· Els homes no saben fer dues coses alhora.
· Les dones són molt delicades amb el menjar per no engreixar-se.
Són missatges sexistes perquè “insulten” al sexe contrari indicant de manera totalment irrespectuosa que és millor el seu basant-se només en tòpics.
3-Les qualitats que transmeten aquest dos anuncis publicitaris crec que no corresponen amb la realitat del sexe corresponent en tota la seva totalitat. Són només productes de estereotips i tòpics sexistes per dir que un és millor que l’altre fruits de fames que s’ha malaguanyat cada sexe, els homes som uns tontos i les dones unes maniàtiques, em fa ràbia. I és que a més els anuncis tenen un caràcter burlesc envers el sexe contrari. Si almenys l’anunci de Marcilla la frase final (dita per una veu de dona) la digues un home i amb ironia ,encara. Però no, el que em fa més fàstic és que se’n riuen, se’n burlen, sense cap mena de respecte i a més menyspreen la gent (més clarament en l’anunci de l’hamburguesa) que no s’hi sent identificada, l’exclouen de la societat: totes les dones i els homes són així i ja està. Doncs no és just. Perquè hi ha de tot, homes que es cuiden molt, dones que mengen sense complexes, dones que no són molt intel·ligents i homes que ho són molt. Tots som iguals però diferents al mateix temps, aquí està la gràcia de tot plegat.
Et veig molt indignat; de fet la utilització de determinats estereopits sexistes ja són massa “normals”, és un reclam fàcil. Nota: 9
Judith Cases:
1) Al primer, és un anunci femenista perquè diem que els homes no poden fer dos coses al mateix temps, la qual cosa, si que poden fer el mateix que nosaltres, encara que no ho demostrin. I el segon?
2) Hi ha dos missatges sexistes: un es que els homes no poden fer dos coses alhora i l’altre és que le dones som tan cuidadoses menjant per no engordar. Si que se’n fan d’aquests anuncis, per ridiculitzar al sexe contrari. Jo penso que podrien fer anuncis millors i més morals.
3) A la majoria si, però hi ha noies que es cuiden més i noies que no ho fan tan, igual els hi passa als nois. Els nois no ho fan tan com les noies. I el primer?
<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]–>
Entenc el que vols dir, però no t’expliques amb massa claredat. Hauries de vigilar més la redacció i no descuidar-te res. Nota: 5
Flors Navarro
1) Anunci Marcilla: representa la idea d’un home limitat, deixat… és basa en un tòpic. He rigut una estona tot s’ha de dir… sincerament considero que també està bé que fasin algun anunci feminista ja que la majoria d’anuncis que hi ha a la televisió actualment són clarament masclistes… sempre surten noies precioses, perfectes… que fan més atractiu el producte. Considero que ja era hora que també es fes un anunci feminista perquè m’imagino que com jo, totes estem cansades dels anuncis masclistes. Evidenment no cal dir que és totalment fals que els homes no puguin fer dues coses alhora i m’imagino que molts es deuen sentir ofesos. I també cal dir que a mi aquest tipus d’anuncis no m’agraden i que no en sóc gens partidaria per molta gràcia que m’hagui fet i per molt feminista que pugui ser; no hi estic a favor.
Anunci Doble Whopper: representa l’estereotip de dona que vigila molt amb el menjar per por d’engreixar-se i que només menjar un tipus de menjar molt refinat; mentre que els homes tot aquest tipus de menjar no els i agrada i a diferència de nosaltres ells si que saben menjar. M’ofèn moltíssim ja que, la mateixa quantitat d’homes que menja un menjar més refinat és la mateixa que de dones ; mentre que el fet de menjar hamburgueses i tot això també n’hi ha la mateixa quantitat i considero que no per el tipus de menjar que consumeixis seràs més home o menys. És fals que totes les dones estem obsecionades amb el menjar.
2) Anunci Marcilla: defensa el tòpic de que els homes no poden fer més de dues coses alhora.
Anunci Doble Whopper: defensa el tòpic de que les dones es priven del bon menjar, nomès per no engreixar-se…
M’imagino que no fa faltar dir, que tots aquests anuncis transmeten missatges sexesistes simplement per ridiculitzar el sexe contrari, i clarament estic en contra d’aquest tipus de publicitat. Considero que la publicitat no s’ha de basar en tòpics sexsistes és una bestiesa!.
3) L’intent de representació ridiculitzant al sexe contrari que és dóna en aquests dos anuncis no corresponen a la realitat. Com a tot arreu, hi ha homes retrassats i dones retrassades, hi ha homes molt maniàtics amb el menjar i dos molt maniàtiques amb el menjar i per contra; hi ha homes molt intel·ligents i dones molt intel·ligents, hi ha homes gens maniàtics i dones encara menys maniàtiques.
És molt trist que en un anunci publicitari utilitzin tòpics tant vells i absurds com aquests… ja que no tenen cap gràcia i cap sentit, perquè de la mateixa manera que jo m’he sentit ofesa amb el segon anunci tots els homes se’n hauràn sentit amb el primer.
Perquè fins que no tinguem tots clar que els homes i les dones no som ni més ni menys sinó que iguals… tot això continuarà passant!.
Les respostes estan molt ben estructurades. També està molt bé que hagis introduït que aquests estereotips han d’estar superats en una societat com la nostra. Nota: 9
GERARD CARMONA
En els dos anuncis es ven un producte, en el primer la Marcilla i en el segon un Burger. El missatge que donen per poder vendre el producte en el primer subvalora a l’home i en el segon el sobrevalora.
1.- L’anunci 1, és un anunci que desqualifica i discrimina als homes, es nota alhora de dir les taules de multiplicar del uno i al dir que els homes no poden fer dos coses al mateix temps, és un anunci hembrista?.
L’anunci 2, és un anunci maxista, dona a entendre que en aquesta societat si els homes no mengen en un Burger no són homes, desqualifica a la dona, donant a entendre que la dona menja molt poc, l’home deixa plantada a la dona a la taula del restaurant desqualificant el menja que li porten a la taula i als clients. Es un anunci agressiu, els homes una vegada han menjat el Burger es creuen que tenen tanta força que poden tirar un cotxe pel pont i arrastrar un camió.
2.- els missatges en els dos anuncis són qualificats de sexistes, en el primer quan la dona diu que “els homes no poden fer dues coses a la vegada” en el segon quan diu que “els homes són més homes per menjar Burger.”
3.- No, no conec a cap persona que se li pugui atribuir les qualitats dels dos anuncis. En el primer és un home amb comportaments primaris i en el segon és una tipologia d’individus amb comportaments agressius i violents a la societat.
Està molt ben redactat i expliques bé el contingut i els estereotips d’ambdós anuncis. Nota: 8