The constant gardener

jardinero-fiel“Aquesta pel·lícula és un veritable al·legat contra l’especulació i l’experimentació mèdiques amb vides humanes, i a la vegada una profunda història d’amor entre dos desconeguts. Està basada en la narració d’intriga del mestre de gènere d’espionatge, John Le Carré, que als seus 77 anys ha fet un manifest contra l’horrible malbaratament de vides humanes que es fa a Àfrica i, a més, ha produït un text-imatge de denúncia contra les pràctiques fraudulentes de les indústries farmacèutiques, contra l’explotació que suposa la globalització, contra la situació de pobresa i de malaltia que fa d’Àfrica un continent en perill d’extinció, però d’una bellesa més enllà del que és inefable.

Els paisatges de la pel·lícula no són una mera col·lecció de meravelloses postals, sinó que la seva esplendorosa bellesa natural contrasta amb el malestar i el dolor social d’una Àfrica desesperada. Es va rodar a Kenya, entre els poblats de barraques de Kibera i Lokichokio, als camps de refugiats del sud del Sudan i en el preciós Llac Turkana. Les condicions de pobresa que van veure els participants del film, els van portar a prendre partit i a crear una ONG, la Constant Gardener Trust, per oferir educació bàsica als nens i nenes d’aquest poblats.”

Montse Palou

http://www.cinescola.info/0607/gardener.doc

L’art de viure com a germans

   bird_flying_1280x800-611276Hem après a nedar com els peixos, a volar com els ocells, però no hem après l’art de viure com a germans.

                                                                                                                        Martin Luther King

Ni + ni –

ni-ni1

 

 

LA GRAELLA DE LES FEINES DE CASA

Aquesta activitat ens ha servit per a:

  • Reflexionar, des d’una realitat propera, al voltant del repartiment desequilibrat de les feines de casa i de la cura de les persones, així com en les conseqüències que això té sobre la conciliació dels àmbits de la vida (familiar, personal i professional).
  • Fer visible la feina realitzada a la llar, com a necessària i valuosa.
  • Reflexionar sobre com canviar unes injustes condicions de repartiment de rols.

D’aquesta manera, s”espera aconseguir una presa de consciència sobre la divisió sexual del treball en l’àmbit familiar i de com això repercuteix en la convivència i en la disponibilitat de temps per al lleure i/o la feina remunerada i una modificació d’estereotips sobre què es considera típicament “masculí” i “femení”.

Després de discutir sobre les responsabilitats de cada un de nosaltres a casa i de les diferències entre homes/dones, nois/noies, fes-ne una valoració personal publicada, a continuació, com a comentari.

TERMINI DE PUBLICACIÓ: 9 d’abril de 2010

Million Dollar Baby

imgmillion-dollar-baby11. Descriu el personatge de Frankie el principi de la pel·lícula: com es planteja la seva vida?, quin és el seu lema en la boxa?, com és el seu passat?…

2. Descriu el personatge de Maggie.

3. Com evolucionen aquests dos personatges durant la pel·lícula? Explica alguna escena que reflecteixi aquesta evolució.

4. La pel·lícula és una metàfora de la vida: intenta trobar similituds entre el món de la boxa i la vida.

5. Quines sensacions t’ha deixat Million Dollar Baby? Busca-li un altre títol.

L’ètica aplicada a la classe. Unes normes consensuades

– Respectar els companys i els profesors (per a una bona convivència).
– Respectar el material de la classe (perquè és de tots).
– No jugar a futbol (o altres activitats similars) a classe (no és l’espai adequat).
– Fer la feina encomanada (per aprendre).
– Tenir cura del reciclatge (per contribuir a la millora del medi ambient).

rules

Hola, alumnes de 4t!

D’aquesta manera s’inicia el bloc de 4t d’ESO, pensat com a espai de participació en l’assignatura d’educació ètico cívica.

L’objectiu d’aquest bloc és cercar, entre tots, línies de diàleg que mostrin la pluralitat de la nostra societat.

Endavant, aquest és el nostre repte!

etica

Si us plau, deixeu un comentari amb una salutació i dient què espereu de l’assignatura. GRÀCIES!