Activitats d’estiu de 6è

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • Llengua Catalana
  • Anglès
  • Matemàtiques
  • Llengua Castellana

Matemàtiques

1.    Tria, com a mínim, tres de les activitats següents i realitza-les al teu quadern!

 

Gràfica de temperatures

Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.

 

Despesa d’una setmana d’estiu

Recull de la despesa familiar d’una setmana de vacances per saber quants diners es gasten. En acabar es pot fer un balanç indicant les diferents despeses agrupades per categories.

 

Recull fotogràfic de formes geomètriques

Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements i paisatges que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.

 

Recollida de dades horàries

Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.

 

Realització de mapes amb itineraris

Recollida de dades dels itineraris realitzats durant les vacances (excursions, viatges, desplaçaments pel barri o pel poble…). Es pot confeccionar una taula on consti el punt de partida, el punt d’arribada, la distància recorreguda, el temps emprat, etc. També es poden fer servir mapes digitals (google maps).

 

Fotografiem els números

Recull fotogràfic de la presència dels números a la vida quotidiana: botigues, porteries, marcadors, descomptes, anuncis, etc. Després es pot comentar, explicar, preparar endevinalles per veure si s’endevina on són, etc.

 

On és més barat?

Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.

 

Problemes matemàtics a la vida quotidiana

Escriure l’enunciat de problemes matemàtics reals que puguem solucionar durant les vacances. Exemples: amb quines monedes o bitllets paguem les compres, les quantitats de plats, gots i coberts que necessitem per parar taula, les quantitats de menjar que necessitem per a un dinar per a tantes persones, repassar els comptes, el canvi d’anar a comprar, etc.

 

Quina oferta m’interessa?

Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.

 

Circulació viària

Dibuixar els diferents senyals de trànsit que es troben durant una sortida al carrer o a la carretera. Esbrinar què ens indica cada senyal, observar la forma i el color. Identificar cadascun dels senyals amb una figura geomètrica plana.

 

 

 

 

2.    Segueix aquest enllaç per a practicar amb les divisions per dues xifres:

 

http://www2.gobiernodecanarias.org/educacion/17/WebC/eltanque/ladivision/resuelve/doscifras/resuelve_dc_p.html

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Una resposta a “Matemàtiques”

  1. obbergton ha dit:
    19 juliol 2012 a les 3:31

    Outstanding post, I believe people need to learn a whole lot from this internet web site its rattling user genial .

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Categories

  • General

Categories

  • General
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox