Benvinguts al recull de materials i projectes per treballar a l’aula, les competències comunicatives, tant la lingüística i audiovisual com l’artística i cultural a través de les TAC. D’acord amb el currículum d’EVP, es treballarà essencialment la dimensió creativa. Es per això que les pràctiques es centraran en veure el potencial de transformació formal i conceptual dels mitjans i suports digitals, així com la seva capacitat comunicativa.
En aquest bloc es mostraran els diferents mòduls on s’utilitzen els suports digitals o audiovisuals que ens han plantejat durant el curs: el disseny i la il·lustració, la fotografia, l’àmbit audiovisual i els processos de l’art contemporani que impliquen l’ús de la tecnologia digital.
Els continguts de les pràctiques de cada mòdul són articulats a partir d’activitats que poden ser aplicades a l’aula, i en aquest bloc es mostren al menú d’activitats de la dreta. Els exercicis de cada mòdul també estan pensats per fer propostes didàctiques.
Objectius
- Donar pautes que serveixin de guia per treballar la competència digital i comunicativa audiovisual.
- Explorar la dimensió creativa i comunicativa de les TAC.
- Donar idees i recursos per aproximar al professorat a l’ús de la fotografia, la televisió, el vídeo i el cinema, els multimèdia com a eines d’aprenentatge i expressió a l’aula.
- Conèixer algunes activitats per treballar el tractament d’imatges a l’aula.
- Veure quin aprofitament didàctic podem fer de la fotografia.
- Conèixer l’ús que des de l’art contemporani s’ha fet dels suports digitals i audiovisuals.
- Veure com podem treballar a l’aula amb narracions audiovisuals de diferents àmbits (cinema, televisió, publicitat)
- Reflexionar sobre l’ús de les imatges en els mitjans de comunicació.
En aquest bloc també aniré afegint articles de treballs fets pels alumnes i diverses activitats que es poden plantejar. També recursos interessants que vagin sorgint amb el temps.