INTERVENCIÓ A L’ENTORN

Sobre la intervenció en l’entorn, o land-art sempre m’ha entusiasmat “el bosque de oma” o bosc pintat, (en euskera: Omako basoa), una obra artística de l’escultor i pintor Agustín Ibarrola.

http://paisatges-jardins.blogspot.com/2011/11/el-bosque-de-oma-bizkaia-pais-basc.html

Publicat dins de SUGGERIMENTS | Deixa un comentari

Cartell per Sant Jordi

Utilitzant la fotografia de la Biblioteca bomberdejada a Londres a la II Guerra Mundial, els alumnes van crear un cartell per la diada de Sant Jordi.

Marató literària

Publicat dins de PROPOSTES | Deixa un comentari

Curt reportatge irònic

EL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

El Departament d’Ensenyament està estudiant reconstruir la nostra Educació després de tantes lleis fallides. Derrueixen els barracons i salven els llibres, però encara no saben què faran amb els docents.

MAL TEMPS PER A LA CONSTRUCCIÓ I LA BOMBOLLA INMOBILIARIA

El sector de la construcció no té material ni per cascs de seguretat. Les assegurances no podran cobrir els accidents laborals, per tant, treballem en condicions naturals, una gorra i l’esmorzar al coll.

 

És raonable que hi hagi persones que surtin al carrer a expressar la seva queixa pel mal govern (tant en les empreses com en els poders públics) que ha tingut com a conseqüència la crisi econòmica i la manca de perspectives.
No sols és raonable sinó previsible i fins i tot molt sa des del punt de vista democràtic. Mentre que a Islàndia veiem que hi ha culpables a la presó i que s’ha sotmès a referèndum com calia procedir, cada cop és més evident que a casa nostra la crisi no haurà comportat cap conseqüència ni d’esmena del que es va fer malament ni de càstig dels que van fer-ho malament.

Publicat dins de PROPOSTES | Deixa un comentari

Video al Youtube

Navegant per Internet he trobat aquest video que em sembla interessant:

Publicat dins de PROPOSTES | Deixa un comentari

PRESENTACIÓ DEL BLOC

Benvinguts al recull de materials i projectes per treballar a l’aula, les competències comunicatives, tant la lingüística i audiovisual com l’artística i cultural a través de les TAC. D’acord amb el currículum d’EVP, es treballarà essencialment la dimensió creativa. Es per això que les pràctiques es centraran en veure el potencial de transformació formal i conceptual dels mitjans i suports digitals, així com la seva capacitat comunicativa.

En aquest bloc es mostraran els diferents mòduls on s’utilitzen els suports digitals o audiovisuals que ens han plantejat durant el curs:  el disseny i la il·lustració, la fotografia, l’àmbit audiovisual i els processos de l’art contemporani que impliquen l’ús de la tecnologia digital.

Els continguts de les pràctiques de cada mòdul són articulats a partir d’activitats que poden ser aplicades a l’aula, i en aquest bloc es mostren al menú d’activitats de la dreta. Els exercicis de cada mòdul també estan pensats per fer propostes didàctiques.

Objectius

  • Donar pautes que serveixin de guia per treballar la competència digital i comunicativa audiovisual.
  • Explorar la dimensió creativa i comunicativa de les TAC.
  • Donar idees i recursos per aproximar al professorat a l’ús de la fotografia, la televisió, el vídeo i el cinema, els multimèdia com a eines d’aprenentatge i expressió a l’aula.
  • Conèixer algunes activitats per treballar el tractament d’imatges a l’aula.
  • Veure quin aprofitament didàctic podem fer de la fotografia.
  • Conèixer l’ús que des de l’art contemporani s’ha fet dels suports digitals i audiovisuals.
  • Veure com podem treballar a l’aula amb narracions audiovisuals de diferents àmbits (cinema, televisió, publicitat)
  • Reflexionar sobre l’ús de les imatges en els mitjans de comunicació.

En aquest bloc també aniré afegint articles de treballs fets pels alumnes i diverses activitats que es poden plantejar. També recursos interessants que vagin sorgint amb el temps.

Publicat dins de Presentació del Bloc | Deixa un comentari