L’obsolescència programada

3r d’ESO

Comentari de text sobre el documental Comprar, tirar, comprar:

Al treballar a classe els serveis, la comunicació i la innovació, hem tocat el tema de l’obsolescència programada. Per saber més del tema, hem decidit veure el documental de la 2anomenat Comprar, tirar, comprar, el qual n’informa, explica les seves conseqüències i la influència que téa l’actualitat.

Tot va començar al segle passat durant els anys vint; les bombetesduraven molt i per tant hi havia menys ventes i les empreses es van veure obligades a dissenyar bombetes amb mecanismes defectuosos, amb la finalitat de donar-li una vida més curta per obtenir més ventes. A continuació, més empreses es van unir a aquesta nova tècnica i van aconseguir arribar al seu principal objectiu: fer la vida més curta dels productes per obtenir-ne més beneficis. El documental utilitza diversos testimonis que expliquen històries relacionades amb el tema i vídeos il·lustrant la penosa gestió dels residus electrònics que arriben a països del tercer món com a Ghana,Àfrica.

Això ens ha fet canviar la nostra perspectiva envers la compra d’un nou producte cada vegada que s’espatlla o deixa de funcionar que és el que les empreses volen aconseguir. Però el que hem de fer és intentar arreglar els nostres productes i lluitar contra l’obsolescència programada, perquè afecta molt al medi ambient, ja que els recursos de la Terra són finits i els seus residus són altament contaminants degut a una mala gestió d’aquests. Així que la solució seria idear un altre model de producció on l’objectiu principal no fos consumir.A més, el sistema econòmic s’hauria de modificarja que afavoreix a l’obsolescència programada. Però com en tots els grans canvis, s’ha d’anar de petit a gran, llavors, sempre que s’espatlli un producte,s’ha de pensar en persones i no en números perquè si tothom hi posa un granet de sorra, en sortirà una muntanya i si s’escull aquesta opció s’aconseguirà un canvi.

Ens agradaria acabar aquest comentari amb una frase que ens ha cridat l’atenció i que està directament relacionada amb aquest tema: ‘‘El món és bastant gran per la felicitat de tots però massa petit per l’avarícia

d’alguns.’’ –Mahandma Ghandi-

Adjuntem el link del documental “Comprar, tirar, comprar”:   http://www.rtve.es/alacarta/videos/el-documental/documental-comprar-tirar-comprar/1382261/

Figura 1. Aquesta imatge representa el que fem a la nostra societat de consum: comprar, tirar i tornar a comprar sense parar-nos a  pensar en les conseqüències.

Figura 1. Aquesta imatge representa el que fem a la nostra societat de consum: comprar, tirar i tornar a comprar sense parar-nos a pensar en les conseqüències.

Excursió a Barcelona

Tothom amb la feina feta?
La porteu el dilluns a classe. També voldria grups de treball fets d’un màxim de 4 persones.
Fins dilluns.

Excursió a Barcelona

Hola novament,
Ja teniu el plànol?
Ara l’alumnat de 2n d’ESO haurà de marcar en color groc la BARCELONA MEDIEVAL i l’alumnat de 3r i 4t d’ESO en color verd la BARCELONA MODERNISTA.

Hola a tots i totes!

Properament farem una sortida a Barcelona. Què farem, què visitarem? En part ho decidireu vosaltres.
Per començar, el proper dilluns dia 18, haureu de portar un plànol del centre de Barcelona.

Ja us aniré donant més pistes.

Teatre sobre història de Catalunya

25 d’abril, batalla d’Almansa

Quan el mal ve d’Almansa a tots alcança

!

La prehistòria

Visitarem la Colònia Güell

Colònia industrial, mostra de l’optmització de recursos, modernisme…Colònia Güell

Hola, món!

Benvingut/da a XTECBlocs. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!

Publicat dins de General | 1 comentari