Molt més que jocs

hpim3238

Dijous a la tarda tocava jocs. Uns va ser organitzats pel CdA i, després de berenar, vam seguir jugant amb els organitzats pels mestres de l’escola.

Ans de començar van fer un taller de jocs on van expressar a quins jocs jugaven i quins els agradava més. després van mirar d’identificar en una làmina a quins jocs jugaven aquells xiquets i xiquetes medievals. A algun alumne se li va haver de fer veure que no podien jugar al trenet quan els trens encara no existien.

En un grup, quan els mestres del CdA va subratllar com a diferència dels jocs de la làmina amb els jocs actuals el fet que aquells eren en equip i els d’ara són individuals alguna alumna també els va contestar que alguns també es poden jugar “on line”.

Després vam passar a la pràctica. Ja es pot veure a les fotos que hem penjat. Llançaments per a col·locar un objecte dins una caixa, curses de relleus, curses de sacs i estirament de corda. Ni una baralla, ningú enfadat i companyerisme. Bé, però un pèl sorprenent.

Fins i tot en el joc de després de berenar aquestes coses també van anar bé.

Van treballar educació física, història i treball en equip

Montblanc, vila medieval

Van anar sols, en grupet de quatre o cinc, més d’una hora. Havien de fer les activitats d’un dossier i seguir un itinerari marcat. Cada grup tenia el seu itinerari i la seua càmera de fotos.

hpim33161

Prèviament, la Pilar, l’Assumpció i el Josep, mestres del Camp d’Aprenentatge els van fer comprendre l’evolució d’una ciutat, amb el seu centre, les portes, les muralles,… per a passar a concretar-ho en Montblanc.

Dins l’itinerari van definir un total de 10 punts, els tres primers dels quals els van fer en grups de treball grans. A cada punt hi havia preguntes, fotos, il·lustracions, tasques a fer,…

A l’església de Sant Miquel, després de visitar el seu interior i de veure el seu espectacular orgue, ja va començar el treball en petit grup. Aquest treball va ser aprofitat per fer algunes compres, una de les motivacions principals de l’alumnat.

El “despiste” d’un comprador i una compradora va fer que els haguéssem d’esperar per a sortir cap a l’alberg.

Un cop a l’alberg van fer una activitat relacionada amb Sant Jordi.

Així, van treballar història, orientació en un plànol, treball en equip i elecció de regals per als familiars.

TERCER DIA. Divendres 19 de Març de 2010.

El dia de la tornada.
Crec que estem a punt de signar un altre èxit en l’àmbit dels CdAs.

De CdA POBLET 2010 dia 3

Els alumnes estan rebent instruccions sobre com orientar-se a la població de Montblanc. Avui és divendres i a sobre hi ha mercat, els alumnes han d’anar sols, glub! i saber arribar a un hora concreta a un lloc. Ja sortim ara mateix cap allí.
Els alumnes portaran totes les càmares, ja us penjarem les fotos.
Bé, ja estem aquí!.
Ja escriuré un post en condicions quan tinga una estoneta, de moment us adjunto gran part de les fotos que hem fet aquest matí a Montblanc.

SEGON DIA. Dijous 18 de Març de 2010

Bon dia!
Ahir abans d’anar a dormir em vaig adonar que havia perdut les claus del cotxe al llarg del joc nocturn. El primer que hem fet aquest matí ha estat una batuda pel camp d’oliveres i hem aconseguit trobar-les, en concret ho ha fet l’Oriol.

De CdA POBLET 2010 dia 2

L’esmorzar, llesques de pa (les passàvem per la torradora) amb tomàquet, salami, magdalenes, mantega, melmelada, llet, cereals, etc.
Estem a dins de l’aula i he fet fotos i algun vídeo que ja podeu anar veient.
——————-
13:50 Acabem d’arribar del Monestir de Poblet. Ara anem a fer la fila per entrar al menjador.
He preguntat a la cuina i m’han dit que de primer hi haurà llentilles i de segon pollastre amb patates.
He penjat més fotos al dia 1 i moltes més al dia d’avui.
Seguirem informant.
Desprès de dinar tenim jocs medievals.
Encara no han decidit si anirem a escoltar cantar.
——————-
Finalment no hem anat a escoltar als monjos i ens hem quedat a l’alberg jugant al “vampir pintaire” i preparant la discoteca.
Hem fet torns de cambrers i de DJ’s. Ja ho podeu veure a les fotos. S’ho han passat molt bé.
No puc amb la meva ànima. Tot ha anat perfecte però el dia ha estat molt intens.
Boooona nit!!!!!!!!!

PRIMER DIA. Dimecres 17 de Març de 2010

Alberg Jaume I.
Ja som aquí!. El viatge, sense incidències.

De CdA POBLET 2010 dia 1

Hem deixat les maletes a un magatzem que ens han facilitat i hem esmorzat. Tot seguit els alumnes han rebut les primeres indicacions del monitors del CdA i sense perdre temps han marxat cap al monestir. Quan arriben, si tenim temps, començarem a penjar fotos.
Fa un temps formidable.

———————-
Ja hem dinat.
1er – Amanida
2on – Arròs amb salsa de tomata. Alguns han optat per passar de la salsa de tomata.
3er – Estofat de vedella.
Fruita: Pera.
Pa i aigua del terreny.
———————-
La tarde ha anat mig bé. S’han instal·lat a les habitacions però han actuat de manera una mica més sorollosa del que seria normal. Càstig, sense joc de nit.
Haurieu d’haver vist com els ha canviat la cara.
Han fet un canvi radical, mostrant la seva millor faceta i han estat capaços de sopar d’una manera meravellosa. La cuinera, que no sabia de que anava la cosa, ens ha dit… com ho feu per a que no es sentiga ni una mosca?. Aiii si ella sabria.
Al final els hem aixecat el càstig, el canvi ha estat abrumador.
Hem sopat “bullit”, truita francesa amb pernil dolç i formatge i un flam.
El joc de nit, ha sortit perfecte, han xalat molt i ningú s’ha fet mal.
Booona nit!

Edito l’article a les 00:34 h. No hi ha manera que s’adormin!.

Santes Creus i tornada

De Quint dia al CdA

Divendres, 20. Ens toca la visita al monestir de Santes Creus a Aiguamúrcia.

Seguint la dinàmica del Camp d’Aprenentatge, ens hem orientat en un mapa i hem visitat les diferents estàncies d’aquest monestir sense monjos.

Hem assistit a un muntatge audiovisual impressionant. També hem aprofitat per a comprar alguns records.

Avui lo dinar ha estat d’espaguetis, pollastre i plàtan.

Després de dinar, cap a casa. Sortíem a un quart de quatre i hem arribat prop d’un quart de cinc.

De Quint dia al CdA

Jocs i festa del dijous

De Quart dia al CdA

Jocs medievals de llançament, carreres de sacs, etc. Els equips dels musulmans i els cristians. Fins i tot una medalla. Podeu veure fotos.

A la nit vam fer festeta. Algun joc i ball. La gent es va mudar un poquet més i la mescla de colònies va provocar el naixement d’un estil de perfum d’aroma indeterminada.

A partir de les 11 va començar la retirada, ja que després de dos quarts de dotze està prohibit fer sorolls per tal de no molestar la gent que vol descansar.

La ni va ser mogudeta. Va haver dos visites a la metgessa. Res d’importància que no s’arregle amb antibiòtics i antipirètics.

Ara, les dos habitacions grans, la de xics i la de xiques, aquesta darrera en especial, ja van començar a fer les maletes al voltant de les quatre de la matinada animades per un mestre que va voler canalitzar l’energia que estaven gastant corrent i parlant en aquelles hores. Bé, es van prendre la faena amb ganes (és un dir) i ja tenien faena feta per a més tard. En fi, incidències de la situació.

Les altres tres habitacions, bé, sobretot quan ja van saber notícies de la primera companya que Fran i Amparo es van emportar al metge.