DSCF1055_mpeg1video from pgrataco on Vimeo.
DIJOUS 26 DE NOVEMBRE
DESPRÉS DE LES CONVERSES PRÈVIES A NIVELL DE GRUP, CONTRASTEM CONCLUSIONS EN RELACIÓ ALS TEMES ACORDATS A L’ASSEMBLEA ANTERIOR (pati) I ALTRES PENDENTS (passadís i lavabo):
* Menjadores d’animals als arbres del pati (Lia portaveu): ja tenim les dues menjadores d’ocells plenes de pa sec i anirem observant “si el nivell del pa va baixant”… si cal les tornarem a omplir.
Menjadores per altres animals? Anirem afegint una mica de pa sec en una plata del terra del pati (P3-P4) per continuar observant si alguns animals van a menjar-ne. Si en trobem algun, també podem portar-li vigilant de tenir-ne cura i observar si s’alimenta amb les engrunes de pa sec.
Altres animalons que acostumem a trobar pel pati desconeixem què mengen o bé s’alimenten d’insectes vius que ells mateixos cacen, d’herba… Per tant, podríem investigar què mengen els uns, pensar algun tipus de trampa per caçar insectes per als altres… Però coincidim a l’hora de valorar que darrerament (amb l’arribada de la fred) observem pocs animalons passejant o voleiant pel pati (estan amagats, han marxat…) i potser no cal pensar com ajudar-los a alimentar-se.
Continuarem les nostres observacions per tornar a parlar del tema si ho considerem oportú.
* Temes pendents de la darrera Assemblea i referits a la bona convivència al pati:
– Cartells de les caixes de joguines (portaveu Arlet): alguns cartells estan arrugats, trencats, s’han desenganxat…
Proposta acordada: caldria revisar-los i renovar-los. Responsables de la tasca: grup P3-P4.
* Noves incidències al pati d’ençà de la darrera Assemblea:
– Joguines a la caseta alta (portaveu Sofia): recordem que podem entrar joguines a les cases baixes (de fusta i plàstic), però que vam acordar la norma de no pujar-ne a la caseta alta per evitar perills, molèsties… als/les companys/es “de sota”, als qui fan ús del tobogan…
Propostes acordades:
a) Elaborar un cartell per tenir-ho ben present. Responsables de la tasca: grup de P5.
b) Si algú oblida la norma acordada, en primer lloc l’avisem i en cas d’ignorar-ho passem a avisar l’adult que vigila al pati. L’adult valorarà amb el/la nen/a (segons el nombre d’avisos, la reacció als successius avisos…) si cal que reelabori un cartell per recorda-ho, un contracte firmat per comprometre’s… o altres.
– Vehicles a la rampa (portaveu Ariadna): si algú oblida per on cal circular amb els vehicles en primer lloc li recordem i en cas d’ignorar-ho passem a avisar l’adult que vigila al pati. L’adult valorarà si cal continuar dialogant amb el conductor (segons el nombre d’avisos, la reacció als successius avisos…) i podrà acabar-li retirant el vehicle per prevenir possibles accidents.
– Acabar el joc i recollir les joguines quan sona la música:
Propostes acordades:
1r. Les mestres avisaran que sona la música de recollir (pot sonar fluix, a la sorrera no se sent…) i recordaran que els/les encarregats/des de pati han “d’anar a buscar la medalla i fer el seu càrrec”.
2n. Els/les encarregats/des hauran d’anar recordant que “l’hora del pati s’ha acabat: deixem de jugar i recollim plegats. Cada joguina a la seva caixa”. Quan algú els/les ignori passaran a avisar l’adult que vigila al pati. L’adult valorarà (segons el nombre d’avisos, la reacció als successius avisos…) quina acció compensatòria el pot ajudar a millorar: recollir tota una caixa de joguines sense ajuda…
* Altres espais comuns del Parvulari: la convivència al passadís.
– Corredisses (portaveu Aram): recordar que podem córrer al pati, però no pel passadís perquè volem evitar caigudes, xocs… accidents diversos i sorolls que poden molestar.
Propostes acordades: ens ho recordarem sempre que calgui. Elaboració de cartells per convidar a recordar-ho quan algú ho oblidi. Quan algú ignori els cartells, un avís… també ho podem fer saber a un adult i aquest li demanarà que “torni al lloc on era en el moment d’arrencar a córrer i que refaci siusplau el mateix recorregut caminant tranquil·lament”. Responsables de les tasques: tothom del Parvulari (cada grup elaborarà cartells i entre tots ens ajudarem a tenir-los ben presents).
– Portes obertes (portaveu Ari Casadellà): amb l’arribada de la fred i l’encesa de la calefacció cal fer atenció a la necessitat de tancar sempre bé les portes d’accés al pati “per estalviar energia dels radiadors”.
Propostes acordades: ens ho recordarem sempre que calgui. Elaboració de cartells per penjar-los a les portes (a diferents alçades perquè les persones adultes també ho tinguin ben present) i convidar així a recordar-ho “tots en tot moment”. Sempre que trobem una porta oberta perquè algú s’hagi despistat, la tanquem. Quan algú ignori els cartells, un avís… li recordem. Responsables de les tasques: tothom del Parvulari (cada grup elaborarà cartells per a les seves portes d’accés al pati i entre tots ens ajudarem a tenir-los ben presents).
– Joguines del passadís recollides: a la cuineta sovint hi ha desordre. És una cuineta molt gran i bonica on ens agrada jugar perquè ens ho passem molt bé. Per tant, en ocasions “la remenem” -hi juguem- quan hi passem per davant…
Propostes acordades: la Pilar parlarà d’aquest tema amb el grup de P3 perquè han començat a l’escola aquest curs i “necessiten una mica de temps” per tenir-ho ben present (“remenar a la cuineta només quan hi hem anat a jugar i recollir-la bé quan acabem”). I encara, parlarà també amb les monitores de menjador i amb l’Alícia (vetlladora d’en Vicenç) perquè facin siusplau l’esforç de col·laborar a l’hora d’anar-ho recordant sempre que calgui/a tothom que calgui, d’implicar-se a deixar-la ben recollida després de jugar-hi…
Cal tancar l’assemblea i queden TEMES PENDENTS del lavabo, acordem:
– les mestres: vetallaran per treballar els acords i les tasques als respectius grups i amb altres persones adultes del Parvulari
– les mestres acordaran una altra data d’Assemblea per revisar els cartells penjats i les noves incidències al pati i ara també al passadís
– alumnes, mestres i monitores de menjador poden participar d’anar valorant els acords presos i també d’anar anotant incidències a l’espai reservat del plafó de l’Assemblea
– els grups i la respectiva mestra valoraran a l’aula “com anem millorant en els acords presos/compartits” a l’assemblea celebrada avui i participaran d’anar anotant altres incidències en el pati/passadís/lavabo a l’espai del plafó reservat per fer-ho (aquestes passaran a formar part de les converses prèvies a les respectives aules i de les properes convocatòries d’Assemblea per recordar/compartir acords presos durant aquestes converses)
DIJOUS 5 DE NOVEMBRE
ENS REUNIM EN ASSEMBLEA PER COMPARTIR TEMES RELACIONATS AMB AQUESTA ACTIVITAT I TAMBÉ AMB ELS ESPAIS COMUNS DEL PARVULARI ( PATI, LAVABO I PASSADÍS).
ASSEMBLEA: resum de temes tractats i acords recordats/presos (converses prèvies a les respectives aules) compartits durant l’assemblea:
* Assemblea (Què és l’Assemblea? Què hi fem? Com la fem? Per què la fem?…): ens agrada molt cantar durant l’Assemblea, continuarem cantant en començar-la/acabar-la. Ens cansem molt si l’Assemblea dura molta estona, haurem de fer-les més curtes i, en tot cas més sovint.
DSCF1057_mpeg1video from pgrataco on Vimeo.
PATI: resum de temes tractats i acords recordats/presos (converses prèvies a les respectives aules) compartits durant l’assemblea
* Tenim vehicles nous i ens agraden molt (tricicles, camions…): ens n’alegrem molt i valorem com jugar-hi evitant perills.
* Menjadores dels ocells: omplir-les de menjar (perquè? com? quin tipus de menjar? d’on el traurem? quan ho farem?) i valorar com alimentar altres animals del pati (plats pel pati amb restes de menjar?). Demanem ajuda a en Jan i accepta col·laborar.
* Joguines trencades: recordar la necessitat de tenir cura de les joguines que tenim, tan a l’hora de jugar-hi com de recollir-les i endreçar-les a la caixa pertinent. Ens felicitem perquè normalment les utilitzem sense malmetre-les.
* Jocs a la caseta enlairada i al tobogan: jugar-hi tenint en compte com evitar els accidents i molèsties que ja coneixem.
* Recollir: fer atenció a la música que ens avisa de la necessitat de recollir i de fer-ho tots plegats.
Cal tancar l’assemblea i quedenTEMES PENDENTS del pati, acordem:
– les mestres: acordaran properament una setmana/dia per omplir les menjadores d’ocells
– els grups i la respectiva mestra valoraran a l’aula “com anem millorant en els acords presos/compartits” a l’assemblea celebrada
– alumnes, mestres i monitores de menjador poden participar d’anar valorant els acords presos i també d’anar anotant altres incidències en el pati, lavabo, passadís a l’espai del plafó reservat per fer-ho (aquestes passaran a formar part de les converses prèvies a les respectives aules i de les properes convocatòries d’Assemblea per recordar/compartir acords presos durant aquestes converses)