Storytelling – Punt de Vist@

Reportatge fotogràfic i vídeo de l’activitat de l’Escola 3D d’Espurn@ dedicada a l’Storytelling i a la proposta  telecol.laborativa de Sant Jordi 2010 del Projecte Espurn@.

La sessió ha estat molt bé, la Carme Matas (Carme Mathy a SL) s’ha explicat de forma esplèndida, l’Olmillos i el Ramon ho han complementat amb alguns apunts de la seva pròpia experiència. Tothom  ha anat fent els seus comentaris i aportacions al tema, en un clima distès però intens.

Els companys que han anat a visitar a la Joana Raspall ens han explicat l’entranyable trobada que han tingut per a la proposta d’activitat telecol.laborativa i d’investigació sobre la persona i l’obra d’aquesta poetessa.

Vaja que ha estat una hora llarga d’intercanvis! Gràcies a tots i totes!

Storytelling-Punt de Vist@ ~ Escola 3D Espurn@ on PhotoPeach

Un “machinima” com a projecte educatiu

La pel·lícula sobre el tràfic sexual infantil ha estat realitzada per un grup d’estudiants de secundària de Nova York  que participaven en un programa de Global Kids.

La pel.lícula va ser creada el Teen Second Life, un món virtual 3D que Global Kids utilitza per educar els joves de tot el món sobre els problemes mundials.

Pot trobar-se més informació a http://www.discoveredmovie.com

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/d_bID58UlLo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Nou Viewer 2 de SL (beta)

Des de fa uns dies ja està totalment accessible el nou visor de Second Life, el Viewer 2.

Què aporta aquest nou navegador de Second Life? A VirtualSpain ho resumeixen així:

  • Una nueva experiencia de usuario mucho más cuidada: un auténtico navegador 3D tan fácil de usar e intuitivo como cualquier navegador web.
  • Una herramienta de colaboración y productividad avanzada , que facilita al máximo tanto las comunicaciones síncronas entre grupos como la utilización y consulta de los recursos web actualmente disponibles gracias a sus capacidades integradas de visualización de distintos medios (web, vídeos, Flash, MP3…).

La veritat és que cal provar-ho!

I aquí el vídeo demostració de Viewer 2:

2a sessió EV Espurn@

Ahir va tenir lloc la 2a activitat progrmada de l’Escola Virtual Espurna. De la mà de Manuel G. Vuelta (Profesor Korobase a SL) vam participar en el Taller sobre l’ús de la PDI Interwrite a l’aula. La trobada ha sigut avui dimecres 11 de novembre, a les 10 de la nit a la seu Espurna a Second Life (EduNation 11,177,22).

El Taller va ser molt interessant, tan per les  explicacions del Profesor Korobase com per la facilitat en que es va desenvolupar la sessió, sense  problemes tècnics importants.

Es van utilitzar diversos mitjans de comunicació simultanis:

  • La seu d’Espurna a Second Life (EduNation 11,177,22) com a lloc de reunió, des d’on podiem parlar i comunicar-nos oralment.
  • Per a la demostració i ús de la PDI es va utilitzar Mikogo, una eina multiplataforma que permet conferencies web i reunions en línia. Sense necessitat de registrar-nos, només a partir de la invitació d’en Manuel G. Vuelta vam poder seguir visualment les explicacions del Profesor Korobase.
  • A la vegada diversos participants anàven explicant el desenvolupament de la sessió a través de Twitter (veure #espurna).
  • Si algun participant no va poder entrar a SL ni a la conferència web de Mikogo, va poder seguir el  Taller per mitja del canal Interwrite TV (plataforma Livestream) que anava emeten de forma simultània al desenvolupament del Taller.

L’experiència va ser molt interessant! Les imatges de la presentació de Maria José Lasala i el vídeo il·lustren molt be el que va ser aquesta segona activitat de l’Escola Virtual Espurn@.

Una Pissarra Interactiva per a Second Life

En aquest vídeo Manuel Vuelta ens presenta una sensacional Pissarra Interactiva en ple funcionament a Second Life.
La Pissarra Interactiva permet fer-hi anotacions manuscrites sobre un fons blanc, sobre qualsevol imatge i sobre vídeo i permet fer presentacions amb anotacions superposades.
Veiem-ho:

Es pot obtenir gratuïtament a SL:
http://slurl.com/secondlife/Edunation/245/166/23