Apadrinament lector 1r – 4t

Tornant de les vacances, al mes de gener, vam començar l’apadrinament lector dels nens de 4t als nens de 1r. Concretament, els nens de 4t A comparteixen moments de lectura amb 1rA els dijous a la tarda, i els de 4t B ho fan amb els de 1rB els dilluns a la tarda. És un moment ideal per aprendre a llegir, per gaudir amb històries noves, per aprendre tots de tots i per forjar una amistat que durarà temps.

Aquí en teniu algunes fotos.

Let’s sing experience!

Avui ens han vingut a fer un concert a l’escola. A través de les cançons hem après paraules en anglès.

Sortida a Can Mas

Hola famílies!

Divendres passat vam anar a fer melmelada a la casa de colònies de Can Mas, a Torrelles. Vam aprofitar el dia complert, perquè estava a prop i no vam tenir temps de marejar-nos a l’autocar.

En arribar vam esmorzar i vam començar les activitats. Vam fer melmelada de poma, vam poder tocar un conill, vam pentinar el poni i vam donar de menjar a la resta d’animals de la granja.

A més, un dels monitors sabia tocar molt bé la guitarra i ens vam animar tots a cantar. Mireu les fotos i els vídeos!!

Biblioteca Les Voltes

Dimecres 17 de gener vam anar les classes del Ratolí Pérez i del Nemo a la biblioteca de Les Voltes perquè ens expliquessin què s’hi va a fer i quin material hi tenen. Us recomanem que hi aneu sovint amb els vostres fills per compartir una estona mirant contes i llibres. Ells s’ho passen d’allò més bé.

Podeu mirar les fotos aquí. Però sssshhhhhht! A la biblioteca no s’hi pot fer soroll!

Joguines de reis

El passat divendres 11 de gener vam poder portar a l’escola una joguina de les que ens havien portat els reis per compartir-la amb els companys i passar-nos-ho d’allò més bé!

Mireu les fotos aquí.

Endevinalles

A les classes de 1r hem treballat algunes endivinalles al llarg d’aquests primers mesos de curs. A veure si les endevineu. Podeu deixar les respostes als comentaris. Animeu-vos a participar!

A sota trobareu la resposta si cliqueu a l’enllaç, però no feu trampes i mireu abans de pensar!

Cliqueu sobre la imatge per veure-les més grans.

RESPOSTES

Tió 2018

Els nens i nenes de 1r i de 2n hem fet cagar el tió de l’escola. Al matí havia desaparegut i l’hem anat a buscar per tot arreu. Pensàvem que estava a l’aula de psico com cada any, però… havia canviat d’ubicació! Com que hem picat molt fort i cantat la cançó, ens ha cagat moltes joguines per la classe i també xocolatines! Si cliqueu aquí sota podreu veure les fotos.

1r – Per pensar una mica…

En moltes ocasions és interessant saber quins camins són més curts o més llargs per arribar a un lloc. Mireu, si no, la pobra caputxeta. No sabia que donant més voltes trigaria més a arribar a casa l’àvia, i el llop se li va avançar!

Us proposem una pregunta: Quin és el camí més llarg dels tres que hi ha a la foto? Pregunteu-ho als vostres fills de primer. A classe hem parlat dels camins més curts i més llargs i després de fer les hipòtesis ho hem comprovat. Als comentaris podeu deixar les respostes si voleu!

Calendari d’advent 2n

Ja hem començat el compte enrere pel nadal. Només queden dues setmanes d’escola i aviat vindran les festes. Els nens i nenes del cicle inicial ho volem celebrar amb el calendari d’advent. Cada dia un nen o una nena tindrà una sorpresa.

Els nens i nenes de 2n anem a l’hort

Aquest matí hem anat al teatre a veure l’obra Les sabates noves de l’Emperador.

Després, els nens i nenes de 2n hem anat a l’hort a transplantar les faves que teníem a l’hivernacle. El planter havia crescut molt i necessitaven més espai. Aquí teniu algunes fotos de nosaltres fent de pagesos!