EXÀMENS SETEMBRE

MANRESA, ANY 1300. SORTIDA DE 1R D’ESO.

El dimecres vam anar a una excursió i ens vam endinsar a l’ Edat Mitjana: vam participar en un joc que consistia en repartir-nos en gremis per veure quin era el millor i tenia prou diners per tenir el seu propi retaule a l’esgésia de la Seu. Aquesta competició va constar de tres proves: la primera era un simple joc de sort, la segona era trobar els errors d’una auca de la construcció de la sèquia de Manresa, i la tercera i última, era una prova física medieval. Al final, van guanyar els cuiraters, que per mera casualitat, van ser els que van guanyar de veritat a l’Edat Mitjana.

ART BARROC – 2n d’ESO

El passat dimecres dia 9 de maig els alumnes de 2n d’ESO de l’escola van realitzar una sortida cultural, englobada en el marc de l’assignatura d’història de l’art, al museu comarcal de Manresa. Una guia del museu els va explicar com era l’art barroc a Manresa i els va dur a contemplar les diferents mostres d’art barroc de la ciutat, tant urbanes com religioses: l’ajuntament, la casa Oller, la cova…

LLIBRES INTERVINGUTS

Els alumnes de 3r d’E.S.O. ens hem convertit durant uns dies en artistes per presentar-vos una exposició de llibres intervinguts en motiu de la diada de Sant Jordi; que podeu visitar a l’escola. Un llibre objecte o intervingut està concebut a partir d’un llibre convencional que és manipulat fins a transformar-lo en una nova obra, proper a l’escultura. El títol original del llibre ens ha servit com a punt de partida del treball i a partir d’aquí cada alumne ha creat la seva pròpia obra a través del que aquest li ha inspirat.

EL SÍ DE LAS NIÑAS

El pasado 14 de marzo, los alumnos de 3º y 4º de ESO asistimos al Teatro Conservatorio para ver una adaptación de la obra: “El sí de las niñas”, del dramaturgo Leandro Fernández de Moratín. En general, pese a la extensión de la obra original, la representación (que duró unos 55 minutos más un coloquio de los actores) se hizo amena, dinámica y fácil de seguir. La obra reflejaba una crítica hacia la sociedad de ese tiempo: el abuso de la autoridad de los padres hacia sus hijos/as de una manera satírica, donde no faltó el humor. Por tanto disfrutamos de la obra acercándonos al teatro español y a este célebre autor.

Inés Escudero y Ayelén Millar.

EL SÍ DE LAS NIÑAS

El proper dimecres, 14 de març, els alumnes de 3r i 4t d’ESO podran veure l’obra de teatre “EL SÍ DE LAS NIÑAS” de Leandro Fernández de Moratín.

La representació és un programa organitzat per Transeduca, que treballa amb un grup de pedagogs i docents en actiu per adaptar el continguts de les obres als diferents tipus de públic, oferint la millor qualitat als seus espectacles, al temps que els atorga un especial atractiu per als alumnes.
La representació es realitzarà al Teatre Conservatori de Manresa, a les 11’30h. En acabar, els alumnes podran marxar cap a casa.

SORTIDA A LA NEU

El divendres passat, 17 de febrer, els alumnes de l’ESO vam anar d’excursió a la neu per poder esquiar.
Només arribar vam esmorzar i de seguida vam anar a recollir el material. Un cop equipats amb botes, esquís i casc, els monitors ens van posar en grups segons el nostre nivell.
Alguns no ho havien provat mai i ho van trobar d’allò més divertit; i els que ja hi havien anat alguna vegada, vam poder millorar l’estil.
Per sort, va fer un dia fantàstic i ens ho vam passar d’allò més bé.

PROVES D’AVALUACIÓ DE 4t D’ESO

Els propers dia 15 i 16 de febrer, es durà a terme la Prova d’Avaluació de 4t d’ESO, que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística i en competència matemàtica.

És una avaluació externa de caràcter formatiu i orientador, que vol ser una eina al servei dels centres, del professorat i de l’alumnat per impulsar la millora global del sistema educatiu català.

S’aplica per primera vegada durant el curs 2011-2012 i la farà tot l’alumnat de quart d’ESO de Catalunya.