Un joc per identificar les diferents emocions.
MÚSICA I EMOCIONS
Cançó sobre una amistat amb un drac màgic.
IDENTIFICAR EMOCIONS
Dins del JClic “El món et parla 1” hi ha un joc que es diu Reaccions on els infants han d’identificar els sons i relacionar-les amb les emocions adients.
CONTE: “Elmer”
CONTE: “El cargol i l’herbeta de poliol”
PROJECTE: “LES EMOCIONS A TRAVÉS DELS CONTES”
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE
Desenvolupar i treballar l’ús de les emocions: l’empatia, l’afecte, l’alegria, la pena, el plor… ens portarà a conèixer-les per poder usar-les de una manera més conscient.
El moviment per al desenvolupament de la intel·ligència emocional, amb Daniel Goleman al capdavant, ha posat de relleu la importància d’aquesta faceta per a la persona, entenent-la com la capacitat per reconèixer els nostres sentiments i els dels altres, de motivar-nos i de manejar adequadament les relacions.
Es tracta per tant de treballar capacitats emocionals i socials bàsiques com són:
•el coneixement d’un mateix
• l’autoregulació
• la motivació
• l’empatia
• les habilitats socials
Cal tenir en compte que la part racional del cervell fa servir només el 10% d’aquest, mentre el 90% restant és emocional.
La part emocional del cervell respon més ràpidament i amb més força que la part lògica.
El 90% de la comunicació emocional es transmet en forma no verbal.
Si llegim detingudament aquestes dades ens adonarem que la majoria de la informació que rep el nostre cervell és de tipus emocional, i que les reaccions i respostes que aquest elabora davant de qualsevol situació, estan regnades per aspectes de tipus emocional.
L’alfabetització emocional s’ha convertit en una peça clau per a la correcta adaptació a la vida en societat. Des de l’Educació Infantil hem de començar a modelar les emocions dels alumnes i les alumnes per aconseguir certa competència.
En els primers anys de vida l’aprenentatge de les emocions, serà bàsic en el desenvolupament de la personalitat del nen.
Qualsevol pot enfadar-se, això és una cosa molt senzilla. Però enfadar-se amb la persona adequada, en el grau exacte, en el moment oportú, amb el propòsit just i de la manera correcte, això, certament, no resulta tan senzill.
Aristòtil, Ètica a Nicòmac
He considerat que a l’educació infantil una eina molt adequada per treballar les emocions és a través dels contes com “El cargol i l’herba de poliol” i “Elmer”. Altres activitats que proposo són els jocs de JClic “Emocions i sentiments” i “El món el parla” i la cançó “Puff el drac màgic”.
CONTE: LA VELLA I ELS LLADRES
- LLADRE
Conte: Què li passa a la Nora?
FOTOGRAFIEM LA NOSTRA ESCOLA
ELS ESPAIS DE L'ESCOLA QUE MÉS ENS AGRADEN
LA REVOLUCION EDUCATIVA
No tenemos más remedio que transformar la educación de nuestros alumnos (…) No nos sirven maestros que sólo destilen contenidos académicos a la hora de incidir sobre las mentes de los niños que forman la clase, a veces gritando casi todo el rato. Es importantísimo que estos maestros aprendan a gestionar las emociones básicas y universales de sus alumnos.
E. Punset