FER MÉS AMB MENYS

JORNADA TEMÀTICA: LA DESMATERIALITZACIÓ   LOGO SEPR-150

ACCIÓ 1: Una acció amb la implicació local

Augmentem el fons de la Biblioteca de l’escola!

QUI HI PARTICIPA? Ajuntament de Sant Quirze de Besora, Ajuntament de Sora, AMPA Segimon Comas, comerços, Biblioteca Pompeu Fabra, Projecte Enxaneta, famílies, mestres i alumnes.

COM ES DINAMITZA? Els alumnes del Projecte Enxaneta s’encarreguen de preparar unes caixes que repartirem a diferents punts del municipi. A les caixes hi ha una explicació de l’acció. Durant la SEPR les caixes estaran als punts acordats i a la 1a setmana de desembres es passaran a recollir.

foto 2

Fent recompte al punt de recollida de l’escola.

foto 1

Tots hi col·laborem!

COM ES QUANTIFICA L’ACCIÓ? Cada punt té establert un codi que serà el que visualitzarem en el moment del recompte. Els alumnes del Projecte Enxaneta i el Comitè Verd Alumnes s’encarreguen del control de l’acció. Durant la SEPR es realitza difusió de l’acció a les aules, blog d’Escoles Verdes i xarxes socials. El total de llibres aconseguits és amb data 22/12/2015 de 250 unitats. El recompte no està tancat perquè hi ha punts que han demanat ampliació del termini.

La recollida a la UVic.

La recollida a la UVic.

COM ES VALORA L’ACCIÓ? Els agents implicats han valorat l’acció amb un alt nivell de satisfacció.

COM ES GESTIONA EL FONS RECOLLIT? La Comissió de Biblioteca de l’escola s’encarregarà de gestionar el fons i fer-ne difusió al blog de Biblioteca de l’escola. Els llibres s’unificaran en dues categories: imaginació i coneixements, incrementant les maletes a disposició dels alumnes a la biblioteca i en servei de préstrec. El grup de mares col·laboradores de folrar llibres de la biblioteca realitzarà aquesta tasca.

ACCIÓ 2: Cada nivell un projecte per Fer + amb -!

Cada aula el seu projecte!

 

ELS CARGOLS

 

FEM UN CALENDARI D’ADVENT AMB RULLS DE PAPER DE WC, QUE ELS CONVERTIREM AMB CARAMELS, UNS CARAMELS AMB MISSATGES. 

ELS DRACS

CONSTRUIM AMB RULLS DE PAPER DE WC UN CALENDARI D’ADVENT, CADA RULL SERÀ UN REGAL QUE PENJAREM D’UN ARBRE DE NADAL. AQUEST EL FAREM AMB TRONCS QUE VAM RECOLLIR AL PARC DEL CASTELL DE MONTESQUIU.

ELS DINOSAURES

 

CONSTRUIM AMB RULLS DE PAPER DE WC UN ARBRE DE NADAL QUE ENS SERVIRÀ DE CALENDARI D’ADVENT.UN ARBRE DE NADAL PLE DE MISSATGES SORPRENENTS.IMG_4005_400x225IMG_4004_225x400

1r

 UNA PARET PER SEPARAR ELS NOSTRES RACONS!
IMG_6298

2n

Objectiu: Construir un moble per organitzar millor els materials d’aula.

foto 1

Materials: 8 caixes de fruita de cartró, paper de diari, paper d’empaperar, cola, cinta mètrica, plafó de fusta i claus.

foto 5

Procés: 1. Construïm el moble tal i com volem que quedi. La fitxa.foto 4

2. Mesurem el moble per poder encarregar el plafó de fusta.

3. Folrem les caixes amb paper de diari i paper d’empaperar.

3. Descrivim el nostre moble i repassem les mesures. Els nostres textos.

4- Truquem a la Fusteria Farrés i els hi encarreguem el plafó de suport que ens fa falta. El fuster ens ajudarà a muntar el moble a la classe. Ens serà una gran ajuda!

5- Repassem les caixes que hem folrat perquè quedin ben encolades amb l’ajuda d’un grup de follets de 4t i 5è.

6. Avisem al fuster perquè ens vingui a ajudar a muntar el segimoble.

Resultat final: EL SEGIMOBLE

foto 2

Aquí teniu el SEGIMOBLE! Ara ens tocarà tenir els nostres materials ben endreçats.

 3r i 4t

 

Objectiu: Reutilitzar objectes usats per restaurar l’armari d’eines i jardineria del pati interior.

Procés:

1) Buidar-lo, netejar-lo i separar el que ens quedem i el que llencem.

2) Classificar els residus.

3) Dissenyar l’espai interior de l’armari d’acord amb l’ús que ha de tenir.

4) Acondicionar els objectes usats (palets i caixes) i col·locar-los.

FITXA DE TREBALL

 

Objectiu: Crear dos suros per posar entremig de les finestres de la classe.

6è 01

Mesurem els cartrons amb cintes mètriques.

Procés: 1. Tallem taps de suro en cercles.2. Mesurem l’espai d’entre les finestres.

3. Tallem el cartró seguint les mides.

4. Fem un marc als cartrons amb diari.

5. Enganxem els cercles amb cola termofusible.

6. Ho col·loquem entre les finestres.

6è 06

Suro acabat!

6è 02

Tallem els taps de suro en cercles.

6è 03

Fem un marc al voltant dels cartrons.

6è 04

Enganxem els taps de suro.

6è 05

Suro en procés.

 

Títol: Paper reciclatObjectiu: Fer paper reutilitzat per les tapes d’àlbum.Materials: diferents tipus de papers que els teníem per llençar, trituradora, un cubell de 6 litres aprox., aigua calenta, colador, safata, drap i corró.FITXA DE TREBALLCOM FER PAPER RECICLATProcés:

    1. Trossejem els papers que hem recollit per a reutilitzar.
    2. Fiquem el paper trossejat, que ja no necessitem, al cubell, suficientment gran, amb aigua  Si ho fem amb aigua calenta va millor.
    3. Podem barrejar l’aigua i el paper amb l’ajut del corró.
    4. Després de poc temps ho triturem fins que sigui pastós.
    5. Si cal hi afegim més paper o més aigua, fins aconseguir que sigui una mica pastós.
    6. Un cop hem acabat de triturar el paper posem el colador a sobre d’una safata, agafem una mica de paper i el posem al colador, ho aplanem amb les mans per que caigui l’aigua.
    7. Agafem un paper de diari obert i a sobre hi posem un drap, fiquem la pasta a sobre del drap i pleguem l’altre part del drap i ho aplanem amb el corró perquè surti el màxim d’aigua.
    8. Ho deixem que s’assequi durant uns dies.
    9. EL PRODUCTE FINAL:

SERVEI DE MENJADOR

Com que s’acosta el Nadal, els “científics” del menjador hem ideat un calendari d’advent molt especial i hem donat una nova vida a una simple caixa de cartró.TÍTOL: Calendari d’adventOBJECTIU: Construir un calendari d’advent amb material reutilitzat.MATERIALS: caixa de cartró, colors, tisores, punxó, vernís, full blanc.PROCÉS:1. Agafem una caixa i dibuixem l’escola en una cara plana i llisa.2. Pintem el dibuix de l’escola.3. Punxem les 24 finestres amb un punxó.4. En un full blanc, hi escrivim desitjos per a aquest Nadal o hi fem un petit dibuix ben bonic. 5. Retallem cada desig o dibuix i ho enganxem darrere les finestres.6. Finalment, envernissem el calendari.