JORNADA TEMÀTICA: LA DESMATERIALITZACIÓ 
ACCIÓ 1: Una acció amb la implicació local
Augmentem el fons de la Biblioteca de l’escola!
QUI HI PARTICIPA? Ajuntament de Sant Quirze de Besora, Ajuntament de Sora, AMPA Segimon Comas, comerços, Biblioteca Pompeu Fabra, Projecte Enxaneta, famílies, mestres i alumnes.
COM ES DINAMITZA? Els alumnes del Projecte Enxaneta s’encarreguen de preparar unes caixes que repartirem a diferents punts del municipi. A les caixes hi ha una explicació de l’acció. Durant la SEPR les caixes estaran als punts acordats i a la 1a setmana de desembres es passaran a recollir.
COM ES QUANTIFICA L’ACCIÓ? Cada punt té establert un codi que serà el que visualitzarem en el moment del recompte. Els alumnes del Projecte Enxaneta i el Comitè Verd Alumnes s’encarreguen del control de l’acció. Durant la SEPR es realitza difusió de l’acció a les aules, blog d’Escoles Verdes i xarxes socials. El total de llibres aconseguits és amb data 22/12/2015 de 250 unitats. El recompte no està tancat perquè hi ha punts que han demanat ampliació del termini.
COM ES VALORA L’ACCIÓ? Els agents implicats han valorat l’acció amb un alt nivell de satisfacció.
COM ES GESTIONA EL FONS RECOLLIT? La Comissió de Biblioteca de l’escola s’encarregarà de gestionar el fons i fer-ne difusió al blog de Biblioteca de l’escola. Els llibres s’unificaran en dues categories: imaginació i coneixements, incrementant les maletes a disposició dels alumnes a la biblioteca i en servei de préstrec. El grup de mares col·laboradores de folrar llibres de la biblioteca realitzarà aquesta tasca.
ACCIÓ 2: Cada nivell un projecte per Fer + amb -!
Cada aula el seu projecte!
ELS CARGOLS
|
FEM UN CALENDARI D’ADVENT AMB RULLS DE PAPER DE WC, QUE ELS CONVERTIREM AMB CARAMELS, UNS CARAMELS AMB MISSATGES. |
ELS DRACS |
CONSTRUIM AMB RULLS DE PAPER DE WC UN CALENDARI D’ADVENT, CADA RULL SERÀ UN REGAL QUE PENJAREM D’UN ARBRE DE NADAL. AQUEST EL FAREM AMB TRONCS QUE VAM RECOLLIR AL PARC DEL CASTELL DE MONTESQUIU. |
ELS DINOSAURES
|
CONSTRUIM AMB RULLS DE PAPER DE WC UN ARBRE DE NADAL QUE ENS SERVIRÀ DE CALENDARI D’ADVENT.UN ARBRE DE NADAL PLE DE MISSATGES SORPRENENTS.![]() ![]() |
1r |
UNA PARET PER SEPARAR ELS NOSTRES RACONS!![]() |
2n |
Objectiu: Construir un moble per organitzar millor els materials d’aula.Materials: 8 caixes de fruita de cartró, paper de diari, paper d’empaperar, cola, cinta mètrica, plafó de fusta i claus. |
3r i 4t
|
Objectiu: Reutilitzar objectes usats per restaurar l’armari d’eines i jardineria del pati interior.Procés:1) Buidar-lo, netejar-lo i separar el que ens quedem i el que llencem.2) Classificar els residus.3) Dissenyar l’espai interior de l’armari d’acord amb l’ús que ha de tenir.4) Acondicionar els objectes usats (palets i caixes) i col·locar-los. |
|
|
|
6è |
Objectiu: Crear dos suros per posar entremig de les finestres de la classe.
Procés: 1. Tallem taps de suro en cercles.2. Mesurem l’espai d’entre les finestres. 3. Tallem el cartró seguint les mides. 4. Fem un marc als cartrons amb diari. 5. Enganxem els cercles amb cola termofusible. 6. Ho col·loquem entre les finestres. |
5è
|
Títol: Paper reciclatObjectiu: Fer paper reutilitzat per les tapes d’àlbum.Materials: diferents tipus de papers que els teníem per llençar, trituradora, un cubell de 6 litres aprox., aigua calenta, colador, safata, drap i corró.FITXA DE TREBALL: COM FER PAPER RECICLATProcés:
|
SERVEI DE MENJADOR |
Com que s’acosta el Nadal, els “científics” del menjador hem ideat un calendari d’advent molt especial i hem donat una nova vida a una simple caixa de cartró.TÍTOL: Calendari d’adventOBJECTIU: Construir un calendari d’advent amb material reutilitzat.MATERIALS: caixa de cartró, colors, tisores, punxó, vernís, full blanc.PROCÉS:1. Agafem una caixa i dibuixem l’escola en una cara plana i llisa.2. Pintem el dibuix de l’escola.3. Punxem les 24 finestres amb un punxó.4. En un full blanc, hi escrivim desitjos per a aquest Nadal o hi fem un petit dibuix ben bonic. 5. Retallem cada desig o dibuix i ho enganxem darrere les finestres.6. Finalment, envernissem el calendari. |















