La nostra escola va acordar demanar convertir-se en Escola Verda al juny del 2001. El curs 2001-02 es va redactar el Pla de Cohesió Ambiental de Centre on es feia una anàlisi de la realitat mediambiental escolar i s’assenyalaven els àmbits d’actuació que ens permetessin ser una Escola Verda. Les actuacions se centraven en el context educatiu i curricular.
En el context educatiu es van especificar d’una banda els objectius que feien referència a una millora de l’actitud de tots els membres de la comunitat escolar (pares, alumnes, mestres, personal de manteniment…) davant la realitat ambiental i d’altra, els objectius concrets a aconseguir dins de l’edifici escolar (aules, despatxos, patis, menjador…)
En el context curricular es va prendre el compromís de desenvolupar dins de les diverses matèries els objectius i continguts que ajudessin a aconseguir una escola sostenible.Al maig del 2002 es va enviar als pares un document on se’ls explicava la nova experiència que duia a terme l’escola i se’ls demanava conscienciació i implicació.El programa d’actuacions que es va realitzar ens va permetre aconseguir al novembre del 2002 el distintiu d’Escola Verda.A partir d’aquest moment l’escola ha estat totalment implicada en el projecte i ha desenvolupat diversos programes d’acció amb actuacions concretes com:
Estalvi d’energia, aigua i paper
Reciclatge de paper
Augmentar els espais destinats a zones verdes i tenir-ne cura
Potenciar l’ús de la bicicleta i dels desplaçaments a peu
Participar en sortides mediambientals al Parc Natural del Delta de l’Ebre
En algunes d’aquestes actuacions ha estat molt positiva la col·laboració dels pares, de l’ajuntament i de l’IES Ramon Berenguer IV que ens ha facilitat recursos materials i humans per a fer els tallers de paper reciclat.Al desembre de 2004 se’ns va renovar el distintiu i durant el període 2004-2006 estem dins d’un Programa d’Acció que consta de les següents actuacions:
Visita al Delta de l’Ebre
Elaboració de paper reciclat
Visita a la deixalleria
Estudi de l’estalvi d’energia
Ampliació i conservació de zones verdes
Contaminació acústica
Motivació a nivell social: elaboració d’un vídeo