Amb motiu del dia de la terra els alumnes de primer de batxillerat artístic han realitzat una activitat de disseny gràfic en la qual han realitzat una sèrie de cartells. Els tres cartells que han merescut l’aprovació dels membres del Comitè Ambiental han estat els següents:
Cartell número 1 (guanyador i serà el que ens representa). Autora: Laura Puig
Cartell número 2. Autora: Dèlia Besora
Cartell número 3. Autor: Eduard Vidiella

Un dels temes que hem estat tractant amb els alumnes de 1r d’ESO en les classes de música ha sigut l’organologia: la definició dels instruments musicals i la seva classificació. Un cop assolits els objectius propis de la unitat vam decidir ampliar les activitats inspirant-nos en el lema de les Escoles Verdes en les quals està inscrit i projecte amb què col·labora el nostre institut.
El nom amb què vam batejar l’activitat va ser “Taller de joves luthiers”. Hi vam dedicar unes 4 hores lectives entre el projecte, la descripció, la presentació i el muntatge de l’exposició al vestíbul del centre.
En l’activitat van participar els alumnes dels grups A, C i D. L’explicació i descripció de l’activitat van ajudar als alumnes a fer la tria de l’instrument a elaborar, i sobretot a posar accent sobre les premisses i objectius de les Escoles Verdes: utilitzar materials reciclats i reutilitzats, per tal que l’activitat suposi un cost material de 0 euros.
Els instruments musicals aportats pels alumnes van ser d’allò més variats i més ben fets. N’hi havia que volien imitar la factura dels cordòfons, d’altres que s’atrevien a ser aeròfons; ara, els més abundants eren els de la família de percussió, membranòfons i idiòfons. El millor de tot, que tots ells sonen… i sonen bé.
L’exposició encara està a la vista del públic al vestíbul del centre fins al dia 25 de març.

Resum de les activitats que els alumnes de segon E han realitzat al llarg del curs 2010 – 2011 a l’hort de l’institut.
Han escrit un diari de les tasques de l’hort a les classes de llengua catalana.
Podeu veure el document d’aquest diari en format pdf.

També podeu veure una presentació en Powerpoint de les activitats realitzades.

PART 1

PART 2


Alumnes i professors de l’institut han participat al I Fòrum Xesc per la sostenibilitat celebrat a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.
Concretament les alumnes de primer d’ESO Mireia Garcia i Olivia Martí han presentat el seu treball: Estudi del sòl de l’hort, sobre com es pot realitzar un aprofitament pedagògic al voltant de l’hort de l’institut.
Un grup d’alumnes de primer d’ESO han realitzat un petit estudi d’investigació del sòl de l’hort de l’institut. Han pres diferents mesures i a partir de les mostres obtingudes han treballat la part anàlitica al laboratori de Ciències Naturals.
Si voleu veure el resultat del treball cliqueu aquí sota

Treball edafologia


El 17 de novembre de 2010, hem fet una plantada d’arbres i arbusts en la qual han participat els següents cursos: primer ESO C i E, tercer ESO A, primer de Batxillerat, segon de cicle formatiu ASO.
En total es van plantar 55 plantes
( espígols, romanís, lilàs, ginestes i lledoners) en la zona enjardinada de l’institut.
Hem d’agrair la col·laboració de la regidoria de medi ambient de l’ajuntament de Valls per facilitar-nos el planter i l’ajut dels tècnics de parcs i jardins.

JO VAIG AMB BICICLETA A L’INSTITUT!
L’objectiu és molt clar: promocionar l’ús de la bicicleta entre els alumnes, com a mitjà de transport per anar de casa a l’institut. I amb aquesta idea, l’Institut Narcís Oller, l’Associació Esportiva i l’Associació de pares i mares van portar a terme una campanya de promoció. S’hi van adherir molts alumnes, i durant una setmana, els aparcaments de bicicletes del Narcís Oller en van rebre prop de 200. Cada dia que venien a l’institut amb bicicleta rebien una butlleta per un sorteig de material esportiu que es va portar a terme el divendres, aprofitant l’hora del pati.
La campanya persegueix dos objectius: fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport net (L’Institut Narcís Oller és Escola Verda), i propiciar hàbits saludables entre els alumnes (anant a l’institut amb bicicleta i no amb cotxe). Els professors tutors van informar de l’activitat, i van comentar amb els seus alumnes tot un seguit de recomanacions relacionades amb la seguretat i el civisme dels ciclistes.

A partir d’ara caldrà veure què en queda de tot plegat. Els fruits de la tasca educativa no es recullen l’endemà de la sembra. En alguns casos, no es recullen fins al cap de molts anys. Pensar que en les properes setmanes, l’afluència de bicicletes serà com la de la setmana passada, quedarà més en una il·lusió que en una realitat. Però els esforços per aconseguir uns hàbits saludables i sostenibles continuarà sent un dels objectius del centre.
La campanya va comptar amb la col·laboració de les botigues de bicicletes de la ciutat (Top Cycling i Ciclesport Marcos). Tanmateix, l’organització va informar a la Guàrdia Urbana, amb l’objectiu de tenir-los al corrent de l’increment, durant aquella setmana, de nois i noies amb bicicletes pels nostres carrers,i per garantir-ne la seva seguretat.
