Estades esportives Pirineu-Mediterrània

Els alumnes de Cicle Superior de l´Escola Valdelors de Vandellòs per segon any consecutiu han participat en les Estades Esportives Pirineu Mediterrania que s´han celebrat al complex esportiu d´Hifrensa de l´Hospitalet de l´Infant.

Aquesta trobada esportiva va tenir lloc entre els dies 17 i 20 de juny i va estar organitzat per Comité Organitzador de les Trobades Esportives i Culturals Pirineus Mediterrània.Aquesta trobada va tenir el suport de la Unió de Consells Esportius de Catalunya, el Consell Esportiu del Baix Camp, l´Ajuntament de Vandellòs i l´Hospitalet de l´Infant i l´Euroregió Pirineus Mediterrània.
Durant aquestes jornades els alumnes es van organitzar en grups heterogenis de totes les escoles participants i van fer jocs alternatius, jocs populars, korfball, bàdminton, roadbook i bitlles catalanes.
En aquestes jornades hi van participar més de 12 escoles del Midi-Pyrénées, del Languedoc-Roussillon  i de Catalunya.

Visió i Aprenentatge

El passat dimecres 5 de febrer va venir a l’escola la Clara Iturbe, una optometrista a fer una xerrada sobre la Visió i l’Aprenentatge.  Aquesta campanya  educativa va adreçada els alumnes de 6é d’educació primària, per explicar que la visió es molt més que “ tenir bona vista”. Veure-hi significa entendre per poder aprendre. Si hi veus bé, estudiar és més fàcil!

visió 2 visió

Experiments

A la classe de medi els passat  dilluns 10 de febrer i  el passat  13  vam fer experiments sobre l’ estat sólid, gasós i líquid. El dilluns vam fer un experiment sobre la massa de l´ oli i l´aigua. Tambe vam fer l´experiència de què un ou amb aigua sola en un got s´enfonsa iconforme li afegim sal al augmentar la densitat de l´aigua  l´ou flota.El tercer experiment ens permetrà constatar la cristalització de la sal mitjançant l´evaporació de l´aigua. El passat dijous  amb mig got de vinagre, una cullerada de bicarbonat, una ampolla i un globus, vam fer un experiment que barrejant les dos masses es produeix una reacció que fa inflar el globus.

experiment3

experiment4

experiments

experiments2

Dissecció d’una flor

El dijous 19 de setembre els alumnes de cicle de superior, vam fer un experiment sobre la dissecció de flors  i vam observar les seves parts. Vam poder  veure com era el pistil, l’estigma, l’ovari,  els estams, l’antera, el pol·len i el calze.  Poder fer aquests  experiments, ens ajuda a comprendre-ho  millor!

20130919_115954

20130919_115332