2n/3r trimestre
LA REPRODUCCIÓ
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Identificar els òrgans sexuals masculins i femenins, les seves parts i les funcions de cadascun.
- Explicar les etapes de la vida mitjançant un recurs visual en grup.
- Elaborar un resum o esquema explicant el procés de fecundació, gestació i part en grup.
- Participar a un taller afectivo-sexual.
- Definir la genètica i els cromosomes.
- Explicar una alteración cromosomática mediante un texto expositivo.
- Conèixer diferents tipus de fecundació. Reproducció assistida.
- Mostrar respecte en les converses.
FULL DE RUTA
****************************************************************************************************
2n trimestre
Què podem plantar al nostre hort?
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Saber quines funcions vitals fan les plantes i què necessiten per viure i per a reproduir-se.
- Fer esquemes o resums sobre la reproducció de les plantes.
- Conèixer com són les plantes per dins mitjançant un experiment.
- Extreure informació d’un vídeo i de textos escrits (comprensió oral i escrita), sobre la fotosíntesis.
- Elaborar un text expositiu sobre la fotosíntesi per poder fer una petita exposició oral en grup.
- Emprar el tant per cent per fer càlculs.
- Observar i prendre nota del creixement de les plantes a partir de diferents formes de reproducció.
- Utilitzar les mesures de longitud en contextos reals.
- Buscar informació sobre les plantes aromàtiques.
- Preparar i portar a terme la plantació de les plantes aromàtiques en un bancal a l’hort de l’escola.
FULL DE RUTA
METODOLOGIA
Durant aquest projecte hem pogut veure créixer les nostres plantes a partir de diferents formes de reproducció. Algunes han crescut molt i d’altres hem tingut alguns problemes que hem anat intentant buscar solucions.
Hem pogut veure de primera mà i a partir del mètode científic, les diferents parts de les flors i les he pogut observar amb el microscopi.
Hem vist també les diferents formes de relacionar-se de les plantes i hem treballat tot el procés de la fotosíntesis, explicant el procés individualment als nostres companys/es.
En hem centrat en les plantes que no teníem en l’hort del senyor Pastanaga… les plantes aromàtiques!
PRODUCTE FINAL
Hem buscat informació sobre les plantes aromàtiques, hem mesurat el petit bancal que la brigada ens ha preparat especialment per la nostra classe. Hem decidit quines plantes volíem plantar i quines eren adequades i hem fet un petit pressupost.
Finalment, les hem plantat en el nostre hort!
Podeu veure fotos d’aquest projecte en el següent enllaç:
AVALUACIÓ
L’avalació continua sent continuada, tot el procés del projecte és important per tal de poder arribar al nostre producte final. Hem fet activitats en grup, exposicions orals, esquemes a partir de vídeos, un Posa’t a prova, activitats en el Classroom, hem plantat… Tot ha format part de la nostra avaluació i queda recollit en la nostra carpeta d’aprenentatge!
****************************************************************************************************
1r trimestre
Podem crear un circuit elèctric?
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Enumerar les fonts d’energia renovables i no renovables.
- Argumentar els avantatges i desavatatges de les diferents fonts d’energia.
- Situar en un mapa d’Espanya les principals centrals energètiques.
- Diferenciar entre cossos conductors i aïllants.
- Construir un circuït elèctric.
FULL DE RUTA
METODOLOGIA
Aquest projecte ha estat molt interessant, ja que hem treballat les diferents fonts d’energies, les renovables i no renovables.
Hem argumentat els avantatges i desavantatges de les diferents fonts d’energia, hem vist vídeos sobre aquest tema i hem parlat molt en petit grup i amb el gran grup.
Hem situat per grups les diferents centrals enèrgetiques a Epanya a través d’un CANVA, i hem compartit la informació que hem trobat a la resta de grups.
Hem gaudit molt de la Sortida del museu MNACTEC de Terrassa. Es tracta del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. Hem fet varis experiments sobre l’electricitat. Primer hem descobert quins cossos són aïllants de l’electricitat i quins són conductors.
PRODUCTE FINAL
Tot el que hem aprés de l’electricitat ho hem pogut posar en pràctica en la construcció del nostre circuit elèctric per grups. Cada grup ha decidir què volia fer i ha creat l’esquema del circuit.
Els alumnes han pogut mostrar els seus circuits a la resta de companys i companyes, explicant el que han après i les dificultats que han trobat en el muntatge.
AVALUACIÓ
L’avalació és com sempre continuada, s’avaluen totes les activitats que anem fent. El producte final ha sigut una font d’informació molt potent, ja que els alumnes han pogut posar en pràctica el que hem treballat de l’electricitat i veure el que funcionava i no. hem avaluat també el circuit elèctric de manera cooperativa a través d’una base d’orientació.
Per acabar he fet un petit Posa’t a prova per no perdre l’hàbit de continuar repassant tot el que anem fent a classe del Projecte.
****************************************************************************************************
Com hem arribat fins aquí?
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Resumir informació de diferents fonts d’informació.
- Conèixer diferents moviments artístics i avenços tècnics del s. XIX, XX i XXI.
- Crear un eix cronològic amb tots els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània.
- Reflexionar sobre els canvis que han hagut en el s. XIX, XX i XXI.
- Explicar els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània en una presentació oral.
FULL DE RUTA
METODOLOGIA
Tot just per començar aquest tema ens hem trobat unes imatges de quadres importants al llarg de la història de l’art del període de l’Edat Contemporània, així com també un títols dels diferents esdeveniments importants. Els hem hagut de relacionar i després comprovar que ho havíem fet bé. Mireu aquí algunes fotos sobre aquesta activitat.
Després de fer una comprensió lectora de la Revolució Francesa i la Industrial, hem llegit més informació sobre aquests esdeveminets que van comportar l’inici de l’Edat Contemporània.
El nostre producte final serà un eix cronològic d’aquest període de temps que anirem fent de mica en mica, on anirem col·locant els esdeveniments, els anys i un petit llibretet de cada esdeveniment on escriurem un petit resum fet per tots i totes.
El primer repte és decidir i calcular com fem l’eix cronològic, com dividim l’eix a una escala real, quans anys són cada cm? Ho parlem amb el nostre grup, provem, argumentem i finalment arribem a diverses opcions i cadascú agafa la que més còmode es sent.
Així, a partir de diferents fonts d’informació, digitals, en paper, vídeos, mapes… anem aprenent sobre els diferents esdeveniments que alguns els hem trobat en català i altres en castellà:
- Revolució Francesa i Industrial.
- 1a Constitució Espanyola.
- 1a Guerra Mundial
- Segona República
- Guerra Civil Espanyola
- 2a Guerra Mundial
- Franquisme
- Transició
- Art i tecnologia en el s.XIX, XX i XXI
Hem anat aprenent sobre tots aquests esdeveniments amb diferents activitats cooperatives, com la ronda d’escriptura i hem fet molts grups d’experts. Hem treballat molt els resums i agafar les idees principals de textos i vídeos.
PRODUCTE FINAL
Com hem comentat, l’eix cronològic ha sigut el producte final que han anat construint al llarg de tot el projecte.
Però també hem fet moltes reflexions sobre tot aquest període i també hem reflexat algunes d’elles en alguns vídeos que podeu mirar a continuació.
AVALUACIÓ
L’ avaluació sempre és continuada, anem avaluant tot el procés d’aprenentatge i fem sempre alguna pregunta inicial al principi del projecte per després al final tornar a repetir-la i que els alumnes s’adonin de tot el que han après. En aquest cas, l’inicial i el final eren els esdeveniments més importants per ordre cronològic.
També hem avaluat tot el treball que han fet de l’eix cronològic així com totes les activitats fetes.
A més, hem fet un petit Posat a prova del projecte, per tal de continuar amb l’hàbit de repassar tot els continguts que treballem a classe.