CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA
0Avui a l’escola hem celebrat el XIII concurs de lectura en veu alta que ens ha permès seleccionar qui ens representarà a la fase comarcal del concurs.
Des d’aquí volem felicitar a totes i tots els participants perquè ho han fet tant bé que se’ns ha fet molt difícil elegir qui ha estat el que ho ha fet millor.
La fase comarcal ens espera!
Si voleu veure el recull de fotos cliqueu AQUÍ.
CARNESTOLTES
1Quines ganes teníem d’una bona festa i com que durant la setmana de Carnaval tot es val, la vam muntar grossa.
El més petits de la casa es van aprendre un poema que ens van recitar a la perfecció. Els més grans ens van fer amb molta il·lusió un photocall per fer-nos fotos divertides. I el Senyor Carnestoltes ens va fer arribar les seves ordres que vam anar complint rigorosament al llarg dels dies.
Però com que és tan pocasolta, dijous a la tarda ens va fer arribar una altra carta explicant-nos que havíem de superar unes proves boges per guanyar les peces d’un trencaclosques que si aconseguíem muntar-lo podríem desxifrar la seva última voluntat: BALLAR I FER-NOS FOTOS.
I tant que vam complir la seva última voluntat, i tant…
Per mirar el vídeo resum, cliqueu AQUÍ.
Per mirar el poema del companys d’Infantil, cliqueu AQUÍ.
Per mirar totes les fotos, cliqueu AQUÍ.

LA BIBLIOTECA DE VINAIXA
0El passat 7 de febrer, a la tarda, va reobrir la biblioteca, la qual rep el nom de Màrius Torres, perquè ell i el seu germà estiuejaven en una casa situada al Carrer Major, de Vinaixa.
L’endemà, tots els alumnes de l’Escola Sant Bonifaci vam anar a veure i conèixer les instal·lacions i la Laura, la bibliotecària.
La Laura ens va explicar un conte i que aquesta era la segona vegada que obrien les portes de la Biblioteca, la primera va ser l’any 1983.
La biblioteca està dividida en diferents zones: Una àrea infantil, una d’adults i una de revistes.
També podem disposar de dos ordinadors amb un temps limitat de trenta minuts i en la part d’adults hi ha dues taules per poder fer treballs o deures.
Els llibres que podem trobar són de coneixement o d’imaginació com novel•les, poesia i teatre.
Per poder entrar no necessitem carnet, però per poder agafar llibres sí. Aquest carnet és gratuït i ens permet agafar quinze llibres.
A partir dels set anys, ja podem anar sols a la biblioteca.
L’horari és: de dilluns a divendres de 15:30 h a 19:30 h i el dimecres de 10:00 h a 13:00 h.
Si voleu veure les fotos, feu clic AQUÍ.
ITINERARIO POR VINAIXA 3
1Sabemos que sois muchas las familias que habéis vuelto a participar. Así que os damos las gracias y aquí os dejamos el último reto.
¿Sabes dónde está la foto?
El equipo de hoy ha creado una ruta para familias aventureras. Así que si sois de los que os gusta la naturaleza, calzaros con las botas de montaña, el chándal, la botella de agua y a buscar la foto.
Para ver las instrucciones pinchar AQUÍ.
¿Lo habéis conseguido? Házselo saber al equipo dejando un comentario en el blog de la escuela.
ITINERARIO POR VINAIXA 2
1Sois muchas las familias que habéis participado con éxito en el reto de la semana pasada, os damos las gracias y esperamos que tengais ganas de más.
¿Te atreves a buscar la foto?
Aquí tenéis el equipo de este reto. No penséis que os lo ha puesto tan fácil… ha aumentado la dificultad añadiendo menos fotos.
Ánimo a los valientes que se atrevan a participar. Y mucha suerte.
Para ver las instrucciones pincha AQUÍ.
¿Lo habéis conseguido? Házselo saber al equipo dejando un comentario en el blog de la escuela.
ITINERARIO POR VINAIXA 1
4Estamos rodeados de instrucciones. Nos encontramos con ellas cuando vamos a cocinar una rica receta, cuando vamos a montar un mueble o encender un electrodoméstico por primera vez, cuando nos tenemos que tomar un medicamento y en muchas acciones cotidianas más.
En esta ronda de rincones en castellano trabajaremos esta tipología textual con unas actividades que han motivado mucho a todos los alumnos. Un grupo ha seguido las instrucciones para elaborar una manualidad divertidísima; otro grupo le ha cambiado las normas a un juego y después hemos jugado todos juntos a la hora del patio y nos lo hemos pasado genial; el otro grupo ha creado un itinerario por Vinaixa para proponeros el reto que os dejamos a continuación.
¿Te conoces tanto Vinaixa como para encontrar la foto?
Aquí tenéis al equipo que os ha preparado el reto con mucha ilusión. ¿Os atrevéis a participar?
Para ver las instrucciones del juego, clicar AQUÍ.
¿Lo habéis conseguido? Házselo saber al equipo dejando un comentario en el blog.

SOM UNS ARTISTES!
1A l’aula d’educació infantil cada dijous ens fiquem la bata per esdevenir uns petits grans artistes!
Durant aquest primer trimestre hem treballat les obres d’art sobre pla, amb diferents materials i finalitats:
- Començàvem el setembre fent grafomotricitat amb pinzells i descobrint els colors de tardor.
- Descobríem les característiques de les esferes (petites bales) tot fent-les rodar per pintar amb elles.
- Elaboràvem un paisatge de tardor per decorar el passadís de l’escola: vam guixar (rascar amb guixos) per crear un ambient de tardor i estampar la nostra mà a mode d’arbre i cercles a mode de fulles que queien.
- Descobríem com se sent una persona amb baixa visió “dibuixant a cegues” amb cera tova blanca sobre paper blanc, on desprès amb les aquarel·les fèiem “màgia” i apareixien les teranyines dibuixades… era temps de Halloween i les aranyes ens envaïen!
- Participàvem al concurs de dibuix Mas Blanch i Jové realitzant un paisatge de les Garrigues, pintant amb aquarel·les i dibuixant amb retoladors. Cal felicitar a l’Unai Poch perquè va ser guardonat amb un dels premis!
- Elaboràvem la tapa del nostre projecte LES I ELS POLICIES! Amb diferents formes i colors de foam construíem el nostre camió que circulava per la carretera un dia gris de finals de tardor… on topava amb un o una policia que vigilava el trànsit.
- Començàvem a descobrir a un gran artista: Piet Mondrian! Vam sentir-nos uns Mondrians descobrint la seva vida i obra, tot escoltant jazz, la seva música preferida. Amb diferents materials i estris vam crear la nostra “Composició amb vermell, groc i blau”, i una altra obra amb la nostra inicial o nom.
- Finalitzàvem el trimestre elaborant la tapa del nostre àlbum de treball: vam gaudir molt experimentant amb tèmperes i paper de bombolles per estampar flocs de neu, i vam elaborar un petit ninot de neu amb diferents materials. Esperem que juntament amb els vostres fills i filles hagueu gaudit molt mirant les “feinetes” de tot el trimestre!
A continuació podreu veure alguna foto i vídeo d’aquests moments artístics, ja que les obres d’art les durem a casa a final de curs!
FESTIVAL DE NADAL
0Els nostres alumnes d’infantil i primària ens han emocionat amb les seves cançons i poemes, però el veritable regal ha estat poder compartir-ho amb vosaltres. Ens hem sentit molt afortunats de poder realitzar el festival amb un públic tan fantàstic.
I què podem dir dels nostres artistes??? Si és que no hi ha paraules per a descriure el bé que han actuat. Cliqueu AQUÍ.
(No m’he pogut resistir a duplicar el moment robot en la cançó d’English del grup d’infantil)
EN AQUESTES DATES, LA TENDRESA ENS ABRAÇA I LA FELICITAT ENS DONA LA MÀ. DES DEL CLAUSTRE DE MESTRES DE L’ESCOLA SANT BONIFACI DE VINAIXA US DESITGEM QUE AQUESTA TENDRESA I FELICITAT US ACOMPANY DURANT TOTS ELS DIES DEL NOU ANY.
BONES FESTES I MOLTA SALUT !!!
TIÓ DE NADAL
0Vet aquí que una vegada hi havia un pastoret que tenia fred i se li estava acabant la llenya per fer foc. Tot decidit, el pastor va agafar la seva destral i va sortir cap al bosc a buscar llenya. Quan va arribar al bosc va veure un tió molt i molt gros.
-“Oh! Un tió! Faré llenya”- va exclamar el pastoret. En alçar la destral va sentir una veu que li deia: -“Ai, ai, ai, que em faràs mal! Soc el Tió!”-
El pastor tot sorprès li va dir: -“Qui dius que ets?”- I més sorprès encara va sentir com el tió li deia: -“Soc el Tió de Nadal.”-
-“El Tió de Nadal?”- va respondre el pastor -“I què vols?”-
I el Tió li va dir: -“Vull venir a casa teva.”-
El pastor es va carregar el Tió a l’espatlla i se’l va portar cap a casa. En arribar va deixar el Tió a terra i llavors aquest va tornar a parlar:
-“Tinc fred, molt fred!”- El pastoret va anar a buscar una manta i el va tapar.
-“Gràcies!”– li va dir el Tió -“Ara tinc gana, molta gana! vull menjar!”-
El pastor va anar a buscar menjar per donar-li al Tió. Li va portar el que va trobar a la cuina: galetes, pomes, mandarines, nous, castanyes… Deixant-li el menjar a terra, al davant de la seva boqueta, li va dir: -“Té Tió, menja tot el que vulguis! Bon profit!”-
-“Moltes gràcies!”- va dir el Tió.
El pastor va tornar a sortir a la muntanya, doncs havia d’anar amb els seus xais.
Durant molts dies el pastor va tenir cura del Tió, li va posar menjar cada dia i el va tenir ben tapat amb la manta perquè no agafés fred.
Un dia el Tió li va dir: -“Com t’has portat tan bé amb mi i m’has cuidat tant, demà et donaré una sorpresa!”-
El pastor se’n va anar a dormir ben content pensant en la sorpresa del Tió i de bon matí, quan es va llevar, el va anar a veure i li va dir:
-“Bon dia, Tió! Gairebé no has menjat avui”-
I el Tió li va respondre: -“Bon dia, pastoret. Es que tinc mal de panxa. Has d’anar a buscar un bastó i et donaré la sorpresa.”-
El bon pastor va sortir a buscar el bastó i, de passada, va convidar els seus amics Esteve i Maria que va trobar-se pel camí. En arribar a casa tots van saludar al Tió, però ell no els va contestar, per què els tions no parlen quan hi ha més gent. Llavors es van adonar que al costat del Tió hi havia una carta escrita que deia així:
-“Heu de cantar aquesta cançó mentre em piqueu amb el bastó”- CLIQUEU AQUÍ
El pastor i els seus amics van anar dient la cantarella tot picant, i en aixecar la manta….. es van trobar que el Tió els havia cagat regals i llaminadures!!!
I conte contat, aquest conte, s’ha acabat.
I així ho han fet els nostres pastorets de Vinaixa. Amb molts nervis, emoció, il·lusió i alegria han picat al tió amb tanta energia que ens ha cagat neules, torrons i unes entrades per un espectacle: Lo Biel, l’home del sac. Ha estat un dia d’alló més màgic!
TELEDIARIO. ÚLTIMA EDICIÓN
0Ya hemos llegado a la última edición de nuestros telediarios locos.
Durante estas sesiones, hemos podido profundizar en la tipología textual de la noticia y mejorar la expresión oral en castellano. Pero también hemos fomentado el trabajo en equipo, la creatividad y la seguridad en sí mismos.
La primera parte de la sesión la dedicábamos a elaborar las noticias a través de un brainstorming y a decidir el enfoque que le daríamos a cada una. Después de redactar las noticias se asignaban los roles de presentador y reportero. Por último, los presentadores elegían la indumentaria para vestir y los reporteros se cargaban con los micrófonos y las cámaras. Todo estaba listo para grabar.
Ha resultado una experiencia muy positiva y motivadora para los alumnos. Todos se han comprometido con su proyecto, respetado a sus compañeros y superado ese miedo escénico que siempre aparecía en las primeras tomas. Así que podemos FELICITAR enormemente a nuestros pequeños artistas.
Esperamos que hayáis disfrutado viéndonos tanto como nosotros grabándolo.
Para ver la última y divertidísima edición, pinchar AQUÍ.