Safates d’aprenentatge i experimentació a educació infantil
Aquest curs oferim als alumnes de l’aula d’infantil unes propostes de treball individual per tal de fomentar la concentració, la motivació i la implicació envers el seu propi aprenentatge, esdevenint protagonistes actius del mateix tot donant resposta als seus interessos i necessitats.
La mestra pensa i organitza les safates en funció dels interessos dels alumnes, dels aprenentatges que flueixen a l’aula o dels nous coneixements que anem incorporant. Els materials utilitzats a les safates són diversos i sempre pensats en funció dels seus objectius: materials estructurats, no estructurats, naturals, peces soltes…
Quan presentem les safates a la rotllana de la classe es desperta la curiositat i la il·lusió dels alumnes: quin material hi haurà, què hi podré fer… Les presentem d’una en una, tot acordant les normes d’ús i funcionament de les mateixes: són de treball individual, on cal recollir un cop s’acaba el treball per tal que el meu company o companya ho trobi ordenat. Posteriorment, queden a l’abast dels alumnes, essent de lliure accés tan en estones de joc com de treball un cop finalitzades les tasques. La durada de les safates va en funció dels interessos dels infants.
Mitjançant les safates els nostres alumnes gaudeixen a través de l’exploració i l’experimentació tot desenvolupant actituds i accions relacionades amb la recerca, la qual els ajuda a estructurar la seva ment mitjançant la informació rebuda tot manipulant, treballant i jugant alhora.
Us deixem un tastet de moments i experiències viscudes amb les safates durant aquesta tardor…
Deixa un comentari