Archive for abril, 2016
RECOMANACIONS DE LLIBRES PER SANT JORDI
0Sant Jordi és una festa que es viu al carrer!
Passeja pel teu poble o ciutat. Segur que veuràs llibres i flors per tot arreu, gent enamorada i escriptors signant llibres…
No oblidis que tot va començar amb un cavaller, una princesa i un drac però aquest dia és molt més. Sant Jordi és el patró de Catalunya i en aquesta diada se celebra el dia de la Rosa i el Llibre, per a molts catalans, el dia dels enamorats.
A la biblioteca més propera trobaràs moltes activitats relacionades amb la festivitat i en aquest especial es recullen les novetats i recomanacions que et fem per aquests dies. Trobaràs una guia de lectura molt completa, enllaços al catàleg i a webs per saber-ne més. No t’oblidis d’enviar la postal de Sant Jordi als teus amics.
FELIÇ SANT JORDI !
LA PRIMAVERA, SANT JORDI I LA POESIA.( Abril)
0Aquest és el mes per excel·lència i tradició el mes dels llibres .Sant Jordi ens convida a passejar,mirar, comprar i regalar llibres.
Però també cal que coneguem la tradició i la llegenda .
Encara que cada any s’expliqui la llegenda de Sant Jordi als nens els agrada molt escoltar-la .
Durant aquest mes hem treballat la poesia.
Hem après a escriure poemes a partir d’uns pautes i ens han sortit uns poemes molts bonics.
ACTIVITAT DE FEBRER I MARÇ
0CARNAVAL
Fins a mig febrer com activitat de biblioteca es van treballar i explicar històries que tinguessin relació amb el Carnestoltes, i la Vella Quaresma i tots els personatges relacionats amb aquesta tradició.

QUÈ COMENCI LA FUNCIÓ?
Desprès de la celebració del Carnaval, vam haver de preparar el festival de la Setmana Cultural, aquest curs el tema escollit era el CIRC.
Això vol dir que calia conèixer els personatges del circ ( com anaven vestits, com es deien aquests personatges, que feien…), històries que passaven en aquest lloc.
El cert és que hi ha molts llibres que fan referència a aquest tema.
Segurament els vostres fills us podran explicar moltes històries relacionades amb aquest tema.













