Aquests dies hem après moltes coses dels bolets.
Us en volem ensenyar unes quantes.
Primer de tot vam veure una colla de bolets i ens van sorgir una sèrie de dubtes i preguntes:
- què són els bolets: plantes, animals…?
- què necessiten per viure
- com neixen
- quin lloc necessiten per viure
- de què s’alimenten
- com es diuen les seves parts
- els noms dels principals bolets
- quantes espècies diferents hi ha
- com es recullen
- quan dura la seva vida
I amb tot aixó ens vam posar a investigar, a la biblioteca de l’escola i a internet:
Recursos en xarxa edu 365 . Materials de consulta.
Enciclopèdia de la ciència 2.0
Recorregut: Ciències naturals /El món vivent/Classificació/Vegeu també/Fongs
Enciclopèdia de la Naturalesa:
Recorregut: Plantes i Fongs/Què és un fong?/…Vegeu també/ descomponedors.
Pràctica sobre condicions de vida, aneu a :Regne dels fongs/ Què és un fong?/
Voleu veure què li passa a un bolet deixat en una càpsula de petri durant una setmana? Aquest és una part del nostre registre fotogràfic.
També vam fer una altra pràctica de laboratori.
– Feu un forat en la cartolina, de manera que hi pugui passar el peu del bolet sense dificultat.
– Poseu un parell de dits d’aigua en l’interior del recipient.
– Feu passar el bolet pel forat de la cartolina de manera que quedi recolzat sobre la cartolina, i aquesta sobre el recipient que heu triat. Deixeu la mostra en un lloc fix.
– Observeu que passa durant uns dies.
– Què observeu que hi ha en la base de la cartolina que mira cap el barret del bolet?
– Què són, d’on provenen, per a què serveixen? Això observat quin equivalent té amb altres èssers vius, plantes o animals?
– Observeu amb una lupa binocular
Irena soc la Raquel m’agradaria que turnesim a treballar un altre tema de la manera que bam estudiar els bolets.
Hola Irene sóc la tabita,et volia dir que el quadern de 9i mig ,no sabia fer la pagina 23 i que no ho he fet, adeu epero que m’ho expliquis.Gracies MOLTS PETONS