LECTURA AMB VEU ALTA
La classe de sisè vam baixar a la biblioteca a fer lectura en veu alta.
Vam fer tres sessions i totes ens les va fer una noia que és diu Berta. Ella no és mestra, és actriu i es dedica a fer teatre i a fer classes de teatre.
Mentre estàvem allà hi havia tres nois que ens gravaven tot el que fèiem.
Primer de tot ens vam situar drets i en rotllana, la Berta ens va proposar el primer joc, que consistia en passar la pilota a un company o companya dient el nostre nom. Havíem de passar-la amb “carinyo” i en veu alta. A continuació vam fer el mateix però dient el nom del qui la passàvem. Desprès cada un de nosaltres vam sortir al mig de la rotllana dient el nostre nom i fent un gest. Seguidament vam tornar a sortir a la rotllana però ara dient una frase, els altres havien d’ aplaudir nos molt fort.
Per acabar la sessió la Berta ens va donar un text que el vam llegir en silenci, després ella va dir que llegíssim una frase cada un en veu alta.
Finalment van sortir tres voluntaris que van llegir una part del text. Per tal de que la lectura fos més expressiva la Berta els hi va dir que la tornessin a llegir però ara com si ho expliquessin a uns col·legues. Realment el resultat va ser molt diferent.
Aquesta sessió la vam repetir dues vegades més. En la segona sessió vam fer els mateixos jocs però aquesta vegada en vam fer dos més, el primer joc nou que vam fer es deia zip-zap, es tractava de fer una rotllana i havíem de dir zip a la esquerra i zap a la dreta tot picant de mans. El segon joc va consistir en que un nen o nena sortia al mig de la rotllana imaginava que hi havia una caixa, l’obria i treia alguna cosa, representava el que era i els altres havien d’endevinar-ho.
Al final de la sessió vam llegir un nou poema que era d’una muntanya trista. Com el dia anterior primer la vam llegir en silenci i després una estrofa cada un. Ens vam adonar que podíem separar el poema en quatre parts diferents, quatre voluntaris es van encarregar de cada una de les parts. Per tal de fer-ho més expressiu ho van escenificar. El resultat va ser increïble!.
A la tercera sessió es van repetir els exercicis inicials que ajuden a fer sortir la veu. Ens va ensenyar una cosa nova, cada un de nosaltres havia de fer una onomatopeia i un gest. Començava un de nosaltres i ho feia, sense parar s’incorporava un altre, després un altre, i un altre, fins que ho fèiem tots! Era una orquestra de grills!
Com a novetat vam simular que estàvem en una discoteca. Cada un de nosaltres anava dient quin personatge era i adoptava una postura concreta. Ens va repartir un text i el vam haver de llegir segons el personatge i en la postura que havíem escollit.
Han estat unes sessions increïbles, hem après la importància que té la nostra veu quan llegim i que quan la controlem la lectura surt, se sent i s’escolta molt diferent.