P.A.C
Què és el PAC?
El PAC (Projecte d’Autonomia de Centre) en què participa l’escola des del curs 2009-2010 té com a finalitat assolir dos grans objectius:
– millorar els resultats educatius del nostre alumnat
– millorar la cohesió social entre tota la comunitat educativa
Per aquest motiu, vam crear unes estratègies per a cada un dels dos objectius esmentats que ens permetessin fer una sèrie d’activitats durant quatre anys per arribar a assolir els nostres objectius.
Millorar els resultats educatius | Millorar la cohesió social |
Consens d’una línia metodològica d’escola | Elaboració del Pla d’Acció Tutorial |
Integració de les TAC en el procés d’ensenyament – aprenentatge | Impuls de la participació de les famílies |
Potenciació de la competència lingüística | Desenvolupament de la competència d’autonomia i iniciativa personal |
Difondre el centre de portes en fora |
Així doncs, el curs 2010-2011 vam iniciar les activitats del nostre PAC per a cada una d’aquestes estratègies. Vam fer activitats com:
– Crear una metodologia de treball per projectes a l’Àrea de Medi en tots els nivell de l’escola
– Introduir moltes activitats TAC dins les programacions d’aula
– Realitzar més exposicions orals internivells, a les famílies…
– Iniciar les Assemblees de Delegats
– Iniciar activitats amb les famílies: Tardes de cafè
– Obrir moltes activitats de les aules a la participació de les famílies
– Treballar sistemàticament hàbits d’autonomia personal i social amb l’alumnat
– Renovar la pàgina web del centre i crear els blocs per nivells (…)
Per al curs 2011-2012, després del bon resultat de la majoria de les activitats realitzades vam continuar treballant seguint la mateixa línia. Fins i tot, algunes de les activitats continuaven essent les mateixes del curs passat, ja que les consideràvem ben necessàries.
Com eren:
– Treballar les TAC en totes les programacions d’aula, gràcies a això cada cop l’escola va disposar de més pissarres digitals i portàtils
– Continuar amb les Assemblees de Delegats
– Treballar sistemàticament hàbits d’autonomia personal i social amb l’alumnat
– Mantenir la pàgina web i els blocs actualitzats
– (…)
I d’altres de noves, com:
– Elaborar els criteris d’avaluació de l’Àrea de llengua
– Posar en marxa una biblioteca d’aula als nivells d’Educació Infantil
– Fer activitats teatrals a tots els nivells escolars
– Realitzar tutories individualitzades a tots els nivells del centre
– Crear una escola de famílies
– Convidar a les famílies a participar en els grups interactius
Totes elles van tenir molt bons resultats en acabar el curs escolar i algunes d’elles ja es van donar per ben assolides.
I enguany, el curs 12-13, tot i que s’han començat a realitzar les activitats PAC en el segon trimestre del curs seguint les indicacions del Departament d’Ensenyament continuem treballant per assolir l’èxit educatiu del nostre alumnat amb la mateixa energia que des del primer dia que vam començar aquest projecte.
Les activitats que hem mantingut iguals del curs passat i que ja des del primer trimestre estem realitzant són:
– Continuar elaborant el projecte de l’àrea de llengües
– Consolidar el treball del teatre a tots els nivells de l’escola
– Continuar amb les Assemblees de Delegats
– Consolidar les tutories individualitzades
– Treballar sistemàticament hàbits d’autonomia personal i social amb l’alumnat
– Mantenir la pàgina web i els blocs actualitzats
I altres activitats noves, com:
– Treballar la resolució de problemes matemàtics al centre
– Aprendre a obtenir informació a través de les TAC
– Utilitzar el vídeo com a recurs per a l’autoavaluació
– Posar en marxa la biblioteca d’aula a Cicle Inicial
– Realitzar l’Assemblea general de les Comunitats d’Aprenentatge
– Organitzar la fase del Somni
(…)
EQUIP IMPULSOR PAC
CURS 12-13