Trets d’identitat
QUI SOM?
Som una escola publica d’Educació Infantil i Primària formada per una plantilla de professors motivats, oberts al canvi i amb ganes de millorar. Actualment participem en el projecte PAC (Autonomia de Centre), que ens permetrà millorar el procés d’ensenyament – aprenentatge dels nostres alumnes. Potenciem el desenvolupament de les diferents capacitats dins d’un procés integral per contribuir a l’aprenentatge dels nostres alumnes i així arribar a fer-los autònoms dins de la nostra societat.
QUÈ ENS PROPOSEM?
Millorar els resultats acadèmics assolint els màxims aprenentatges.
Introduir canvis en la pràctica educativa.
Despertar il·lusió i optimisme cap a l’aprenentatge.
Obrir el centre educatiu a tota la comunitat educativa.
Que tots ens sentim partícips de l’educació.
Potenciar l’aprenentatge cooperatiu: aprendre junts alumnes diferents
QUÈ VOLEM SER?
Un centre integrador.
Sensibilitzat amb l’aprenentatge i ús de les llengües; anglès des de P3.
Obert a les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Formador d’habilitats socials per a la convivència.
Fomentador de la comunicació i les relacions personals.
Afavoridor d’aprenentatges contextualitzats i funcionals.
Afavoridor de la bona salut i l’esport en contacte amb l’entorn natura.
DE TOTS I PER A TOTS
Volem transformar el nostre centre educatiu en una escola REFLEXIVA i DIALÒGICA, on la PARTICIPACIÓ de tota la comunitat educativa fomenti un clima d’igualtat, d’intercanvi cultural i desenvolupament dels valors democràtics que afavoreixin la SOLIDARITAT i la CONVIVÊNCIA pacífica entre les persones.
Volem treballar per aquests valors:
DEMOCRÀTICS
Entenem com a democràtics la participació activa de tota la comunitat educativa, una participació que fomenti un clima d’igualtat, d’intercanvi cultural i el desenvolupament dels valors democràtics que afavoreixin la solidaritat i la convivència entre les persones
INTERCULTURALS
Potenciant la interculturalitat i el pluralisme com un valor positiu. Proposem una possibilitat real de lluitar contra la idea negativa de la interculturalitat a través del diàleg obert i igualitari entre totes les cultures i en les que puguin participar totes les persones. Ens referim a la necessitat d’impulsar el pluralisme en l’àmbit educatiu i d’ajustar-nos a una societat de respecte a les diferencies culturals. Treballar per transformar, la generalització entre la població, de que les escoles amb moltes cultures són escoles que No aprenen
COEDUCATIUS
Entesa com el treball de l’equitat de gènere, donat que degut a tots els canvis del mercat laboral i l’economia, l’extensió de la formació, l’entrada de la dona en el mercat laboral, etc. Tots aquests aspectes estan condicionant les formes de relacions i estan generant una crisi de la família patriarcal. Per això s’ha de potenciar el diàleg com a mitjà que permet escollir amb llibertat i poder decidir noves formes de vida igualitària. Afavorir les activitats i actituds que desenvolupin la competència social i ciutadana
COOPERATIUS
Potenciar una política de cooperació en el sentit més ampli de la paraula. Volem evitar la via de l’exclusió i treballar perquè tots els nens i les nenes tinguin la possibilitat d’arribar als màxims aprenentatges i de motivació, tot potenciant la cooperació entre tota la comunitat educativa:
- Cooperació entre iguals
- Cooperació entre entitats de l’entorn (casal d’avis, centre cívic, associacions de veïns, etc).
- Cooperació entre els diferents agents educatius (EAP, S. Socials, S. Educatius)
COM VOLEM QUE ENS RECONEGUIN?
Com una escola transformadora, que cerca constantment l’excel·lència
La nostra escola està fonamentada en la PARTICIPACIÓ. L’ORGANITZACIÓ i LA COORDINACIÓ D’ESFORÇOS
Hem somiat una escola on l’ambient convidi a quedar-s’hi, on s’hi trobi companyia, calma, tranquil·litat i benestar