Bon dia i bona setmana!!!
ACTIVITATS DE LECTOESCRIPTURA
Veureu que de les activitats següents n’hi ha de molt fàcils i altres més complicades, no les hem volgut seqüenciar per nivells, les podeu adaptar segons l’habilitat de cada infant.
BUSCALLETRES
En una safata o panera podeu barrejar lletres i taps i demaneu a l’infant que n’agafi un grapat i les classifiqui, pot ser que ho classifiquin per color, si les lletres també són de color, ho donarem per vàlid, però els hi demanarem si ho pot fer d’alguna altra manera. Un cop tinguem les lletres per una banda i els taps per una altra li posarem nom, la caseta dels taps i la caseta de les lletres.
ELS NOMS
Aquesta activitat a l’aula la treballariem amb els noms dels nens i nenes de la classe, a casa podeu fer-ho amb els noms dels membres de la família o també amb noms dels companys i companyes. Podeu confeccionar targetes amb els noms i observar-les. Dir el nom de les lletres que coneixem, buscar el nostre nom, buscar lletres repetides, fixar-se en la primera lletra, fixar-se en la llargada del nom, comparar-lo amb els altres,…
LA MEVA LLETRA
Amb el nostre nom al davant identificarem la primera lletra, la inicial. Compararem amb els altres noms. Hi ha algun altre nom que comença amb la mateixa?, si és així la resta de lletres són iguals?, hi diu el mateix?…Després podem fer la nostra lletra en cartolina i decorar-la ben maca.
CACERA DE LLETRES
Podem aprofitar per casa o ara que ja podem sortir una miqueta i buscar lletres per tot arreu, als pots dels aliments, la marca dels electrodomèstics, llistes que puguin haver a la porta de la nevera, lletres de les matrícules, dels rètols dels comerços…
EL LLOP MENJA LLETRES
Amb tots els noms davant nostre, el pare o mare fa de llop i anuncia “Ara em menjaré el nom de…”. L’infant ha de còrrer a agafar aquell nom per tal que el llop no se’l pugui menjar.
EL POT DE LA “A”
O el pot de la nostra inicial, o el de una lletra que ens agradi molt. Necessitarem un pot una mica gran, hi enganxem o dibuixem la lletra i busquem objectes que contingui aquella lletra i els posem a dins del pot.
MEMÒRIA VISUAL
En un full o una pissarreta podem escriure paraules similars o que comencin amb la mateixa lletra, o que siguin de la mateixa llargada,…distribuïdes per tot l’espai, com ara,
Llet, Llit, Lluna, Lleó, Llop, Lloc…
I una l’escrivim dues vegades, han de buscar la repetida. Amb els més grans se’ls pot ensenyar una estoneta, amargar-ho i després li fem la pregunta, quina paraula estava repetida?
CONFEGIR NOMS I PARAULES
Amb lletres poden confegir paraules d’un model o si s’atreveixen sense model.
SAFATES DE SORRA
Resseguir a la sorra lletres o traços.
NOMS ENCREUATS
Podeu jugar als noms encreuats amb les lletres que heu fet servir per confegir paraules.
ACRÒSTICS
D’una paraula en podeu treure un munt!!!
LLISTATS DE CERCA
Pels més agosarats els podeu fer una llista d’objectes que han de buscar per casa. Feu la llista en lletra de pal, o sigui en majúscules, i que els infants intentin llegir i buscar els objectes proposats.
ALTRES ACTIVITATS DIGITALS
Us proposem que proveu una aplicació per al mòbil o la tauleta que creiem que és força interessant per poder treballar els sons, les grafies, la lectura de paraules senzilles…
JDLectura:
El mag Dani ens dona tres opcions (segons el nivell educatiu del nen/a) per construir paraules, trobar la vocal que sona o la que s’escriu primer, etc … Cada pantalla, si cliqueu a l’interrogant, us explica què heu de fer. Us aconsellem que comenceu per l’opció “primeres passes”
I per acabar teniu uns activitats que podeu trobar a la web edu.365 per treballar el llenguatge escrit. Si cliqueu damunt la imatge us hi durà directament.