Setmana de la primavera

Bon dia!!! i Bona setmana!!!

Aquesta setmana us proposem que esclati la primavera a casa.

Però abans de començar, ens sembla important recuperar una mica les rutines del bon dia que normalment fem a l’escola, és per això que us proposem que els nens i nenes segueixin tenint contacte amb el calendari. En el següent enllaç teniu un calendari del mes de maig perquè puguin anar marcant els dies que van passant. També teniu un full diari  per omplir el dia que és,  de quin mes, de quin any, a quina estació som i quin temps fa. Seguidament teniu els números del dies del mes, els noms dels dies de la setmana, el nom dels mesos… Us ho podeu imprimir, retallar i anar omplint diàriament, també ho podeu fer servir d’exemple i fer el vostre propi calendari. O fer-ho manualment sino teniu impressora. Els nens i nenes de P5 ho podeu escriure en un full o en una pissarra…

CALENDARI MAIG

QUIN DIA ÉS

DIES, MESOS…(retallables)

També podeu escoltar i cantar el bon dia i els dies de la setmana.

LA PRIMAVERA

I ara sí, per endinsar-nos una mica en el tema podem escoltar aquestes dues peces musicals.

La primavera de Les quatre estacions d’Antonio Vivalvi.

I Al matí d’Edvard Grieg.

 

SORPRESA!!!

Aquest setmana el Marc ens explica un conte, però atenció que ens demana ajuda, segur que entre tots i totes el podem ajudar.

 

Us deixem un video per treballar el ritme i la memòria. És un exemple, recordeu adequar el ritme i el tempo als vostres infants.

 

I si omplim la casa de flors???

Aquí en teniu alguns exemples, les podeu fer sobre el pla, dibuixant, pintant, enganxant, estripant paper… amb una mica de relleu o fins i tot amb volum. Si cliqueu damunt la imatge trobareu més exemples, però recordeu que són per inspirar-nos, segur que la nostra imaginació i la nostra creativitat ens conviden a fer-ne altres de ben diferents i meravelloses.

EXPERIMENTS

Aquesta setmana us proposem fer un experiment per observar el creixement d’una llavor. Teniu la proposta a l’enllaç de més avall. El que ens interessa és que els infants parin atenció, treballin l’observació, facin hipòtesis, expliquin el que creuen que pot passar, o argumentin el que ha passat i perquè creuen que ha passat. Amb aquesta activitat s’inicien en el treball del metòde científic, treballen l’expressió oral, el pensament crític, emeten les seves opinions… També poden dibuixar del natural el resultat final i escriure les parts de la planta. Ja sabeu que ens agrada veureu i compartir-ho tot, per tant ja sabeu que ens podeu enviar fotos, o dibuixos, o observacions que aneu fent i les anirem penjant.

EXPERIMENT LLAVORS

JUGUEM AMB ELS POEMES

Llegiu l’estrofa d’aquest poema sobre la primavera, parleu del que volen dir les paraules i les frases i intenteu memoritzar-lo. Podeu buscar altres poemes i dites sobre la primavera.

 

Expressió oral

L’OBJECTE.  Trieu un objecte qualsevol de la casa i mantingueu-lo en secret. El vostre company o companya de joc ha d’endevinar quin objecte heu triat. Per donar pistes heu d’explicar-li com és, de què està fet, com s’utilitza i per a què. Alerta: en cap moment podeu dir el nom de l’objecte fins que el vostre company de joc l’encerti o es doni per vençut.

BARRINEM

P5 aquí teniu uns quants sudokus perquè feu ballar el cap una miqueta.

CABANES

Us ve de gust amagar-vos una estona?, tindre un espai propi on poder mirar els vostres contes preferits? o jugar amb les nines i els ninos i muntar històries divertides?                Doncs amb uns llençols o unes cortines, uns coixins, agulles d’estendre, cadires… Podeu fer una cabana a dins de casa!!!  Segur que descobrim més d’un o d’una arquitecte/a!!!

Recordeu que aquestes activitats són propostes que podeu portar a terme, però que no deixen de ser exemples podeu fer moltes altres activitats. Tan si son aquestes com altres que us venen més de gust, ja sabeu que ens agrada rebre fotos i videos que després penjarem al bloc.

Gaudiu de la setmana!!!