Setmana del llenguatge oral

Bon dia, i Bona setmana!!!

Aquesta setmana volem treballar, entre altres propostes, algunes més dedicades al llenguatge oral.

Començarem amb un conte. La granota assedegada.

 

Us ha agradat?

Quins animals hi surten?

Què proposa el ratpenat?

Qui aconsegueix fer riure a la granota? i com ho fa?

Podeu pensar un final diferent per aquest conte?

 

SEQÜÈNCIES TEMPORALS

En el proper enllaç teniu un seguit d’imatges amb diferents seqüències temporals, les podeu imprimir i retallar i que les ordenin i després les expliquin o directament les poden explicar , els podeu recordar algunes formules per iniciar el relat, per seguir-lo o per finalitzar-lo: Al principi.., Primer de tot…, Hi havia una nena…,  Una vegada…,Tot seguit…, Després…, en segon lloc…, Per acabar…, I al final…

Seqüències 

PRÀXIES

Per tal d’anar treballant i millorar cada vegada més la pronunciació i la correcta articulació dels sons és important i divertit fer exercicis bucofonatoris, entre ells hi ha les pràxies . A sota us deixem un parell de videos, un recull de fotos de diferents jocs bucofonatoris i un joc de la oca de les pràxies amb les seves regles.

 

JOC DE L’OCA

REGLES DEL JOC

EMBARBUSSAMENTS

Voleu provar d’aprendre i dir un embarbussament sense embolicar-vos. Ja veureu què divertit!!!

Aquí en teniu uns quants. N’hi ha de molt difícils, aquests els deixeu pels pares, a veure que tal ho fan!!!

RIMES

Us proposem una activitat divertida, penseu en el vostre nom, busqueu una paraula que s’assembli, que soni força semblant i feu una rima, una frase. Per exemple en Pol, una paraula…. Mussol. El Pol fa uns ulls com un mussol.  Si us animeu la podeu allargar, el Pol fa un ulls com un mussol i li agrada prendre el sol, però corre com un cargol….També podeu provar amb els noms del pares, dels germans i germanes, dels avis o dels companys de la classe.

CONTES

Per tal de fomentar l’expressió oral i organitzar una mica el discurs, podem demanar als nostres infants que ens expliquin una història, però a partir d’una pregunta. Us deixem unes quantes possibilitats:

Què passaria si la Ventafocs fos amiga de la Blancaneus?

Què passaria si la Caputxeta es mengés als tres porquets?

Què passaria si les set cabretes visquessin amb la Rínxols d’or?

Què passaria si el llop es mengés la poma de la Blancaneus?

Què passaria si els set nans i el llop anessin junts a l’escola?

 

ANGLÈS

Aquesta setmana l’Enri també ens ha deixat feina

STORIES

Aquí hi ha tres contes per a deixar volar la imaginació:

  • I like I don’tlike:

  • Theveryhungrycaterpillar:

  •   Threelittlepigs

 

SONGS

Aquí hi ha algunes cançons en anglès per a cantar i moure l’esquelet (seria genial si algú s’anima a gravar-se cantant alguna d’aquestes cançons o de les de números i colors!):

  • WalkingWalking:

 

  • BabyShark:

 

  • ThePinocchio:

 

  • MyTeddy Bear:

 

  • HokeyPokey:

 

 

  • Walking in thejungle:

  •  MovingourBody: