ACROSPORT A 4t, 5è i 6è

 

Durant els mesos d’abril i maig hem estat realitzant unes sessions d’educació física destinades a la iniciació de l’Acroesport.

L’acrosport és una activitat en la qual els membres del grup sincronitzen les seves accions motrius en un espai estable per aconseguir la realització de figures o piràmides corporals. També s’hi poden incloure elements acrobàtics, de força i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures i elements expressius i de dansa, salts i piruetes gimnàstiques.

En aquestes sessions hem posat èmfasi als diferents rols que poden adoptar els components d’una figura d’acrosport:

  • Portor, els que suporten el pes de la figura
  • Àgil, els que pugen damunt els portors
  • Ajuda, els que faciliten la formació de la figura i eviten accidents o lesions

I també especialment a les normes de seguretat:

  • Quan finalitza una figura, els portors han de romandre en la seva posició, sense moure’s i els àgils han de baixar lentament i amb seguretat
  • Col·locar l’esquena sempre recta
  • Mantenir el to muscular, no relaxar-se, pera poder adaptar posicions rígides.
  • No recolzar-se al mig de l’esquena dels companys.
  • Localitzar les zones adequades per efectuar el recolzament, mai al mig de l’esquena i sí sobre les espatlles, genolls i malucs.

A més, hem valorat el fet de realitzar una activitat col·lectiva amb una coreografia (amb el que tot això comporta) i la manera que cadascú ha tingut al portar a la pràctica les seves habilitats gimnàstiques i expressives.

A continuació, us deixem les activitats col·lectives que ha fet l’alumnat de 4t, 5è i 6è després d’haver fet les seves primeres cinc sessions d’Acrosport! Gaudiu-les!

Creacions dels i de les alumnes de 6è:

Creacions dels i de les alumnes de 5è:

Creacions dels i de les alumnes de 4t:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *