Durant els mesos d’abril i maig hem estat realitzant unes sessions d’educació física destinades a la iniciació de l’Acroesport.
L’acrosport és una activitat en la qual els membres del grup sincronitzen les seves accions motrius en un espai estable per aconseguir la realització de figures o piràmides corporals. També s’hi poden incloure elements acrobàtics, de força i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures i elements expressius i de dansa, salts i piruetes gimnàstiques.
En aquestes sessions hem posat èmfasi als diferents rols que poden adoptar els components d’una figura d’acrosport:
- Portor, els que suporten el pes de la figura
- Àgil, els que pugen damunt els portors
- Ajuda, els que faciliten la formació de la figura i eviten accidents o lesions
I també especialment a les normes de seguretat:
- Quan finalitza una figura, els portors han de romandre en la seva posició, sense moure’s i els àgils han de baixar lentament i amb seguretat
- Col·locar l’esquena sempre recta
- Mantenir el to muscular, no relaxar-se, pera poder adaptar posicions rígides.
- No recolzar-se al mig de l’esquena dels companys.
- Localitzar les zones adequades per efectuar el recolzament, mai al mig de l’esquena i sí sobre les espatlles, genolls i malucs.
A més, hem valorat el fet de realitzar una activitat col·lectiva amb una coreografia (amb el que tot això comporta) i la manera que cadascú ha tingut al portar a la pràctica les seves habilitats gimnàstiques i expressives.
A continuació, us deixem les activitats col·lectives que ha fet l’alumnat de 4t, 5è i 6è després d’haver fet les seves primeres cinc sessions d’Acrosport! Gaudiu-les!
Creacions dels i de les alumnes de 6è:
Creacions dels i de les alumnes de 5è:
Creacions dels i de les alumnes de 4t: