Escola Rellinars curs 2010-2011

Escola Rellinars
  • rss
  • Inici
  • DOCUMENTS

CONVERSES A L’ESCOLA. EL CINEMA

xgeis | 23 març 2011

quiero_ser_como_beckhamDes de l’escola estem preparant ja les properes converses a l’escola.
Aquesta vegada els alumnes de la classe dels grans ens ajudaran a organitzar-la, i és per això que farem una feina al voltant del cinema, de que vol dir crític a l’hora de mirar una pel•lícula.
Per nosaltres, i segons el grup IREF, el cinema és espectacle, evasió, però també formació, exemplificació, pot ser un element qüestionador i crític i, sobretot, si és treballat a l’aula, és una eina educativa potentíssima.
Per què no usar els films com una ocasió per a pensar? Alguns films mostren clares concepcions del món, sistemes de pensament, maneres de comprendre i enfocar una vida. Un dels grans avantatges és la capacitat motivadora, més lligada a les pràctiques actuals: és més habitual anar al cinema que llegir novel•les. Un desavantatge és que concreta conceptes, que simplifica, que ofega imaginacions, perquè ho dóna adaptat, fet, interpretat.

Amb tot, reflexionarem sobre que fem davant d’una pel•lícula.

Us proposem la cinta “QUIERO SER COMO BECKHAM”. Seria bo de venir a les converses amb la pel•lícula mirada (si no l’heu vista ja) i una mica preparada amb el guió que us adjuntem, és per això que us proposem dues alternatives per veure-la:
• Venir a buscar una còpia en DVD per l’escola (reserveu dia)
• Venir a veure-la a la mateixa escola: la passarem el dijous 24 o dilluns 28 de març a 2/4 de 4 de la tarda

Ah!, les converses seran el proper DIMARTS 29 de MARÇ a 2/4 de 6 de la tarda.

Us hi esperem!!!

Categories
General
Etiquetes
CONVERSES CINEMA
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« ESCOLA OBERTA EDUCACIÓ I CREATIVITAT »

Una resposta a “CONVERSES A L’ESCOLA. EL CINEMA”

  1. Mar ha dit:
    1 abril 2011 a les 2:58

    Hola a tots:
    Bé, aquesta vegada les converses o conferencia sobre aquesta pel.licula, ha superat les meves espectatives.
    El debat-col.loqui ha estat força be, però el que realment m’ha impactat ha estat; dins de la seva tendresa i inexperiencia, com els nens de la classe dels grans en preparat i desenvulupat aquesta sesió, amb quina seguretat i confiança han estat a l’alçada amb els adults(¿?).
    Però el més sorprenent per mi ha estat els seus raonaments, que la majoria de pares ens em quedat “cuadriculats” ¡¡¡ XAPO ¡¡¡.
    No tenim fills tontos ni molt menys, el que passa que ens pensem que perque son nens no tenen raonamens valids i la majoria de vegades ni tans sols gossem ha escoltar.los, però esta clar que ens han donat una lliço molt gratificant.
    Potser alguns pares tindrian que anar un temps a l’escola( aquesta escola) per reciclar.se i aprendre a ser millors amb els demes.
    NENS HEU FET UNA FEINA FANTASTICA I US DONC UN 9 DE NOTA(sempre ens em de superar) ANIMS I ENDEVANT.

    Respon

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Navigation

  • General

Cercar

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox