Inventem animals, busquem l’equilibri entre la creativitat i la coherència científica

Els alumnes de 2n d’ESO han acabat el bloc dels animals. Des de l’inici de curs que han treballat com feien les funcions vitals tan els vertebrats com els invertebrats i han aprofundit amb les particularitats de cada grup i com s’ho fan per adaptar-se al medi.

Tot el que han après aquests mesos els ha servit per poder crear un animal nou i diferent al que existeix actualment a la natura. El que sembla aparentment un joc de nens, no ho és. No n’hi ha prou en combinar un lleó, una serp i una àguila. Han de poder justificar com farien les funcions vitals i com s’adaptarien al medi on creuen que poden viure. Fer una activitat com aquesta, permet adonar-se i entendre l’estreta relació que hi ha entre la morfologia i la fisiologia dels éssers vius, o sigui com la forma del cos s’ha d’adaptar a la funció d’aquest.

Fer equilibris entre la creativitat d’inventar-se un animal i la coherència de que pugui fer les funcions vitals ha estat un repte d’allò més emocionant.

Realment ha estat una gran experiència de fer, pensar i comunicar ciència! Han hagut d’imaginar-se com serà el seu animal, fer-ne una representació (dibuix o maqueta) i explicar com vivia.

Els alumnes de 2n d’ESO s’ho han passat molt bé, tot aprenent ciència. I el resultat ha estat molt interessant i creatiu…