Musicball! Fusió de música i esport.

Aquestes dues darreres setmanes les classes de música amb els dos grups de 1r d’ESO han estat un xic diferents. Aprofitant els últims dies de bon temps vam realitzar unes activitats no gaire convencionals a pati interior del centre.

Com molts sabem, la música és un fenomen que ens envolta constantment i que ens ofereix un infinit ventall de possibilitats per gaudir-ne individualment o en grup. Són nombrosos i sorprenents els elements que podem utilitzar per fer música i passar una bona estona.

Aprofitant que aquestes darreres sessions hem estat treballant la pulsació i el ritme, els alumnes de 1r d’ESO han realitzat un seguit d’activitats musicals en les què les protagonistes eren pilotes de bàsquet, tennis i voleibol. Hem utilitzat les pilotes com a instruments de percussió fent-les botar al terra o bé colpejant-les amb les mans.

Aquesta activitat ens ha permès descobrir les múltiples sonoritats que podem obtenir amb un objecte d’allò més quotidià, i ens obra les portes a moltes possibilitats noves, afavorint el desenvolupament auditiu dels estudiants; al mateix temps, hem pogut posar en pràctica la precisió en la pulsació i els valors rítmics que coneixem, l’element principal del tema de música que treballem aquests dies; l’acció de fer botar la pilota mentre es realitza una coreografia senzilla potencia enormement la coordinació i precisió dels alumnes així com la seva expressió corporal i artística.

Finalment, i tractant-se d’una activitat que hem fet conjuntament, aquestes últimes sessions a l’aire lliure també ens han servit per adonar-nos de la importància de treballar en equip. La cooperació amb la resta de companys/es i la professora s’ha convertit en quelcom imprescindible perquè l’activitat arribés a bon port. Després de diverses hores de treball i molt d’esforç per part de tots/es, podem dir que aquesta activitat ha estat un èxit!

En el següent vídeo podreu veure algunes de les possibilitats d’aquesta activitat feta per professionals: