Educació en valors
ESFORÇ, CONSUM, RESPONSABILITAT, RESPECTE, EDUCACIÓ SOCIOEMOCIONAL, MALBARATAMENT ALIMENTARI.
ESFORÇ, CONSUM, RESPONSABILITAT, RESPECTE, EDUCACIÓ SOCIOEMOCIONAL, MALBARATAMENT ALIMENTARI.
La comunitat educativa de l’Escola Portitxol volem fer aquest recordatori afectuós per a Mossèn Agustí Piferrer. El mossèn va estar durant molts anys fent classe de religió i tots els que el vàrem conèixer recordem el seu caràcter afable i respectuós. No oblidarem el seu pas per l’escola.
Els alumnes de 4rt de l’Escola Portitxol aprenen a tocar l’ukelele.
Es tracta d’una activitat col·laborativa entre l’escola de música “Anselm Viola” de Torroella de Montgrí i l’Escola Portitxol de l’Estartit i està subvencionat per l’Ajuntament de Torroella de Montgrí i l’Estartit.
El projecte d’ukeleles neix amb el propòsit d’oferir nous recursos per abordar les realitats de l’entorn de l’alumnat a partir de l’aprenentatge artístic, desenvolupar habilitats instrumentals a través dels ukeleles i potenciar la cohesió social partint de les activitats i la interacció entre el centre, les famílies i el poble.
L’objectiu és que a través de l’aprenentatge de l’instrument es desenvolupin les competències socials, comunicatives i relacionals dels seus destinataris, creant espais de cooperació entre els agents implicats (alumnes, famílies, poble, escola de música de Torroella) i generant processos de reflexió individual i col·lectiva.
En aquest context i entenent que la música és una font inexorable de creixement personal i de l’entorn, s’entén aquest projecte d’aprenentatge com un model alternatiu i innovador de transformació social.
Cal afegir que l’escola de música de Torroella a través de Joventuts Musicals participa, en el projecte ConArte Internacional en el que realitzen un treball d’educació a través del teatre i la música. Paral·lelament a Salt comencen amb el teatre a l’escola.
Alumnes de primària i secundària debaten sobre ‘créixer en el conflicte’ en el marc del I Congrés Conviure a Catalunya
A l’Escola Portitxol, de l’Estartit, han analitzat el que implica un conflicte, les reaccions més adequades per afrontar-lo i les paraules clau per solucionar-lo.
A la cloenda del congrés, que s’ha fet a l’hemicicle, el president de l’AADP, Joan Rigol, ha instat els nois i les noies a raonar, a intentar dialogar i entendre l’altre, a utilitzar el criteri en la presa de decisions, el respecte cap a l’altre i la capacitat de diàleg, perquè “tots plegats hem de continuar creixent en el conflicte”.
Aquest 2o13 el Petit Príncep fa 70 anys, i els alumnes de primer ho han celebrat gravant un vídeo.