Mapa col·laboratiu ‘JOCS D’ARREU DEL MÓN’

Durant aquest curs l’alumnat de sisè treballarem el tema dels jocs d’arreu del món.
Cada grup investigarem sobre un continent. I a banda de fer una presentació a la resta de companys, jugarem als jocs que hem trobat entre tots.
A més, elaborarem un mapa col·laboratiu amb l’aplicació Eduloc amb els jocs geolocalizats.
A DESCOBRIR I A JUGAR!

Allunyeu la imatge amb el zoom per veure el mapa del món complert. Visiteu els marcadors grocs per veure les fitxes dels jocs.

Juguem a COLPBOL

L’alumnat de 6è practicarà un nou esport: el COLPBOL.

Un esport col·lectiu i mixte de fàcil pràctica per tothom i molt divertit.

Jugarem uns partits amb els nois i noies de l’escola Espai-3.

Aquí teniu un enllaç a la seva pàgina oficial per si el voleu conèixer més.

SÍNTESI BÀSICA DEL REGLAMENT OFICIAL DEL COLPBOL
DEFINICIÓ
El Colpbol és un esport col.lectiu d’invasió jugat per dos equips mixtes de 7 membres, en un espai clarament definit, l’objectiu dels quals és introduir a base de colpejos amb la mà una pilota a la porteria contrària.
REGLES PRINCIPALS
– L’Habilitat bàsica del Colpbol es el colpeig. És la base del joc. La pilota només es pot jugar a base de colpejos amb les mans, braços o part superior del cos. A més a més ( regla fonamental del joc) mai cap jugador pot colpejar la pilota dues vegades consecutives (dobles)

No està permés:

• doble toc
  • toc intencionat amb les cames o peus
  • colpejar el baló amb el puny tancat
  • retindre, agafar o llançar el baló amb una o ambdós mans
  • espentar o agafar el contrari
  • no respectar les distàncies en els serveis

Totes estes infraccions es resolen en falta que sempre s’executarà amb un servei des de la línia de banda del lloc més proper on s’ha produit la infracció.

Cap jugador pot colpejar la pilota amb el peu, excepte, exclusivament, el porter, dins la seva àrea de meta i només en situació defensiva ( quan el baló ve impulsat en ultima instància per un jugador contrari).

Serveis:

• Faltes- es realitza sempre des de la línia de banda
  • Fora per la línia de banda- servei de banda
  • Fora per la línia de fons- còrner o servei de porta des de l’ interior de la línia de puntets ( sols pot estar dins el/la porter/a i el/la llançador/a)
  • Servei de centre- després d’un gol.
  • Servei de l’àrbitre- començar el partit i després de joc parat.

Tots els serveis s’efectuen amb un colpeig al baló i la resta de jugadors, obligatòriament a 3 metres de distància.

No hi ha penals. Falta dins l’àrea, s’executa igual que qualsevol altra.

Terreny de joc: pista poliesportiva de 20mx40m. amb porteries de 2 metres d’alt per 3 d’ample. Línies: línies de banda, línies de fons i línia de l’àrea de 9 metres. (discontínua)

Baló: El baló és de forma esfèrica de plàstic, goma o material sintètic i de bot dinàmic. El baló usat tindrà de 65 a 72 cm. de circumferència.

Nombre de jugadors: 7 jugadors ( 6 i el porter) al camp. Un equip pot tindre’n fins 12. Equips obligatòriament mixtes.

Duració del partit: Per a equips de més de 18 anys, la duració del partit és de dos temps de 25 minuts amb 10 minuts de descans. La duració del partit per a equips d’edats inferiors a 18 anys és de 2×20 minuts si tenen de 18 a 13 anys i de 2×12 minuts de 8 a 12 anys, en estos dos casos amb un descans de 5 minuts.”Imatge de previsualització de YouTube

Publicat dins de General | 2 comentaris

A 5è fem “EL BALL DE MAJORALES”

Noies i nois de 5è estem aprenent el “ball de Majorales” amb la col·laboració de l’Andrea de l’Esbart Dansaire de Sant Joan Despí.

Aquí teniu la música per si la voleu assajar.

BALL LES MAJORALES

Els nois i noies de 3r preparem “EL BALL DE NANS NOUS”

Amb la col·laboració de l’Andrea i l’Ana de l’Esbart Dansaire de Sant Joan Despí estem aprenent la dansa popular catalana “EL BALL DE NANS NOUS”.
Aquí us deixo la música per si volia assajar a casa.
BALL DE NANS

Mireu com ballem

JOCS MALABARS

Comencem una nova aventura: els JOCS MALABARS.
Aquí us deixo alguns enllaços amb videos que ens ensenyen pas a pas com millorar els nostres “malabarismes”

“Ensaimada balear”

Publicat dins de General | 3 comentaris

Activitat intercicle: JOCS D’AIGUA

Els nen i nenes de tota l’escola ens ho hem passat d’allò més bé amb l’activitat compartida entre classes de jocs d’aigua.

6èB també “fa el pallasso”.

A les sessions d’EF de 6è estem treballant l’expressivitat de la cara i del cos. L’altre dia vam fer de pallassos. Mil i un gestos i ganyotes divertides…

Publicat dins de expressió corporal, General | 2 comentaris

L’alumnat de 6è fa expressió corporal.

A una de les sessions d’Educació Física dedicades a treballar l’expressió corporal els nois i noies de 6è han fet de pallassos. Mireu-los!

Publicat dins de expressió corporal, General | 2 comentaris

Campionat de voleibol