Calendari de preinscripció i matrícula a la Big Band

Període de preinscripció: del 23 de novembre a l’11 de desembre
Publicació de la llista d’admesos: 12 de desembre a tavés de la web de l’escola i el tauler d’anuncis de l’E.M.M.A.
Període de matrícula: del 14 al 21 de desembre.
Inici de les classes: dissabte 9 de gener

Per obtenir el formulari de pre-inscripció podeu fer-ho mitjançant la web oficial de l’E.M.M.A. o a la mateixa escola de música.

La forma d’entrega serà via mail o personalment a l’edifici de l’E.M.M.A. situat a la Plaça Lluís Companys s/n d’Alcanar.

L’ E.M.M.A. i la Big Band

L’ Escola Municipal de Música d’Alcanar amplia el seu ventall de matèries optatives, començant a partir del mes de gener del pròxim any, amb la Big Band. Aquest projecte neix a partir del curs de big band que va oferir aquest estiu l’EMMA, i vistes les ganes de que aquesta formació continui endavant s’ha creat la Big Band de l’EMMA.

Una Big Band és una agrupació musical pròpia de la música de jazz, que es va popularitzar en l’època daurada del swing (les dècades dels 30 i 40 del segle XX).

El seu nom prové de l’anglès i literalment significa gran banda. Altres noms que s’utilitzen son jazz band, stage band o jazz orchestra. Tot i que és poc utilitzat, el terme català més apropiat seria orquestra de jazz.

Una big band típica està composta aproximadament per una quinzena de músics i conté saxos, trompetes, trombons i secció rítmica (habitualment piano contrabaix i bateria).

Aquesta tipologia de formació musical ha arribat fins a l’actualitat, i són programades per clubs i festivals. A Catalunya n’existeixen diverses. Els festivals de jazz de Terrassa i de Barcelona, i el Festival Internacional de Dixieland de Tarragona són certamens en què habitualment participen.

D’aquesta forma esperem que tothom que ho desitgi s’apunti i sigui particep d’aquesta inciativa.

A continuació us oferim un video on hi apareix la Wonderbrass Big Band interpretant un tema del mestre Hanock anomenat “Chameleon”.

En breu publicarem les dates de pre-inscripció i matrícula. Us hi esperem!!!!

Iniciem un nou curs

El passat dimecres 14 d’octubre de 2009 l’EMMA va iniciar de forma oficial el nou curs acadèmic 2009 – 2010. Un nouc curs carrega t de moltes sorpreses, projectes i activitats que esperem que els 300 alumnes de que disposa aquesta escola puguin participar de forma activa. Un curs on iniciarem el 10è aniversari de la nostra escola, aquest aniversari comportarà moltes activitats i sorpreses per a tota la comunitat educativa de l’E.M.M.A.

Salut, música i bon curs!

L’EMMA participa al concert – homenatge als mestres Valls i Castell

S’acosten les Festes Quinquennals ’09. ( www.quinquennals.org ). Aquest any seran unes festes molt especials musicalment parlant ja que es celebrarà un Concert Commemoratiu per homenatjar a dos grans figures de la música d’Alcanar, el mestre Julio Castell Selma i el mestre José Antonio Valls Subirats, tots dos desapareguts ara fa 26 anys.

En Julio Castell i en José Antonio Valls, foren dos compositors, directors i músics canareus del segle XX, que perpetraren la música d’Alcanar. Dos persones que la visqueren i sentiren, pel poble i per al poble, en moments diferents de la nostra història. El seu llegat forma part de la nostra memòria musical i d’identitat canareva.

L’E.M.M.A. participa a aquest concert interpretant una peça per a Quintet de Metall del mestre J.A.Valls. L’acte tindrà lloc el proper dilluns 12 d’octubre al Centre Cívic d’Alcanar.

Cursos d’estiu 2009 de Trombó i 1r. Curs de Big Band

Dilluns 6 de juliol comença a l’Auditori “José Antonio Valls” el curs de Big Band i dimarts 7 de juliol el curs de trombó al local d’assaig de la Banda Municipal de Música.
Leo i Dani Tejedor seràn els encarregats d’inciar aquest primer curs de Big Band que organitza aquest estiu l’Escola Municipal de Música d’Alcanar.

I Marcos Forner i Veremundo Garcia els professors al curs de trombó.  El divendres 3 de juliol es van publicar la llista de l’alumnat admés en les diferents categories (actiu o oient) als diferents cursos, val a dir que l’afluència d’alumnat no ha estat excessivament massiva, però així si, els diferents alumnes matriculats provenen de diferents centres educatius de Catalunya i del País Valencià.

Aquests cursos culminarán el proper divendres 10 de juliol amb un concert a les 20h. a l’Auditori Municipal  “José Antonio Valls” on els diferents alumnes podran demostrar els diferents coneixements adquirits en aquests cursos.