TALLERS DELS TRES DIES DIFERENTS

TALLERS D’EDUCACIÓ INFANTIL:

  • OLORA I TASTA: olorem i endevinem diferents olors, tastem aliments i endevinem si són dolços, salats, àcids o amargs, i elaborem una flor perfumada.

  • TOCA TOCA: gaudim amb l’slim i l’escuma d’afaitar, també hem jugat a la gallineta i hem fet volar bombolles de sabó.

  • AMB TOTS ELS SENTITS: on som? Per descobrir-ho, caldrà fer de detectius i ajudar-nos dels cinc sentits.

  • DESCOBRIM LA CIÈNCIA: 4 racons per manipular, experimentar i descobrir la ciència! Experimentem lliurement descobrint què passa quan juguem amb imants, quan barregem diferents líquids com oli, aigua, sabó, llet, pigments naturals… ens ho passem pipa!
  • SOM PETITS CIENTÍFICS: experimentem fent dissolucions de líquids, barreges de colors, descobrint perquè les panses ballen a l’aigua i ens preguntem. Té pell l’aigua?

 

TALLERS DE CICLE INICIAL:

  • GLOBUS TRAPELLES: hem vist que al fregar un globus el carreguem d’electricitat estàtica i això vol dir que els electrons han passat d’un objecte a un altre.

  • EL SO ÉS INVISIBLE: hem vist que el so es pot transmetre per l’aire, l’aigua… i fins i tot per un fil!

 

  • FEM CIRCULAR L’AIGUA: l’aigua ens convida a jugar, barrejar, experimentar… ja sigui amb ous, oli, colors i fins i tot fent filtracions i depuracions.

  • PESQUEM L’AIRE: l’aire és matèria en estat gasós. No té color, no té sabor, no té forma pròpia però pesa i ocupa espai.

 

TALLERS DE CICLE MITJÀ:

  • BOLES BOGES: estudi de l’elasticitat dels materials. La irregularitat de la forma de la bola boja fa que les nostres boles botin de manera impredictible!!!

 

  • FEM SABÓ: Vladimir ens transporta a la ciència del sabó. Gràcies a ell descobrim els ingredients necessaris per elaborar un sabó màgic, cada bombolla que es crea al  rentar-nos és una de les nostres qualitats.

  • PINTURA INFLADA: cola blanca, escuma d’afaitar i farina per crear i experimentar amb pintura inflable. Vam pintar com pastissers i vam fer uns quadres ben divertits.

TALLERS DE CICLE SUPERIOR:

  • TRENQUEM MOLÈCULES: els electrons de la pila passen a l’aigua i les molècules de l’aigua i la sal es trenquen o es separen. L’hidrogen és un gas i surt de l’aigua fent bombolles.

  • LLIMONES ELECTRITZANTS I INFLADA DE GLOBUS SENSE BUFAR: fent servir alguns aliments com llimones o pomes hem aconseguit fer electricitat. Us ho creieu? Això succeeix gràcies a les propietats d’alguns aliments.Per altra banda, barrejant bicarbonat sòdic amb vinagre (àcid acètic) hem provocat una reacció química que ha produït un gas, diòxid de carboni. Gràcies a aquest, hem pogut inflar un globus.

  • AGAFEM BOMBOLLES I PUNXEM L’AIGUA: amb la barreja de tres dissolucions i l’ajuda de la glicerina aconseguim que les bombolles agafin més consistència i siguin molt resistents. Pel que fa a l’experiment de punxem l’aigua hem observat que les molècules de polímer de la bossa de congelar es separen deixant travessar el llapis sense que l’aigua vessi.

  • IMANT & FORCE: hem comprovat que el coure és un bon conductor tot experimentant amb diferents materials com plàstic, cartró, paper…També hem barrejat farina de blat de moro amb aigua fins a fer una pasta màgica. Quan apliquem força es solidifica i quant la toquem suaument, és líquida.

  • EXPERICIÈNCIA: ens hem divertit intentant posar l’ou dins una ampolla, jugant amb fer estrelles màgiques i no deixant escapar l’aigua del got.

 

  • LÍQUIDS BOJOS: treballem la densitat dels líquids barrejant-los i veient com es forma una torre de diferents colors. També posant llet amb un plat i afegint-hi certs líquids, hem creat quadres aprofitant els efectes generats amb la barreja.