Hort

Comencem les tasques a l’hort: Alumnes de 4t, primavera  2015

Treballant a l’hort

A començament de curs vàrem decidir que una part del treball que havíem de fer a 4t ho desenvoluparíem a l’hort.
Durant uns dies vàrem fer recerca d’informació sobre com posar en marxa un hort. Teníem uns quants coneixements però tot el grup vàrem coincidir en la necessitat de comptar amb una persona especialitzada en el tema…. i vàrem anar a busca el sr. Joan!
El primer pas era preparar la terra: remoure-la per oxigenar-la i tirar-li adob perquè fos fèrtil i les plantes puguin créixer bé . Uns pares van portar un motocultor i ho van fer.
Paral•lelament nosaltres estudiàvem el sòl, de què està format, les capes que hi ha, … També observàvem la compostadora i investigàvem què hi ha d’haver per fer un bon compost.
Amb les idees de tot el grup vam elaborar un possible disseny del nostre hort.
Un dijous, acompanyats pel sr. Joan, vàrem anar al mercat a comprar planter i llavors.
Cada setmana, el grup encarregat, va a regar amb l’ajuda d’unes mares.
Vam mesurar les plantes i controlar el seu creixement.
Finalment va arribar la nostra primera collita: els espinacs.
Estavem emocionadíssims!

Tenim un hort! 2014
Hort

S’hi realitzen les tasques bàsiques d’un hort.
L’alumnat té cura de les hortalisses/fruits durant el procés de creixement i les cull en el moment adequat. Aprèn a utilitzar, reconèixer i anomenar les diferents eines i la seva utilitat, així com els tipus d’hortalisses plantades.
La compostadora s’utilitza tant per l’hort com per l’hivernacle.