Avaluació i informes

Amb la publicació de l’ ORDRE ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària i el DECRET 119/2015, de 23 de juny, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària, s’han produït els següents canvis en els informes:

  • Canvi en la nomenclatura (nom) de les qualificacions:

Assoliment Excel·lent (AE): 9-10                           Assoliment Notable (AN): 7-8

Assoliment Satisfactori (AS): 5-6                           No assoliment (NA): 0-1-2-3-4

  • Avaluació de les àrees a partir de dimensions:

En l’Àmbit lingüístic (català, castellà i anglès)

Comunicació oral: comprensió i expressió oral en diferents situacions comunicatives

Comprensió lectora: comprensió, reconeixement i interpretació de textos escrits

Expressió escrita: ús de l’escriptura per comunicar, organitzar i aprendre.

Literària: font estètica i cultural, a partir de diversos gèneres literaris.

Plurilingüe i intercultural: ús social de la llengua en contextos multilingües.

En l’Àmbit matemàtic

Resolució de problemes: enfrontament a una situació desconeguda a la qual cal reflexionar, prendre decisions i dissenyar estratègies aplicant els aspectes treballats en educació matemàtica.

Dimensió raonament i prova: construcció del coneixement matemàtic a través de provar, raonar, justificar i/o argumentar.

Dimensió connexions: trobar i aplicar relacions, connectar matemàtiques i realitat.

Dimensió comunicació i representació: expressió d’idees i processos matemàtics emprant el llenguatge verbal (oral i escrit)

En l’Àmbit de coneixement del medi (natural i social)

Dimensió món actual: anàlisi de fets i fenomens del món, formulant preguntes i utilitzant estratègies de cerca que permetin fer previsions, treure conclusions i justificar actuacions.

Dimensió salut i equilibri personal: ús de recursos i coneixements que permetin prendre les decisions davant diverses opcions de conducta, i proporcionin equilibri físic, mental i social.

Dimensió tecnologia i vida quotidiana: anàlisi i coneixement de les eines amb què els alumnes hauran d’anar construint els coneixements que els permetran respondre al repte de la societat de la informació

Dimensió ciutadania: adquisició d’hàbits de convivència i aprenentatge de coneixements que crearan ciutadans responsables del futur.

En l’Àmbit artístic (visual i plàstica, música i dansa)

Dimensió percepció, comprensió i valoració: inclou les competències que fan que una persona adopti una actitud activa i conscient davant de les realitats visuals i sonores de l’entorn natural i cultural

Dimensió interpretació i producció: inclou les competències que permeten que una persona s’expressi, interpreti, es comuniqui i gaudeixi utilitzant els llenguatges de les arts

Dimensió imaginació i creativitat: inclou les competències que es relacionen amb la imaginació i la creativitat, que són qualitats inherents al gènere humà i que es poden desenvolupar i aprendre.

En l’Àmbit d’educació física

Dimensió activitat física: inclou situacions motrius, activitats físiques, presa de consciència dels límits i les possibilitats del propi cos

Dimensió hàbits saludables: conèixer i cuidar el cos des d’una perspectiva integral, incorporant hàbits que equilibrin alimentació, activitat física i descans

Dimensió expressió i comunicació corporal: comunicació (emocions i relacions) a través del moviment i l’expressió corporal, utilitzant diverses tècniques

Dimensió joc motor i temps de lleure: entendre l’entorn i relacionar-se amb els altres a través del joc, desenvolupant la imaginació, creativitat, explorant i  coneixent l’entorn

En l’Àmbit d’educació en valors (socials i cívics)

Dimensió personal: inclou les competències que preveuen el reconeixement de les emocions i els sentiments propis, les habilitats de pensament i de raonament que orienten una actitud ètica i actuacions autònomes i crítiques.

Dimensió interpersonal: inclou les competències que preparen l’alumne per a una relació harmònica i respectuosa amb els altres i per a la resolució de conflictes a través del diàleg

Dimensió social: inclou les competències que ofereixen una perspectiva ètica per a la comprensió del món on vivim i promouen compromisos envers la resolució de problemes de l’entorn.