Bon dia,
a continuació us adjuntem el llistat de llibres pel curs 2015/2016.
Material escolar per al curs 2015-16
LLISTA DE MATERIAL ESCOLAR CICLE MITJÀ
• Llapis per a escriure (algun extra per quan la punxa es trenca)
• Bolígraf negre, blau i vermell.
• Goma
• Maquineta
• Llapissos de colors de fusta
• Retoladors
• Tot dins un estoig
• Carpeta classificadora ( no de plàstic)
LLISTA DE MATERIAL ESCOLAR CICLE SUPERIOR
• Llapis per a escriure
• Bolígraf negre, blau i vermell.
• Goma
• Maquineta (millor amb dipòsit)
• Llapis de color de fusta
• Retoladors
• Típex de cinta
• Calculadora solar
• Compàs,
• Un joc de regles (escaire, cartabó, transportador )
• Regle de 30 cm.
Els alumnes d’E. Infantil i Cicle Inicial fan ús de material comú i els hi facilitarà l’escola.
REUNIÓ D’INICI DEL CURS 2015-16
Benvolguts pares i mares:
Esperem que passeu unes bones vacances al costat dels vostres fills/es.
Des de l’escola tornem a posar en funcionament els motors per iniciar un nou curs escolar.
L’Equip Directiu us convoquem a una reunió informativa per a tots els pares i mares de l’escola que tindrà lloc el proper:
Dimecres dia 9 de setembre a les 5 de la tarda al menjador de l’escola.
Un cop acabada la reunió els pares i mares d’alumnes d’EI 3 anys tindran una reunió amb les mestres dels seus fills/es per tractar el tema de la distribució de grups, entrada esglaonada..
Cordialment
L’Equip Directiu
Gelida, 2 de juliol de 2015.
* L’AMPA oferirà servei d’acollida durant la reunió
Aclariment de les barreges d’alumnes
ACORD:
– Es manté la barreja a segon i quart (quan acaben el cicle)
– Es modifica la barreja d’Infantil que es feia en acabar EI 4 i es farà en acabar EI5 (és a dir , a final de cicle )
Atentament
Equip de mestres
Canvi en la barreja de nens/es a Educació Infantil
ACORD APROVAT AL CONSELL ESCOLAR DEL 29 DE JUNY DE 2015
1. Es manté la barreja de grups a 2n i 4t. La valoració de tot l’equip de mestres és positiva.
2. Proposem plantejar un canvi en la barreja d’alumnes d’EI4 anys i fer-la a finals d’EI5 anys pels següents motius:
I. Aquest curs 2014-15 hem començat a aplicar el PACBAL (Programa d’Avaluació dels Components Bàsics de la Lectura) als nens d’EI5 anys. El PACBAL és un instrument que mesura el grau d’èxit amb que un nen progressa en aquelles habilitats que estan a la base de la lectura primerenca. Les diverses àrees que s’avaluen serveixen per predir si l’alumne serà un lector amb fluïdesa.
Aquesta forma de treballar planteja un canvi en la barreja d’alumnes d’EI4 anys. Hem proposat que aquesta barreja es faci a finals d’EI5 anys. D’aquesta manera garantim l’aplicació del PACBAL dintre del grup natural intervenint en funció de les seves necessitats.
II. Volem donar a tots els alumnes l’opció de tenir el mateix/a mestre/a (sempre que sigui possible) durant els tres anys d’infantil. Fins ara la meitat del grup continua i l’altra no.
El Centre es reserva el dret, segons les necessitats educatives que es puguin detectar o desenvolupar, i sempre que aquestes no afavoreixin l’evolució positiva d’un grup, a valorar amb la participació de l’EAP i d’altres professionals de l’equip la possibilitat de canvi de grup d’algun alumne/a.
Horari intensiu
Benvolguts pares i mares ,
Us recordem que a partir del proper dilluns 8 de juny i fins el 19 de juny (acabament de les classes ) l’ horari intensiu amb els alumnes és de 9:00h a 13:00h
Atentament
Direcció
Ajuts Municipals
CONVOCATÒRIA PUBLICA:
AJUTS ECONÒMICS ESCOLARS
ALUMNAT DE P-3 a 4art d’ESO dels centres educatius de Gelida
Ajuts econòmics per:
1. llibres i material escolar
2. sortides i colònies
Les sol•licituds es poden recollir als centres educatius de Gelida (Escola Montcau, Escola Les Fonts i Institut Gelida). També es poden recollir a l’Ajuntament.
S’han de retornar a l’Ajuntament degudament emplenades i amb la documentació corresponent del 8 al 30 de juny (ambdós inclosos), al Departament de Serveis Socials (de 10 a 13 hores) i posteriorment s’entraran per registre a l’OAC.
No s’acceptaran sol•licituds passades aquestes dates.
Colònies
Els alumnes de sisè que han marxat de colònies han arribat bé.
SANT JORDI 2015
Avui diada de Sant Jordi, s’han organitzat diverses activitats entorn la celebració d’aquest dia.
A continuació us deixem amb unes imatges que resumeixen les diferents activitats realitzades a l’escola Montcau.
entre elles volem destacar:
– la decoració de l’escola realitzada pels alumnes.
– la celebració dels Jocs Florals.
– l’exposició de Masies a la biblioteca.
Feliç diada tots.
Per cert, a la tarda…ens espera l’escenificació del Conte Mas Montcau!!! Ho estem esperant impacients!!!
[youtube]https://youtu.be/s_oz2rjoK6Y[/youtube]
PROU!!
PLATAFORMA COMUNITAT EDUCATIVA COMPROMESA
DE GELIDA
Gelida a 21 d’abril de 2015
La Comunitat Educativa Compromesa de Gelida expressem el nostre condol pels fets ocorreguts en el matí del dia d’ahir a l’Institut Joan Fuster de Barcelona. Transmetem tot el nostre suport als familiars del mestre mort, a les dues mestres i alumnes ferits i a tota la comunitat educativa de l’institut.
Aquest ha estat un INCIDENT MOLT GREU que ens ha de fer reflexionar a tots plegats entorn la situació actual que estem vivint al món de l’educació:
• retallades de personal docent
• augment de les hores de docència del professorat
• no cobertura de les baixes fins a l’11è dia hàbil
• retallades de personal de l’EAP, CREDA, CDIAP, CSMIJ, SS (psicòlogues, pedagogs, logopedes, serveis socials…)
• reducció de la dotació d’hores de vetlladores per a infants amb certificats de disminució
afegit a:
• classificació de les escoles segons resultats acadèmics i no pagament dels triennis al professorat en funció dels mateixos
• augment dels concerts d’escoles privades
• retallades només pel sector públic
Aquests fets comporten:
• baixa de la qualitat en l’atenció general dels infants i joves
• Menys atenció per a infants i joves amb necessitats educatives especials
• infants i joves amb mancances greus (socials, psicològiques…) sense atendre com necessiten
• dificultats per atendre l’aula que queda sense professorat
• disminució de les hores de treball dels equips docents i de coordinació amb els serveis especialitzats
• augment de situacions de risc pels infants, joves i professorat
Totes aquestes situacions no són fets aïllats que succeeixen a altres països, són situacions reals i quotidianes que es donen també a la nostra població.
Els centres educatius necessitem temps:
• per escoltar al nostre alumnat
• per atendre’l com cal i es mereix
• per treballar amb les famílies
• per fer equips docents i compartir estratègies d’intervenció
• per atendre la diversitat de forma adient
• per cercar recursos
• per crear recursos
• per implicar-nos amb l’entorn
• per coordinar-nos amb professionals de fora del centre
• per dedicar el temps necessari per atendre necessitats concretes i diverses de l’alumnat i les seves famílies.
Prou de confiar amb el compromís i la bona voluntat d’un sector professional molt implicat amb la feina que es deixa la pell dia a dia.
La nostra feina és molt més que donar classe. Per això demanem de forma unànime, com a Comunitat Educativa, que es prenguin les mesures que calguin per poder garantir als nostres fills i alumnes l’educació de qualitat que es mereix l’escola pública.
Comunitat Educativa de Gelida