SANT JORDI 2015

Avui diada de Sant Jordi, s’han organitzat diverses activitats entorn la celebració d’aquest dia.

A continuació us deixem amb unes imatges que resumeixen les diferents activitats realitzades a l’escola Montcau.
entre elles volem destacar:
– la decoració de l’escola realitzada pels alumnes.
– la celebració dels Jocs Florals.
– l’exposició de Masies a la biblioteca.

Feliç diada tots.
Per cert, a la tarda…ens espera l’escenificació del Conte Mas Montcau!!! Ho estem esperant impacients!!!

[youtube]https://youtu.be/s_oz2rjoK6Y[/youtube]

PROU!!

PLATAFORMA COMUNITAT EDUCATIVA COMPROMESA
DE GELIDA

Gelida a 21 d’abril de 2015

La Comunitat Educativa Compromesa de Gelida expressem el nostre condol pels fets ocorreguts en el matí del dia d’ahir a l’Institut Joan Fuster de Barcelona. Transmetem tot el nostre suport als familiars del mestre mort, a les dues mestres i alumnes ferits i a tota la comunitat educativa de l’institut.

Aquest ha estat un INCIDENT MOLT GREU que ens ha de fer reflexionar a tots plegats entorn la situació actual que estem vivint al món de l’educació:

• retallades de personal docent
• augment de les hores de docència del professorat
• no cobertura de les baixes fins a l’11è dia hàbil
• retallades de personal de l’EAP, CREDA, CDIAP, CSMIJ, SS (psicòlogues, pedagogs, logopedes, serveis socials…)
• reducció de la dotació d’hores de vetlladores per a infants amb certificats de disminució

afegit a:

• classificació de les escoles segons resultats acadèmics i no pagament dels triennis al professorat en funció dels mateixos
• augment dels concerts d’escoles privades
• retallades només pel sector públic

Aquests fets comporten:
• baixa de la qualitat en l’atenció general dels infants i joves
• Menys atenció per a infants i joves amb necessitats educatives especials
• infants i joves amb mancances greus (socials, psicològiques…) sense atendre com necessiten
• dificultats per atendre l’aula que queda sense professorat
• disminució de les hores de treball dels equips docents i de coordinació amb els serveis especialitzats
• augment de situacions de risc pels infants, joves i professorat

Totes aquestes situacions no són fets aïllats que succeeixen a altres països, són situacions reals i quotidianes que es donen també a la nostra població.

Els centres educatius necessitem temps:

• per escoltar al nostre alumnat
• per atendre’l com cal i es mereix
• per treballar amb les famílies
• per fer equips docents i compartir estratègies d’intervenció
• per atendre la diversitat de forma adient
• per cercar recursos
• per crear recursos
• per implicar-nos amb l’entorn
• per coordinar-nos amb professionals de fora del centre
• per dedicar el temps necessari per atendre necessitats concretes i diverses de l’alumnat i les seves famílies.

Prou de confiar amb el compromís i la bona voluntat d’un sector professional molt implicat amb la feina que es deixa la pell dia a dia.

La nostra feina és molt més que donar classe. Per això demanem de forma unànime, com a Comunitat Educativa, que es prenguin les mesures que calguin per poder garantir als nostres fills i alumnes l’educació de qualitat que es mereix l’escola pública.

Comunitat Educativa de Gelida

PROU!

Avui,dimarts dia 21 d’abril de 2015, tots els alumnes i mestres de l’Escola Montcau, ens hem reunit al pati de l’escola a les 11h del matí per fer 5 minuts de silenci amb motiu dels fets succeïts ahir a l’institut Joan Fuster,al Barri de la Sagrera de Barcelona.

Volem manifestar el dol i acompanyar en aquests moments a la família del professor Abel Martínez, víctima dels fets.
PROU
[youtube]https://youtu.be/Nf_9JnhGyI0[/youtube]

TOTS-MESTRES

SOL·LICITUD D’AJUTS DE MENJADOR PER AL CURS 2015/16

Benvolgudes famílies ,
Us comuniquem que s’ha obert la convocatòria per a la sol·licitud d’ajuts de menjador escolar per al curs 2015/16 i que podeu recollir les sol·licituds al Centre així com consultar la documentació necessària que penjarem a la cartellera .

El període per presentar-les al Consell Comarcal amb tota la documentació justificativa és del 18 al 29 de maig (Centres de Municipis de la Comarca , exceptuant Vilafranca )

Atentament

Direcció

APILO

Benvolguts pares, mares, nens i nenes de l’escola,

Ja ha aterrat el coet APILO a la nostra escola, ja és quasi ple amb les piles que heu portat fins ara, però encara necessitem omplir més coets fins el 7 de maig si volem guanyar el concurs.
Quines piles es poden dipositar al contenidor?
Són objecte del concurs les piles i acumuladors portàtils. Es consideren piles i acumuladors portàtils qualsevol pila, pila botó, acumulador o bateria que pugui portar-se amb la mà i no sigui industrial ni d’automoció, com ara les piles botó i estàndard i els acumuladors utilitzats en telèfons mòbils, càmeres de vídeo i eines portàtils.
Animeu-vos a seguir portant piles a l’escola !!!

APILO