Aquesta setmana, dins l’àrea d’Educació Artística, els alumnes de 5è han explorat les possibilitats expressives de la línia i aquests han estat els resultats. També han creat doodle patterns!

QUINS INVENTS ENS FAN ARRIBAR A SER COM SOM?
MAPES
Els alumnes de 5è, dins les Aventures d’Innovamat, hem mesurat distàncies en un mapa fent servir l’escala i hem calculat quant de temps trigaríem a fer diversos desplaçaments. Ha estat una feina realitzada en parelles, on hem repassat conceptes com els quilòmetres, els centímetres i com canviar d’una mesura a una altra.







Mapes
CONEGUEM L’ESPAI ON ENS MOVEM
Els alumnes de 5è, dins de l’àrea de matemàtiques i complementant l’apartat d’aventures d’Innovamat, hem decidit realitzar una proposta per aprendre a mesurar correctament els diferents espais del nostre entorn, en aquest cas la primera planta de l’escola.
Per fer la nostra tasca hem distribuit les classes en equips cooperatius i hem utilitzat com a material regles, cintes mètriques de diferents longituds, planells i fulls d’anotació de les dades obtingudes que després hem posat en comú amb la resta de grups.
L’objectiu de l’activitat ha estat relacionat amb la comprensió i utilització de les unitats de longitud i superfície, desenvolupant el pensament matemàtic aplicat a una situació real des de la perspectiva del treball cooperatiu.


ESCRIVIM EL NOSTRE DIARI PERSONAL
Els alumnes de 5è pensem que si llegir és un bon hàbit per entrenar la memòria, escriure també té molts avantatges. Escriure ens permet expressar les nostres emocions sobretot en aquells moments que no som capaços de fer-ho amb paraules.
Per aquesta raó cada setmana, els alumnes de 5è, ens proposem escriure una pàgina del nostre diari personal on expressem les nostres emocions a través d’explicar algun fet puntual que ens ha passat i com l’hem viscut. En el diari personal també tenen cabuda diferents esdeveniments: festes, celebracions, activitats, sortides, etc.. que hem anat fent a l’escola fins ara.
L’objectiu d’aquesta activitat és afiançar l’hàbit d’escriure, però també ajudar-nos a reconèixer les nostres emocions i tot allò que sentim, a afrontar els nostres problemes, a superar-nos i fer-ho des de el punt de vista de fomentar la nostra creativitat.
Aquest diari, quan hagi passat el temps, ens farà recordar moments passats de la nostra vida. Qui millor que nosaltres mateixos com a testimonis d’aquells fets.





EDUCACIÓ ARTÍSTICA I MATEMÀTIQUES
Visita Casa Museu Lluís Domènech i Muntaner
Una de les activitats programades per les jornades culturals d’enguany, per l’alumnat de cinquè, ha estat la sortida a la Casa Museu i a Can Rocosa d’en Lluís Domènech i Muntaner. En aquesta sortida també hem realitzat un taller de dibuix d’edificis modernistes del nostre poble, llegat de l’arquitecte.



Castanyada a la creu !
El passat divendres, per celebrar la Castanyada, vam anar a la creu a esmorzar. Ens vam organitzar per grups i cada membre va ser l’encarregat o encarregada de portar alguna cosa per menjar.
Amb la panxa plena, vam tenir una estona de joc, que vam aprofitar per anar al mirador de la creu i per construir cabanes.
Ens encanta gaudir de la natura i del nostre entorn, vam gaudir moltíssim !!

FESTA DE L’AIGUA 2022
Una de les activitats més refrescants del final de curs ha estat la festa de l’aigua dels grans.
Durant un bona estona hem estat gaudint dels diferents jocs d’aigua amb la resta de companys i companyes de cicle i docents.
Per acabar la festa hem fet una ruixada amb els aspersors del camp de futbol.
Ens ho hem passat pipa!!!
Aquí teniu un vídeo resum:








