TEMPS d’EXPERIMENTACIÓ
PROVOCACIÓ MOTRIU i SIMBÒLICA
Ja hem començat les classes de Psicomotricitat. Al llarg del curs anirem combinant classes on treballarem per racons (motriu, sensorial, simbòlic i de construcció) amb altres que seran “experiències” amb materials diferents.
La primera experiència l’hem fet amb caixes de cartró i teles, al gimnàs de l’escola. A través d’aquesta els alumnes s’han relacionat entre ells i han buscat estratègies conjuntes per tal de jugar de diferents maneres amb el material donat.
Quan hem acabat la classe hem parlat del seu joc. Les caixes ens han servit per a construir cases, fer de robots, jugar a carters, fer de monstres, fer-les servir de llitet, fer arbres, anar amb taxi…els alumnes han vist tot això sense necessitat de transformar l’objecte. En el joc tot s’hi val.
Amb les teles s’han pogut disfressar. Eren fantasmes, superherois, caputxetes, pirates…i a la vegada, els alumnes descobrien habilitats motrius: entrar i sortir, colpejar, arrossegar, tombar, etc.
L’infant desenvolupa la seva creativitat en el joc lliure no estructurat, tant sols amb la imaginació pot crear moments màgics.
“Un juguete bueno es aquel que sin ser nada concreto puede ser todo” (Francesco Tonucci).
FOTOS: