Nadal 2018

Volem compartir amb vosaltres un recull d’imatges d’alguns dels moments que vam viure en les activitats del Centre Cultural.

El Nadal és temps de bons auguris, de bons propòsits i, sobretot, d’alegria!

A l’Escola Mestres Munguet – Cortés volem que les vostres il.lusions es facin realitat.

Teatre i Concert de 6è. Clica aquí.

Concert de Primària. Clica aquí.

Concert d’Infantil . Clica aquí.

Cançó de Nadal dels nens i nenes de 3r presentada al concurs de Cadena100

YA ES NAVIDAD

Llega diciembre, un año más
llega el invierno y te tendrás que abrigar
luces de colores, en los balcones
que por las noches se encienden como flores

y estoy  contento, contento de verdad
estoy contento, lleno de felicidad
estoy  contento, contento de verdad
porqué, ya es Navidad

tu-tu-turu…..

Recordaremos a los que ya no están
y brindaremos por ellos
un año marcha, otro llegará
lleno de buenos deseos

y estoy  contento, contento de verdad
estoy contento, lleno de felicidad
estoy contento, contento de verdad
porqué, ya es Navidad

tu-tu-turu…..

Festa de Santa Cecília 2018

Amb motiu de la celebració de Santa Cecília, patrona de la música, a l’escola hem organitzat uns concerts on ens hem trobat tots els alumnes.

Els alumnes de la Coral de l’escola han cantat cançons i altres alumnes, entre ells la majoria de  l’escola de música Emma Calvo, han tocat peces musicals amb instruments.

El denominador comú sempre és un públic amb moltes ganes d’aplaudir als seus companys i de gaudir d’un matí escoltant música.

Cliqueu la imatge per veure les fotografies de la jornada.

PENSA BARCELONA 2018

El passat dia 15 de novembre (3r dijous de novembre) va ser el dia Mundial de la Filosofia.

Aquest any hem fet una sessió de Filosofia especial.

A cada cicle hem visionat un curt:

Cicle Inicial: Birds

Cicle Mitjà: Alike

Cicle Superior: Tolerance

Hem fet un treball de reflexió  escrivint preguntes relacionades amb el que hem parlat i vist. S’ha triat un alumne de cada classe i hem anat a la Universitat de Filosofia de Barcelona a fer una sessió amb altres escoles sobre els curts que ja havíem vist a l’escola. Ens van filmar de la televisió BETEVÉ de Barcelona. Us adjuntem el link per veure el programa Katakrak

FESTA DE LA CASTANYADA

Un any més hem celebrat la Castanyada a l’escola!

Ha estat un gran dia que hem pogut compartir tots junts amb grans rialles i molta il.lusió.

Moltes gràcies per la vostra col.laboració!!

No us perdeu el recull fotogràfic de les activitats i treballs realitzats per a celebrar aquesta diada. Cliqueu a sobre de la imatge per veure-les!

Benvinguts al curs 2018-2019!!

L’estiu s’acaba i ens toca tornar a l’escola.

Tornem amb la motxilla carregada de bons propòsits.

Gaudiu d’aquest curs, dels mestres, dels moments viscuts i dels que teniu per viure.

Us desitgem un bon començament i un bon camí mentre arribem a final de curs.

L’equip directiu

Conferència d’en Marc Fuentes als alumnes de 6è

La il·lusió més gran en la meva carrera professional és rebre els ex-alumnes quan ens venen a veure. En Marc, en aquest sentit, ens ha omplert d’alegries i satisfaccions, ja que molt sovint ens ha volgut visitar per compartir amb nosaltres els seus èxits i nous projectes.

Ell volia fer esport i es va decantar per fer futbol. Alguns dels seus mestres li havien dit que busqués una alternativa per si un cas.

Coneixent en Marc, mai vaig dubtar que aconseguiria aquestes fites,  perquè en Marc no es rendeix.

Ara que ja és entrenador, i realitza la seva tasca amb passió, és el més feliç del mon.

El tarannà d’en Marc és un model a seguir perquè és la historia d’algú que persegueix un somni, tot marcant molt bé els objectius i no abandonant davant les dificultats. Moltes vegades ens trobem amb persones que tenen una discapacitat que no es veu a simple vista: la por. Una por que ens podria  paralitzar i fer-nos abandonar en el primer fracàs. Por a equivocar-nos, por a defraudar-nos, por a fer el ridícul… Aquesta sí que és una gran discapacitat!

En Marc ja va néixer amb una gran força interior i envoltat d’adults que van creure en ell. I ell ens en va donar lliçons sempre. Ell sí que ha estat el meu mestre!

Amb una gran intel·ligència social i personal, sempre tenia molts amics i companys de joc, sobretot l’Arnau que estava sempre pendent d’ell. Va ser un més en el grup, tot superant els seus reptes personals com la cosa més normal.

Ara que el veig donant conferències m’adono que no només ha aconseguit les seves fites i en perseguirà més i més, sinó que el que el Marc ens explica és com ser feliç.

Per suposat, darrera d’en Marc ha estat una gran família que ha cregut en ell, que l’ha impulsat sempre i que li ha transmès valors com l’esforç, la perseverança, la paciència, la humilitat…, tots ells valors imprescindibles per a navegar per aquest mon.

Podeu veure part de la conferència clicant aquí.

Estimada Joana!

Gràcies Joana per haver estat amb nosaltres amb tot el teu amor i dedicació.  Els pares, els alumnes i els mestres de l’Escola Mestres Munguet et tindrem present sempre.

Testament

Quan l’hora del repòs hagi vingut per mi
vull tan sols el mantell d’un tros de cel marí;
vull el silenci dolç del vol de la gavina
dibuixant el contorn d’una cala ben fina.
L’olivera d’argent, un xiprer més ardit
i la rosa florint al bell punt de la nit.
La bandera d’oblit d’una vela ben blanca
fent més neta i ardent la blancor de la tanca.
I saber-me que sóc en el redós suau
un bri d’herba només de la divina pau.

Rosa Leveroni: TESTAMENT