Activitats pedagògiques

Totes les activitats que es fan fora de l’escola amb els alumnes, van destinades a completar el currículum treballat a l’aula. És una forma molt vivencial de treballar continguts pedagògics, didàctics i competencials . A la vegada que es diverteixen, apliquen allò que han après a l’aula i ho assoleixen més fàcilment.

  • Durant el període de preinscripció, fem que els nostres alumnes de sisè visitin els instituts de PIneda, per poder fer una bona tria en la realització de l’etapa de l’ESO. També aprofitem per convidar els alumnes de P2 de la llar Bressol de mar, a les nostres aules de P3, perquè ens coneguin les famílies i ens puguin triar en primera opció.
  • Durant les jornades de portes obertes, tots els alumnes i les famílies de l’escola, participen en l’organització de visites, tallers i activitats que es fan en diumenge, per fer conèixer el nostre centre a la resta del poble.
  • Per a promocionar algunes activitats que fem al centre (com la campanya de donació de sang o la jornada de portes obertes) alguns alumnes de cicle superior preparen una falca i van a Ràdio Pineda a gravar-la.
  • Els alumnes de primer, escriuen cartes a l’Alcalde per convidar-lo a la jornada de portes obertes i els alumnes de tercer, dins la Unitat didàctica del Nostre Poble, visiten l’Alcalde i l’entrevisten, per conèixer millor les seves funcions dins del consistori.
  • Els alumnes de primer i segon, de forma opcional, poden canviar durant el segon trimestre, l’activitat d’educació física per l’activitat de piscina. Acompanyats de mestres i pares voluntaris, durant l’horari escolar, els nens i nenes de segon aprenen a nedar i/o milloren la seva habilitat de natació.
  • En període previ a les vacances de Nadal, els alumnes d’infantil i primària visiten els Centres de Dia i les Residències d’avis, per transmetre i compartir una estona, l’ambient nadalenc (reciten poemes, canten canços i els porten petits detallets que ells mateixos han elaborat a les aules).
  • A totes les aules d’infantil, i a la majoria d’aules de primària, es fan activitats d’iniciació a la robòtica, amb material de préstec i material propi.
  • Els alumnes de tercer participen en el concurs de textos escrits sobre la Càmara Arrossera del Delta de l’Ebre. Els millors escrits tenen premi i això és un gran incentiu per a fer els millors escrits possibles.
  • S’apliquen tècniques de Kinesiologia a totes les aules, per a trobar moments de relaxació i concentració, sobretot en els moments de retornada de l’esbarjo i en moments en els quals és necessari un alt nivell de concentració per a la tasca a realitzar.
  • Per a pares i mares, es fan classes de català a nivell oral, per millorar la comunicació amb el centre i poder així ajudar els alumnes en les seves tasques diàries.
  • Per als alumnes d’origen marroquí i per a tots aquells que hi estiguin interessats, es fan classes d’àrab i cultura marroquina. Un mestre autòcton  ensenya als alumnes de tercer a sisè la llengua del marroc i la cultura, en horari extraescolar però dins del centre.