Pla lector

El claustre ha participat en una formació de tres cursos sobre l’impuls de la lectura en un centre educatiu. Els acords presos en aquesta formació ens han ajudat a elaborar el Pla lector de centre que inclou un munt d’activitats per a potenciar i promocionar la lectura entre els nostres alumnes i amb la col·laboració de les famílies.

Entre d’altres, fem aquestes activitats:

  • Participem al Certamen de Lectura en Veu Alta que es fa a Pineda dins del Pla lector municipal, entre totes les escoles del poble.
  • Participem al Concurs de lletrejar Miralletres, amb els alumnes de tercer a sisè, i no ens va gens malament.
  • Amb alguns alumnes de quart, participem en el programa LECXIT, que consisteix en millorar la velocitat i la comprensió lectora dels alumnes amb l’ajuda d’un padrí lector, en horaris extraescolars, a la Biblioteca Municipal de Pineda.
  • Entre vàries escoles, elaborem Contes que roden i a l’Auditori, podem gaudir del resultat final dels contes compartits.
  • Els alumnes de P3 a segon, tenen un cabàs viatger per recollir contes i llibres de la Biblioteca Municipal de Pineda i compartir-los a l’aula amb els companys/es.
  • Sol·licitem maletes pedagògiques de determinats continguts a la Biblioteca, per disposar de llibres i contes que ens ajudin a completar el treball que fem a les aules.
  • Fem visites a la Biblioteca de centre i a la Biblioteca Municipal de Pineda, perquè els alumnes coneguin l’espai i ens siguin usuaris habituals, de petits acompanyats amb la família i de més grans de forma autònoma.
  • Triem tallers de llengua que es fan a la Biblioteca Municipal, perquè són molt divertits i ens ajuden a motivar els alumnes a llegir i a gaudir de la lectura.
  • Fem Apadrinament lector entre els alumnes de P5 i cinquè i entre els alumnes de primer i sisè, de manera que durant dos cursos, els fillols estan acompanyats en els seus moments lectors.
  • Comptem amb les famílies per gaudir de moments de lectura amb elles. Hi ha pares i mares que venen a l’escola a llegir-nos contes de tipologia diversa i en qualsevol llengua.
  • Llegim alguns llibres a l’aula i rebem la visita de l’autor/a o l’ il·lustrador/a. Aprofitem per fer-li preguntes i compartim les històries llegides amb ells.