En aquest apartat trobareu tota aquella informació rellevant i que haureu de tenir en compte al llarg de tot el curs! Tanmateix, si teniu algun dubte, nosaltres estarem encantats de resoldre’ls, les portes de l’escola estan obertes a tothom.
ACCÉS AL CENTRE:
Els alumnes entraran i sortiran per les portes que estan situades als patis. Els pares i les mares no han d’entrar al recinte escolar, a no ser que hagin estat convocats per algun mestre del centre o bé per la direcció, en tots els casos hauran d’esperar que els alumnes hagin entrat a les classes. Les portes del centre s’obriran a les hores d’inici de les sessions del matí i de la tarda, per tal que el/les alumnes puguin accedir al recinte escolar i es tancaran fins a 5 minuts més tard. No s’obrirà la porta principal abans de les 9:00 hores als/les nens/es que arribin amb retard al matí. Per una bona organització de l’escola i en benefici de tots, us demanem puntualitat, tant a les hores d’entrar com a les de recollir els/les alumnes. Les entrades i les sortides dels/les alumnes un cop iniciades les classes s’hauran de justificar per escrit a consergeria. Quan els retards i/o absències no estiguin justificats/des s’iniciarà el protocol del pla d’absentisme de les escoles de Pineda. Sempre que un alumne hagi de sortir en horari lectiu, amb un/a acompanyant que no sigui pare, mare o tutor/a legal és imprescindible que prèviament porti una comunicació signada pels pares indicant el nom i el número de DNI de la persona que passarà a recollir el/la nen/a i se’n farà responsable.
LLIURAMENT D’INFORMES I ENTREVISTES
A l’Educació Infantil es lliuraran dos informes al llarg del curs: un a finals de gener i l’altre al juny, i es faran les entrevistes que calguin amb els/les pares i mares. A l’Educació Primària se’n lliuraran tres, un a final de cada trimestre.
MATERIAL ESCOLAR
Tot el material fungible que utilitzen els/les alumnes (folis, llapis, pintures, tisores, fang, plastilina, papers de colors…) es compra col·lectivament i es cobra una quota anual a les famílies. Tanmateix, també es paga una altra quota que permet als/les alumnes gaudir dels llibres de text, llibres de lectura, contes… i de recursos digitals que l’escola posa a la seva disposició.
ÚS DE L’AGENDA
És important que qualsevol incidència o canvi referent a l’alumne/a es notifiqui per escrit al/la tutor/a. Així mateix els/les tutors/es comunicaran les incidències als/les pares/mares. Donada la importància de l’agenda, us aconsellem que tingueu en compte de revisar-la diàriament. Qualsevol canvi de telèfon, domicili, situació familiar, cal comunicar-ho a secretaria a través de l’agenda.
ORDRE I HIGIENE PERSONAL
Els/les nens/es de l’escola han de tenir cura del seu aspecte personal, anar nets i convenientment vestits. Cal que el calçat sigui cordat amb velcro i per a les classes de psicomotricitat és imprescindible portar la samarreta de l’escola, xandall o pantalons d’esport, calçat esportiu i tot el necessari per fer l’activitat. TOT HA D’ANAR MARCAT AMB EL NOM.
ESMORZARS I PICNICS
L’esmorzar principal l’han de fer a casa. Cal fer servir una carmanyola per posar l’esmorzar evitant les bosses de plàstic i el paper d’alumini. Els dies de sortida hauran de portar entrepans per dinar, no carmanyoles. Els dimecres hauran de portar fruita per esmorzar. No podran portar: ampolles de vidre, sucs, làctics, llaunes, bolleria industrial, llaminadures, etc.
MEDICAMENTS
El professorat del centre no administra medicaments llevat dels casos de malaltia crònica. En cas de diarrees, febre, polls… caldrà que el/la nen/a es quedi a casa fins que s’hagi solucionat del tot el problema.
ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES
Les sortides que es fan al llarg del curs, siguin excursions o bé les sessions de teatre estan relacionades amb el currículum escolar i per tant, és molt aconsellable la participació de tots/es els/les alumnes. No es podran realitzar sortides o excursions en les quals no hi participi la majoria dels nens. El/la tutor/a del seu grup té la potestat d’excloure la participació d’algun alumne en les sortides que s’organitzen, per creure amb raons motivades que la participació de l’alumne en l’activitat pot repercutir negativament en el desenvolupament d’aquesta o en el control necessari que ha d’existir en les sortides sobre el grup.
Hi ha un termini de pagament per totes les activitats, fora d’aquest termini no s’admetrà cap pagament. Els pagaments es faran amb l’aplicació mòbil TPVescola.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Les activitats extraescolars les gestiona l’AMPA.
SERVEI DE MENJADOR
L’horari del servei de menjador és de dilluns a divendres de 12:15 a 15:00 hores tant amb els/les nens/es d’Educació Infantil com amb els de primària. Hi ha també un servei d’acollida matinal i un servei d’acollida al migdia. Quan un alumne es quedi al menjador algun dia de manera esporàdica, caldrà que la família, a més d’informar a la coordinadora de menjador, també ho comuniqui per escrit a l’agenda al/la tutor/a. Quan un/a alumne/a no ha assistit a l’escola durant el matí, no podrà accedir al menjador si no porta un justificant de l’absència.
Els menús de dieta ocasional (generalment astringent) s’han de sol·licitar abans de les 9:30 del matí. La dieta especial durant tot el curs o durant un període llarg de temps, així com pels nens al·lèrgics a algun aliment o per altres circumstàncies, han d’estar avalats per un informe mèdic que ho justifiqui.
Es podrà administrar un medicament a l’hora de menjador sempre que es presenti la prescripció mèdica on consti nom i cognoms del/la nen/a, dosi que ha de prendre i hora de la medicació. S’exclou l’ús d’agulles hipodèrmiques, en aquests casos haurà de venir el pare, mare o tutor legal per administrar la injecció corresponent.
Contacte: la coordinadora disposa d’un telèfon. Per més informació dirigiu-vos a la coordinadora als matins a partir de les 8:45 hores.