Consell Escolar

 

El Consell Escolar del centre és el màxim òrgan de govern del Centre. El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del col·legi i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les activitats.

Hi són representats l’equip directiu, el professorat, les mares i els pares d’alumnes,  l’Ajuntament, l’AMPA, i el personal d’administració i serveis.

El Consell Escolar està format, respectant les proporcions per sectors , per les següents persones:

– El director, que n’és el president.

– El cap d’estudis

– Un regidor o representant de l’Ajuntament.

– cinc mestres elegits pel Claustre de professors

– i cinc pares elegits pels sectors respectius.

– Un representant designat per AMPA

– Un representant del personal d’administració i serveis del centre (PAS)

– El secretari del centre que actua com a secretari, amb veu i sense vot

Total de membres: 15 persones amb veu i vot, a més del Secretari amb veu i sense vot.

Els acords dels consells escolars del centre queden recollits en els enllaços següents:

Acords  9 d’octubre de 2019

Acords 29 de gener de 2020

Acords 8 de juliol de 2020

Acords 9 de setembre de 2020

Acords 21 d’octubre de 2020

Acords 27 de gener de 2021

Acords 10 de juny de 2021

Acords 8 de setembre de 2021

Acords 27 d’octubre de 2021

Acords 26 de gener de 2022

Acords 09 de juny de 2022

Acords 13 de desembre de 2022

Acords 21 de juny de 2023

Acords 23 març de 2023

Són funcions del Consell Escolar les que s’estableixen a  la Llei d’Ensenyament.

  • Ajudar a establir les directius per a l’elaboració del projecte educatiu del col·legi, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment.
  • Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació
  • Aprovar el reglament de règim interior del centre.
  • Elaborar les directius per a la programació i el desenvolupament de les activitats extraescolars i dels serveis, si escau amb la col·laboració de les associacions de pares d’alumnes. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l’execució.
  • Avaluar i aprovar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu.
  • Avaluar i aprovar la memòria anual d’activitats del centre.
  • Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pot prestar la seva col·laboració, escoltades les associacions de pares.
  • Establir les relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.
  • Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i el material escolar i la seva renovació, així com vetllar per la seva conservació. Establint les quotes de material i/o recursos digitals que han d’abonar les famílies.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i elaborar un informe que s’inclogui a la memòria anual.
  • Avaluar els resultats de l’aplicació de les normes de convivència, analitzar els problemes detectats en la seva aplicació efectiva i proposar l’adopció de les mesures a nivell de centre per solucionar aquests problemes.
  • Aprovar el pla d’avaluació interna i les valoracions i propostes que s’obtinguin com a resultat de les actuacions de l’avaluació del centre que es realitzin.
  • Col·laborar amb la inspecció d’ensenyament en l’avaluació externa del centre.
  • Rebre l’informe elaborat per la inspecció d’ensenyament que resulti de l’avaluació externa del centre i, a partir de les valoracions i propostes que contingui i dels resultats obtinguts en l’avaluació interna concretar les propostes per a la millora de la qualitat de l’acció educativa del centre.
  • Aprovar, si escau, el pla estratègic del centre, la memòria de progrés (als dos anys de l’aplicació del pla) i la memòria avaluativa (quan finalitzi el pla) i avalar l’informe de direcció sobre el professorat participant en el desplegament del pla que hi ocupa llocs singulars.
  • Aprovar el pla de funcionament del menjador.
  • Conèixer l’estat d’elaboració del projecte curricular del centre.
  • Aprovar els encàrrecs de servei al professorat.
  • Aprovar la implantació i el cessament dels llibres de text, dins els paràmetres normatius en la seva vessant social.
  • Tenir  a la seva disposició la documentació relativa als permisos i absències del professorat.
  • Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d’Ensenyament.

El Consell Escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el seu president . A més, preceptivament, es fa una reunió a l’inici i una al final del curs. L’assistència és obligatòria per a tots els membres que en formen part.

El Consell Escolar serà també convocat a petició d’un terç dels seus membres, mitjançant un escrit a presentar a la secretaria del centre. En aquest cas la direcció del centre convocarà una sessió extraordinària del Consell Escolar en el termini dels 10 dies lectius següents a la recepció de l’escrit.

També es podrà fer una reunió de Consell Escolar sense convocatòria prèvia sempre que tots els membres del consell hi estiguin disposats.

Les reunions de consell escolar se celebraran en un horari que permeti l’assistència dels representants de mares i pares.

L’ordre del dia el fixarà el seu president. No obstant això els membres del Consell poden sol·licitar la inclusió de punts en l’ordre del dia si ho demanen amb la deguda antelació.

La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries, juntament amb l’ordre del dia i l’esborrany de l’acta de la sessió anterior, serà tramesa pel director als membres del consell amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, llevat del cas d’urgència apreciada pel president, la qual es farà constar a la convocatòria. Juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i si escau d’aprovació, llevat que hi hagi motius justificats que ho impedeixin. En aquest cas, es fan constar en l’acta els motius que han impedit disposar d’aquests documents als membres del consell.La confecció de l’ordre del dia de les sessions incorporarà els punts que pugui sol·licitar el sector de mares i pares, d’acord amb les funcions normativament atribuïdes.Només podran ser tractats els punts que figurin en l’ordre del dia, llevat que en sigui declarada la urgència per acord de la majoria absoluta dels seus membres. Quan a l’ordre del dia s’incloguin temes o qüestions relacionades amb la normal activitat en el centre i que estiguin sota la tutela o responsabilitat immediata d’algun membre de la comunitat educativa que no és membre del consell escolar, se’l podrà convocar a la sessió per tal que informi sobre el respectiu tema o qüestió.Hom procurarà que les decisions en el si del consell escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria qualificada.

El sistema de votacions serà ordinari (si no hi ha debat), nominal (si hi ha debat) o secreta (si afecta els drets fonamentals a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, o bé si ho demana la majoria absoluta dels assistents).

De cada sessió de treball, el secretari n’aixecarà acta, la qual ha de contenir la indicació de persones que hi han intervingut, les circumstàncies de lloc i de temps en què s’han tingut, els punts principals de les deliberacions, la forma i els resultats de les votacions i el contingut dels acords presos, i, a petició dels interessats, una explicació succinta del seu parer. L’acta ha d’anar signada pel secretari amb el vist i plau del president i s’ha d’aprovar en la següent reunió. Així mateix correspon al secretari estendre les certificacions pertinents dels acords adoptats per l’òrgan. A més el centre haurà de tenir a disposició del sector de mares i pares membres del Consell Escolar les actes de les sessions del consell. En l’acta figurarà, a sol·licitud dels respectius membres, el vot contrari a l’acord adoptat, la seva abstenció i els motius que la justifiquen o el sentit del vot favorable. Els membres del consell que discrepin de l’acord majoritari hi podran formular un vot particular per escrit en el termini de quaranta-vuit hores, que s’incorporarà al text aprovat. Si fan constar en acta el seu vot contrari a un acord adoptat queden exempts de la responsabilitat que, arribat el cas, pugui derivar-se’n. Qualsevol membre té dret a sol·licitar la transcripció integral de la seva intervenció o proposta, sempre que aporti, en l’acte o en el termini que assenyali el president, el text que correspongui fidelment amb la seva intervenció, fer-ho constar a l’acta o afegint-hi la còpia.

Els acords del Consell Escolar que, a criteri dels seus membres, siguin considerats d’interès general, es difondran a tota la comunitat educativa, a través dels mecanismes que establirà el consell.

Les actes aprovades de les sessions són un document intern que pot ser consultat per tots els membres, però és preceptiu no fer-ne còpies. No obstant això tota persona interessada de la comunitat educativa pot sol·licitar certificació estesa pel Secretari, amb el vist-i-plau del director, d’acords concrets que constin a l’acta.

Per regla general, queda aprovat qualsevol document o acta sempre que hi hagi majoria absoluta en la primera convocatòria o 1/3 en la segona convocatòria.

Per a l’elecció dels membres del Consell Escolar se seguirà el procediment que determina en cada període electoral el Decret corresponent que el Departament d’Ensenyament publica quan s’escau. El Consell escolar es renova cada dos anys per meitats.