Benvinguts a l’espai de l’hort de sisè.
Utilitzem Pitàgores!!!
Estem acabant de parcel·lar l’hort, ja estan acabades les parcel·les de P4, P5 i quasi la de 1r i 2n, aviat acabarem. Hem entès molt bé, que en un angle rectangle la suma dels quadrats dels catets es igual a la hipotenusa al quadrat [c2 + c2 = h2], hem après que era una potència i que una potencia (al quadrat) no és multiplicar x2 sinó que s’ha de multiplicar el nombre per ell mateix tantes vegades com digui la potència.
Ens ha costat una mica aplicar-ho a les parcel·les, malgrat tot estem segurs que el proper dia ens en sortirem millor. Les imatges de la jornada les podeu veure en el següent vídeo:
Parcel·lem i netegem l’hort
Amb les mesures fetes, hem fet 4 grups, 2 parcel·laven començant per les dues puntes contràries de l’hort i 2 recollien els fruits que quedaven per després netejar tot l’espai.
Hem netejat bona part de l’hort, ara ja es poden veure la majoria de les estaques i hem deixat tota la brossa a l’espai de compostatge. Encara queda molta feina, anivellar el terreny amb el ciment i passar el motocultor. Els cultius que queden són carabasseres, bledes i pebroteres.
Les pomes encara les hem de deixar créixer una mica, ara ja són bones però si les agafem petites, són mal aprofitades; el mateix passa amb les carabasses, si les agafem verdes no són bones, hem d’esperar que madurin.
Hem mesurat els espais del davant de l’hort, ens queda fer els 4 angles rectes, clavar les estaques i delimitar l’espai amb un cordill.
Si voleu veure les fotografies que hem fet aquests dies , les podeu visualitzar en aquest vídeo.
Dissenyem el jardí
Durant la setmana hem redactat com volíem ampliar el jardí del pati, ja que volem que sigui un espai verd en algunes zones. Més endavant ja us comunicarem el resultat del disseny consensuat entre tots.
Calculem la mesura de les parcel·les
Després de situar els espais verds, hem fet estimacions de quan mesurava l’hort de llarg, alguns ens hem passat molt, d’altres no hi hem arribat i alguns s’han acostat força a la mida real, justament 45,65 metres.
D’aquesta longitud hem tret un espai per fer un hivernacle, un altre per fer compost, un altre per menjador i la resta l’hem dividit per fer les 9 parcel·les i els camins d’accés. Al final hem arribat a la conclusió que cada parcel·la ha de fer 3,60 metres per l’amplada que dona l’hort segons la seva posició.
Així, el què vam aprendre el curs passat a matemàtiques, els algoritmes amb nombres decimals, ens ha servit molt. També hem après vocabulari nou, estaques, parcel·les, maça…
Sóc una alumna de sisé, de 6éA i vull dir que això que nosaltres fem a l’hort és molt divertit i tinc moltes ganes que el segon i el tercer trimestre es puguin fer moltes més coses.
de:Thaïs González Pérez
Hola, sí, a mi també amb mola fer hort, és guay! i també aprenent coses guays, espero que demà fem hort!!!
M’alegro molt que us agradi fer hort a totes dues, jeje!! Estic contenta dels vostres comentaris, moltes gracies per ser tan actives, endavant!!. Demà TOT EL DIA HORT, tenim molta feina!!!
Sí, a mi m’agrada molt fer l’hort i molarà molt fer el combat de peixera estic impacient!!!!
Està molt bé participar amb aquest entusiasme en el DEBAT, espero arribar a conclusions consensuades.
M’agrada molt treballar a l’hort i és una molt bona experiència.
També penso que és un molt bon aprenentatge per a nosaltres.
Moltes gràcies Sete, l’equip de mestres de l’escola lledoner també pensa el mateix i és per això que aquest curs hem iniciat el projecte de l’hort. Aprendre continguts nous amb vosaltres és un plaer.