PLA 01 Situo espais verds CM
Situar dins el planell de l’escola els espais verds, l’hort, les plantes aromàtiques i medicinals i el jardí. Cal situar i identificar primerament el pati, després el gimnàs, les entrades d’infantil i de primària i els edificis respectius. Per tal d’ajudar en aquest procés s’ha fet un full amb dibuixos (clicar aquí) que identifiquen cada espai, són els mateixos que s’han utilitzat a infantil.
PLA 20 Dibuixo la meva parcel·la
Cada nivell, després de mesurar la parcel·la de l’hort segons les unitats que creiem adients, passes, peus, cordes, … 0 metres, la dibuixen a dins la quadrícula. Prèviament s’ha de consensuar les mesures realitzades i acordar el valor que li donem a cada quadre (gran, mitjà o petit) de la quadrícula. Aquesta fitxa es pot utilitzar cada cop que plantem un cultiu per situar-lo dins la parcel·la així tothom pot saber que hi tenim plantat.
Biodegradable
Activitat que es pot adaptar per a cada nivell, segons els coneixements previs de cada grup. Es pot començar per materials que es descomponen amb més facilitat i anar descobrint aquells que no són biodegradable, amb la finalitat de fer una classificació de residus i proposar alternatives per aquells que no poden anar a l’espai del compost.
Cal tenir en compte que l’activitat s’ha iniciat el curs 2013-2014 a P5 amb diferents materials de la classe.