DE QUÈ ESTAN FETES LES COSES?

Totes les coses que ens envolten estan fetes de materials. A classe hem observat, tocat, manipulat diferents objectes i els hem classificat segons si estant fets amb materials naturals o amb materials artificials. També ens hem adonat que hi ha objectes fets amb un sol material i d’altres amb més d’un .
Tot observant, manipulant i experimentat hem anat descobrint les diferents propietats dels materials .
Per acabar hem vist la importància de LES 3 ERRES: Reduir, Reciclar i Reutilitzar per tal de cuidar millor el nostre planeta.

LES SORTIDES A L’ENTORN

Cada divendres a la tarda els nens i nenes d’educació infantil fem una sortida per l’entorn proper. Aquestes sortides ens aporten molts recursos, vivències, inquietuds…
Aquest divendres passat vam anar a veure la passera de la Font Puda que, degut a la nevada, l’aigua hi passava per sobre. D’aquí en van sortir moltes preguntes, algunes d’elles:

– Què fan els peixos quan l’aigua baixa tan ràpid?
– Aquesta aigua d’on ve?
– Per què els núvols van tan ràpid?
– Per què aquesta aigua ( de la bassa) fa pudor i està de color verd?

Aquí doncs, les mestres cal que estiguem molt atentes per copsar totes aquestes inquietuds i, entre tots, poder-ho treballar.

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

Aquest trimestre en l’ambient de joc simbòlic tenim el racó de les construccions, el racó de la cuina i les nines, el racó de la perruqueria i la taula d’expressió. Primer ens assentem tot al sofà i recordem com s’ha de jugar compartint i respectant i pensem què podem fer; juguem lliurement amb tot el material i els nostres companys que hi ha en aquest espai i després de recollir expliquem el què hem fet, que és el que ens ha agradat o no ens ha agradat i compartim les vivències entre tots nosaltres.

FAMÍLIES LECTORES

El mes de febrer, la mare d’en Nil va venir a llegir-nos el conte: “ Quan el mar va desaparèixer “ de Francisco Sánchez.
Primer va preguntar als nens sobre quins creien que eren els motius que podien haver fet desaparèixer el mar.
El protagonista és l’Alexandre, un nen que demana al seu pare com és que al desert hi ha vaixells? El pare li explica que aquest desert en un altre temps era un mar enorme i els habitants de la zona vivien de la pesca, fins que un dia, unes màquines van desviar l’aigua. L’Alexandre, impressionat per aquest desastre ecològic, desitjarà recuperar de nou el mar d’Aral.
Moltes gràcies, Lourdes, ha estat un llibre molt interessant.

PROJECTE DELS MAGS

Aquest segon trimestre els alumnes de P4 hem fet el projecte dels mags. Primer vam decidir entre tots què volíem estudiar. Desprès de fer votacions va sortir el projecte dels mags. A partir d’aquí vam fer una capa, un barret i una vareta i vam preparar 10 trucs de màgia que vam investigar i trobar en els llibres, per internet i algun, també, ens el vam inventar.
Ens ho hem passat molt bé; alguns trucs ens surten més bé que d’altres però ha estat molt interessant perquè fent el projecte hem estat fent llengua, mates, motricitat fina i, a la vegada, ens ha servit per a pensar molt.

TREBALLEM LES MATEMÀTIQUES

Al mati hem començat repartint un cartonet amb els números fins el deu i ens l’hem penjat al coll i ens hem ordenat del més petit al més gran. Posteriorment hem posat els cartonets desordenats a la pissarra i els hem ordenat entre tots. Hem pensat diferents maneres de posar aquesta tira numèrica, pujant, baixant , de dos en dos… i posteriorment hem fet un circuit on havíem d’agafar el mateix número que portàvem penjat al coll en un vas de plàstic, que estava a sobre de la taula, seguíem el camí per sota la taula i anaven a parar a una altra taula on tocava agafar el mateix numero però amb un vas d’alumini i passant per sota de la taula, anar al sofà, on hi havia pedretes de colors i altres fitxes, omplir els vasos amb tantes pedres o fitxes com estava indicat en el vas. Al final de l’ activitat cadascú havia d’explicar el seu circuit.
Ens ho hem passat molt bé i hem treballat molt.

PROJECTES LEGO WEDO 2.0

Aquest segon trimestre hem estat treballant Lego Wedo 2.0 amb els alumnes de cicle superior. Aquest material ens permet treballar les habilitats bàsiques de programació. El treball de la robòtica a l’aula és bàsic per treballar la col·laboració, el pensament computacional, el pensament creatiu, científic i la resolució de problemes. Amb aquest material els alumnes poden treballar la ciència convertint-la amb un fet real. Alguns projectes que hem realitzats son tancants però d’altres son oberts. Així doncs amb petits grups els alumnes han hagut de resoldre problemes que ens podem trobar en el nostre dia a dia.