Els nens i nenes de la classe de p4 abans de menjar-se la fruita del Pla de Consum de fruita, han utilitzat les tomates i taronges per fer un treball de comptatge. Han mirat on n’hi havia més, han treballat meitats…
Han hagut de pensar on n’hi havia més segons com estaven col·locades, saber on n’hi havia més segons la seva presentació ( tallades o no).
Al vídeo podem escoltar molt bé les preguntes que es fan, les solucions que hi troben, els problemes que se’ls presenten quant tallen les fruites per la meitat….
TREBALLEM ELS NOMBRES DECIMALS
Aquests dies, els alumnes de cinquè i sisè hem treballat els nombres decimals. Hem tingut la idea de fer-ho a través de les nostres alçades. Així doncs, per grups, ens hem repartit la feina: uns construïen un metro ben gran, d’altres mesuraven als companys, un grup de curiosos buscava l’alçada d’alguns famosos, d’altres tiraven fotos per fer el muntatge…. Finalment, hem pogut penjar el metro a la classe i col•locar les fotos al lloc corresponent. Ha estat divertit perquè hem descobert algunes curiositats, com per exemple, que un jugador de bàsquet no passaria per la porta de la nostra classe!
EDUCACIÓ FÍSICA SOBRE RODES!
Els alumnes de cicle inicial aquest dimarts, a la classe d’educació física, hem fet una sessió sobre rodes. Els i les alumnes podien escollir entre dur patins o patinet. Si volien podien compartir el seu patinet o els patins amb els seus companys/es. Per a més seguretat havien de dur casc i al patinar per la pista ho havien de fer sempre per la mateixa direcció. Durant la sessió hem provat un circuit i hem jugat amb les pilotes.
Hem donat les gràcies als alumnes que ens han deixat cascs, patinets i patins. I al final de la classe també hem parlat dels colors dels patins. Tots estàvem d’acord que els colors no haurien de ser ni de nen ni de nena, els colors són per tothom.
Podem ben dir que tot ha anat sobre rodes!
CALENDARI PREINSCRIPCIÓ
JA HA SORTIT PUBLICAT EL CALENDARI DE PREINSCRIPCIÓ PEL CURS 2018- 2019. LES DATES DE PREINSCRIPCIÓ SÓN DEL 13 AL 24 D’ABRIL.
PSICOMOTRICITAT A P3
La psicomotricitat ens permet treballar el nostre cos de moltes maneres. Aquesta setmana ho hem fet amb l’ajuda de la música i les teles. A més hem aprofitat que estem treballant les formes geomètriques i hem jugat a escoltar indicacions i fer-les amb el propi cos.
FEM MÚSICA A INFANTIL
Els divendres a la tarda els nens i nenes de P3, P5 i P5 fem tallers, un dels quals és música i aquesta darrera sessió hem tocat el xilòfon i el piano. Ens ho hem passat pipa!
NUMERACIÓ AL PATI
Els nens i nenes de p5 estem treballant els números. Aquesta setmana vam sortir al pati a treballar l’ordre dels números i la correspondència grafia- quantitat.
Com es veu en el vídeo ens ho vam passar d’allò més bé i, a la vegada, vam treballar de valent.
EL VERB
Amb els alumnes de cicle inicial estem treballant el verb. Una activitat que vam fer i ens va agradar molt, va ser que cada nen i nena representés una acció amb mímica i la resta de companys havien d’endevinar què representaven. Un cop ho endevinàvem, ho escrivíem en un paper. Aquestes frases ens han permès repassar altres conceptes que ja havíem treballat: el nom propi, la majúscula a principi de frase i el punt al final de l’oració. Ens ho vam passar molt bé!
JOC DE MESURA DE CAPACITAT
A cicle inicial continuem treballant les mesures de capacitat i hem fet un joc. En una taula teníem ampolles de diferents capacitats i gerres amb graduacions.
Es reparteix a l’atzar una targeta a cada alumne. L’alumne que s’escull llegeix la seva targeta i ha d’anar a la taula on hi ha tots els recipients i agafar el qu diu la targeta. La resta de companys poden ajudar si és necessari.
MESURES DE CAPACITAT
Els nens i nenes de cicle inicial estem treballant les mesures de capacitat.
Vam iniciar el tema fent unes preguntes. Aquí en teniu algunes:
– Podem comprar un litre de patates ? La resposta va ser que no perquè les patates s’han de pesar.
– I un litre de corda ? No, la corda l’hem de comprar a metres.
– Doncs que podem comprar amb litres? La resposta va ser coses líquides com l’aigua, els sucs, el sabó de la rentadora, la fanta …
A partir d’aquí se’ls va demanar que portessin envasos de casa de diferents capacitats i vam començar a experimentar que hi ha mesures més grans que el litre i d’altres més petites. També vam comprovar l’equivalència entre elles i diferents maneres de representar una mateixa capacitat .